Vervelende pensionklanten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Vervelende pensionklanten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-04 20:57

Ik kan me zo aan ze ergeren Scheve mond
Vandaag was ik op de manege, en mijn moeder kwam ook in de middag om haar soort van verzorgpaard te longeren.
Maar die was in een niet zo goede bui, en de eigenares ging haar andere paard ook longeren, in dezelfde bak (ze gebruikten dus allebei de helft Knipoog ). Nou dat andere paard is echt een draak, heel erg sterk enzo.
Dus die kwam zowat galoperend de (buiten)bak binnen, zij raakte het touw kwijt dus het paard galopeerde door de bak, en mijn moeder stond daar ook nog, dus het zag er allemaal een beetje eh.. stom uit *LOL*

Maar goed, daarna ging het wat beter. Maar allebei de paarden renden keihard, bokten, maakten rare sprongen.. Ik ging even naar binnen want ik had het koud.
Daar zaten allemaal van die pensionklanten (mensen die hun eigen paard op de manege zetten).
Toen zei een man over mijn moeder: 'Zo die kan wel een longeerlesje gebruiken!' Ik keek verbaast om.
Daarna zei een vrouw: 'Ja, moet je dit en dat en blablabla zien dan...' Ik keek boos om.
En ze gingen met z'n allen mijn moeder zitten afkraken, ik kon het echt niet aanhoren! Ik moest me even inhouden, anders had ik ze allemaal een mep gegeven Schijnheilig Ging weer even naar buiten...
Maar het was koud, dus ik besloot weer naar binnen te gaan. Ze waren nog steeds bezig met afkraken Scheve mond Toen zei er 1 heel afkeurend: 'Ja wie IS het dan!?'
Ik kon me niet langer inhouden, en zei:
'Dat is MIJN moeder Boos! dus hou jullie roddels enzo even voor jullie en ga maar eens indenken wat er zou gebeuren als JIJ daar stond, want dat paard is hartstikke moeilijk, en mijn moeder is er NET mee begonnen!!'

Reactie: verbaasde, maar geschokte gezichten, toen zei er 1: 'Ooooh.. is dat je moeder.....ja..hm....'
Ik zei ja met een bitchy-glimlach Schijnheilig en ging weer naar buiten... maar ow wat was IK boos!
Hoe erg ik mijn moeder dan af en toe ook vind, maar ik kan het niet aanhoren wat andere mensen van mijn moeder vinden Scheve mond (als het negatief is)
Oke, het ging niet super, mijn moeder is net begonnen met dat paard en met longeren, en net begonnen met het rijden weer op te pakken enzo, maar die pensionklanten lopen altijd op iedereen te zeuren, en te roddelen als er iemand aan het longeren/rijden/oid is!

Is dit overal zo erg? Scheve mond

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 20:59

t is niet overal zo erg.. maar ja meot toch toegeven dat mensen in t paardenwerledje neit alleemal even leuk met elkaar om gaan..
zit veel jalousie in!

helaas

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 21:03

Dat zou ik ook niet pikken hoor Goed dat je er wat van gezegd heb OK dan!
Maar helaas is dit in de paardenwereld heel gewoon. Als je een eigen paard heb ben en kan je altijd alles beter als iemand anders (vindt je zelf)

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 21:06

Zulke mensen kom je heel vaak tegen.. Erg jammer. Maar vind echt toppie dat je er wat van hebt gezegd, want er zijn zoveel mensen die er nooit wat van durven te zeggen!

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 21:35

Ach ja joh, iedereen moet het leren en bij iedereen gaat er wel wat fout!

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-04 23:46

Haffie_Lady schreef:
Dat zou ik ook niet pikken hoor Goed dat je er wat van gezegd heb OK dan!
Maar helaas is dit in de paardenwereld heel gewoon. Als je een eigen paard heb ben en kan je altijd alles beter als iemand anders (vindt je zelf)

Ja precies, dat is zo irritant, omdat iemand toevallig geen eigen paard heeft is die toch niet gelijk minder Scheve mond

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 23:59

Pff ik ken dat soort ja. Het duurste van het duurste, overal commentaar op, maar als ze dan zelf wat moeten doen....
Maar goed gereageerd hoor!!! OK dan!

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 00:13

Ja jammer genoeg heb je ze overal,niet overal even erg,maar toch.
Wel goed gereageert. Super!

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 00:46

Goed gereageerd hoor, maar ik denk dat het overal zo is.
De beste stuurlui staan aan kant luidt het gezegde al.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 01:45

Ineke2 schreef:
Ach ja joh, iedereen moet het leren en bij iedereen gaat er wel wat fout!


en die mensen die het hards commentaar geven op anderen zijn vaak zelf onzeker Cool

En iedereen moet ergens beginnen toch?
wil niet weten hoe mijn eerste keer longeren eruit zag Scheve mond

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 01:51

Whahaah! Geweldig zoiets.
Zoiets had ik laatst ook. Eén of andere doos had een drachtig paard en dat wilde ze eten gaan geven op de poetsplek. Verward (waar andere paarden ook bijstaan) Dus zij zegt kan dit paard verder opzij (tegen m'n vriendin), want ze is drachtig en straks krijg ze een schop (niet eerst vragen of Dees wel schopt, wat niet zo is!). Net als of het paard van m'n vriendin (die er naast stond) geen trap kon krijgen en alsof dat minder erg zou zijn Scheve mond. Dus zij zegt zo met zo'n minderwaardige toon: Van wie dat is dat beest eigenlijk? Ik kwam net aan gelopen dus ik zei vrolijk: van mij. Oops!!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 10:13

Volgens mij heb je zo'n commentaarclub op elke stal wel. Misschien niet overal evene erg, maar toch.
Veel paardenmensen weten altijd alles beter en als je in de bak bezig bent, kun je ervan uitgaan dat je HET onderwerp van gesprek bent in de kantine...

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 10:38

Goed dat je er wat van hebt gezegd, maar zulke mensen hou je toch altijd .. Lachen ik zou me ook niet kunnen inhouden hoor Knipoog

MelodyT

Berichten: 3246
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 11:21

ben blij dat we het bij ons op stal nie hebben..is gewoon 1 grote gezellig club..

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 11:28

Pff, lekker dan als dat over je moeder gezegd wordt! Goed dat je er wat van gezegd hebt hoor, ik zou dat ook echt niet pikken *heb ook een keer zoiets gehad, al had dat niks met paarden te maken.. Maar tis echt k*t om te horen hoe andere mensen je moeder afkraken, bah Scheve mond *

Ik sta ook op zo'n geweldige roddelstal, dat je weet als je aan het rijden bent en er mensen in de kantine zitten,dat ze het over je hebben.. Kon ik me in het begin echt druk om maken, voel je je zo bekeken Knipoog. Daar ben ik nu gelukkig wel overheen, de meesten kunnen zelf per slot van rekening nog minder rijden dan ik Cool Haha!

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 11:37

Goed gedaan Em! Had ik ook gedaan...
Dat is wel veel op pensionstallen of maneges, veel geroddel enzo, maar dat hou je toch niet tegen!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 11:50

Nou, wel goed van je dat je in ieder geval er wat van gezegd hebt!!

Ik ben het alleen niet helemaal met je eens dat het perse pensionklanten zijn, manege klanten doen het net zo hard volgens mij(misschien soms nog wel erger)

Ik ben erg blij met (bijna) alle pensionklanten bij mij, ze helpen als het nodig is. Misschien roddelen ze over mij, maar das dan hun probleem. Ik heb trouwens alleen nog maar positieve dingen meegemaakt. Dat mijn vader er was met een clinic(hij is er bijna nooit dus de meeste weten niet dat hij mijn vader is)en dat ze toen gingen zeggen dat we zo'n mooie combinatie waren en dat het er zo netjes uitzag Haha! . Maar negatieve dingen worden er ook vaak zat gezegd, dat moet je een beetje over je heen laten komen. Op een manege/pensionstal wordt nou eenmaal geroddeld, ik denk dat je daar niet zoveel aan kunt doen..

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 12:30

Pluutje schreef:
Nou, wel goed van je dat je in ieder geval er wat van gezegd hebt!!

Ik ben het alleen niet helemaal met je eens dat het perse pensionklanten zijn, manege klanten doen het net zo hard volgens mij(misschien soms nog wel erger)

Waar heb je mij dat zien zeggen? Lachen
Ik had net zo hard een topic kunnen openen over manegeklanten hoor, maar in deze situatie waren het de pensionklanten Knipoog

SheDevil
Berichten: 15
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 17:36

Bijna bij alle stallen zijn er wel een paar mensen die hun opmerkingen niet voor zich kunnen houden..
gewoon proberen niet zo veel van aan te trekken want het kan niet altijd goed gaan..
maar wel idd goed dat je het voor je mams hebt opgenomen!!
xxx

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 19:57

Oja en toen ik weer naar buiten was gegaan, vroeg die eigenares van die paarden (da's dus een kennis van ons) of ik 't paard wat zij aan het doen was even verder wou longeren, want dan ging ze even mijn moeder helpen.
Dus ik loop naar het midden, pak het touw over, kijk even de kant op van de manege, en ik zag ineens al die pensionklanten met hun neus zowat tegen het raam, en met blikken op hun gezichten van: Dat kan echt nooit goed gaan! (dat paard is namelijk een hengst en heel erg druk enzo)
En het ging lekker wel goed Schijnheilig dus toen ik weer binnen kwam keken al die mensen de andere kant op, om me maar niet aan te kijken, he he Knipoog

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 20:56

Overal wordt volgens mij wel geroddeld. En moet toegeven. Wij doen het ook, ik weet dat het niet hoort, maar soms kun je het even niet laten. Zo hebben we ook een 'pennymeisje' op stal die enorm achter een andere stalgenoot aanloopt en tjah dan vragen wij ons inderdaad wel eens af of die persoon er niet moe van wordt....
En dan heb je mensen die vrolijk met iedereen meepraten en het vervolgens dus ook aan het pennymeisje verklikken, dat wij ons dat afvragen. Die vraagt vervolgens weer het stalgenootje waar ze al die tijd achteraanhobbelt en die voelt zich weer bezwaard en spreekt ons weer aan.....tjah sorry hoor, in dit soort gevallen kan zelfs een blinde het opmerken.

Maar in het geval van je moeder......is beetje boel banketstaaf ja. Ga 'r dan helpen ofzo...geef dan rechtstreeks tips....Dat wordt hier dan ook gedaan. Komt soms ook wel vervelend of hard, maar daar heb je dan tenminste ook nog wat aan....

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:20

Jammer genoeg kom je dit overal wel tegen ja. Vooral in kantines als mensen lekkr voor het raam zitten te kijken.

Vaak hebben deze personen zelf niet eens de beste rijervaring en zijn het zelf ook groentjes, maar helaas is dat overal.

Deze mensen zoude wat meer met hun eigenpaard bezig moeten zijn dan hun tijd verdoen in de kantine. (de roddelaars zijn vaak echt de mensen die langer in de kantine verblijven dan met hun paard bezig zijn.)

gr

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:39

Ik zit ook op zo'n manege met allemaal geroddel, word er ook niet echt goed van, en het domme, als ik op de manege ben met mijn shet gaan de roddels over mij !! Scheve mond
ik kan daar ook heel boos om worden en dan zeg je er wat van en dan gaan ze schijnheilig doen...

ach je moet maar zo denken: ze kunnen gewoon niet nadenken ze hebben ergens een steekje loszitten

bedoel alsof hun zo perfect zijn Tong uitsteken
laat ze maar lekker banketstaaf hoor... ze hebben vast niks beters te doen!!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:43

Goed gereageerd, ik denk dat het overal zo is eigenlijk... beste stuurlui staan in de kantine Knipoog

Liesje89

Berichten: 9926
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:56

Ja, dat heb je hier ook... Maar hier zeiken ze elkaar niet echt af, maar wij hebben een andere vorm van "vervelende pensionklanten".

Wij hebben een hele zooi mensen die hierzo lesgeven. Ik geloof een stuk of 4 - 5. 2 Daarvan (ik noem ze even X en Y) die mogen elkaar nie helemaal geloof ik... Maargoed, dat gaat mij verder nie aan. Maar de mensen die lessen bij X zijn tegen Y.. Terwijl de mensen die lessen bij Y, niet tegen Z zijn Scheve mond Ik les bij Y, en ben ook goed bevriend met X
Maar nou kwam laatst Y een pony inladen die meeging naar het Carnavalspringen in Nootdorp. Toen stond de Y groep links van de trailer, en de X groep rechts... Dus ik denk, ik loop even naar de X groep! Djeeeexz wat ik daar allemaal wel nie hoorde is niet voor herhaling vatbaar (eventueel per PB)...

Ook zoiets Haha!
Ik zou vorige jaar van pony ruilen met iemand waar ik wel eens een pony voor heb verzorgd.. Deze persoon is persoon Z Haha!
Ik zit te praten met Z, en we krijgen het ineens over lessen... Hoe dat zo ter sprake kwam weet ik niet meer... Zegt Z, je gaat niet bij Y lessen met P (pony), hoor! Dus ik zeg, oh, bij wie dan? Dat maakt me niet uit, zegt Z, wanneer het maar niet bij Y is...
En aangezien ik in die tijd de pony van Y reed, was ik het daar HELEMAAL niet mee eens.. Maar dit werd nog een aardig probleem voor mij, want ik stond nu tussen 2 personen in Scheve mond Y en Z mogen elkaar ook weer niet, en Z hoort dus bij X Scheve mond

Er viel een heel zware last van mij af toen de ponyruil niet door ging Haha!
Ik ben met mijn huidige pony lekker bij Y gaan lessen, haha! En dat was ook zo mooi, want ik had les, en het ging echt SUPER!! Kom Z aanlopen, en die ziet dus dak les had van Y. Heel die les ging PERFECT, en ze is ook blijven kijken (Z). En na afloop zij ze: Zo, dus je hebt les van Y? Ja! En toen liepze kwaad weg Haha! LOL


Maar je moet je er niet veel van aantrekken dat ze roddelen over je ma, want dat doen ze overal Scheve mond Je moet ze 1 keer voor banketstaaf zetten (zoals ze al gedaan hebt), en dan houden ze hun mond wel...

Ik heb nog een heerlijk roddelverhaal, maar dat zal ik maar niet plaatsen.. Dat liep nogal uit de hand, en ik ben toen van die stal weggegaan... Bij interesse kun je me PB-en Knipoog