Pennymoment: Spaans paard met Spaanse gewoontes

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Pennymoment: Spaans paard met Spaanse gewoontes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 17:37

Licor heeft de gewoonte elke keer nadat hij gegeten heeft, een siësta te houden Cool , waarbij hij dus gaat liggen in zijn stal.

Het is zelfs zo, dat het meisje die de stallen uitmest in het weekend, Licor zijn stal als 1 van de eerste doet, omdat ze weet dat hij na zijn eten gaat liggen, en hem liever niet wil doen rechtstaan omdat dat zo sneu is voor hem Lachen.

Als ik door de week ga rijden (ik rij altijd overdag) is zijn hooi meestal nog niet op, dus dan tref ik hem al etend aan, maar op zondag ligt hij 9 van de 10 keer nog lekker te soezen.

Vandaag was dat niet anders!

Omdat ik niet reed vandaag, maar mijn bijrijder, zag ik geen reden om hem te doen opstaan, dus ben ik er nog even bij gaan zitten, dat laat hij altijd zonder problemen toe Lovers
Toen ik daar zo naast mijn wilde hengst zat, bedacht ik dat ik in een toch wel heel gemakkelijke positie zat om mijn hengstenvlecht-kunsten bij te schaven. Ik kon dan immers heel makkelijk OP zijn hals vlechten, omdat ik er zo over kon hangen Lachen. Dus zo gezegd, zo gedaan, en binnen de 10 minuten had Licor een pracht van een hengstenvlecht, al zeg ik het zelf: de beste die ik al ooit gemaakt heb!

Iedereen die voorbij kwam, was van "oe" en "aah, wat schattig dat hij blijft liggen", dus ik voelde me weer helemaal pennymeid... Zo heb ik dan nog 10 minuten naast hem gezeten in zijn stal, met zijn hoofd half op mijn schoot.
Ik ben weer helemaal verliefd op mijn superpaard!!! Lovers Na enkele rij-dipjes gaat het nu toch weer een hele poos supergoed en ook in de omgang is en blijft hij een snoepje Lachen

Dus, tip van de dag: leer je paard op commando te liggen en het hengstenvlechten gaat een stuk makkelijker!

manonnoertan

Berichten: 104
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 17:42

oooooooowwwwwww wat lief dat hij blijft liggen als jij komt?

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 17:43

Haha! aaahw vet lief!!! Mijn paard bleef eerst liggu, maja das alweer verleden tijd..

o0Steffie0o

Berichten: 4578
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 17:52

wat lief Lachen dat doet mijn evrzorgpaard ook dan kan ik er gewoon tegenaan gaan liggen

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 17:55

Ah... het klinkt inderdaad als een heel schattig verhaal zeg Lachen

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 18:08

Haha schattig dat ie zo blijft liggen , leuk he om je afentoe nog even een pennymeid te voelen Haha!

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 18:25

Dat zijn de momenten dat je je paard zo geweldig vind! Hij kan de komende week niets meer verkeerd doen of wel?

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 18:44

Onze hengst blijft soms ook liggen, hij ligt alleen niet zo heel vaak. Ik had wel verwacht dat hij heel snel op zou staan als je z'n stal opentrekt, maar als je t licht uitlaat blijft hij doorslapen en is hij zelden omhoog te krijgen. Als je het licht wel aandoet staat hij gelijk op.
Met Joop heb ik wel eens een halve nacht bij 'm gelegen. Ik was er niet weg te slaan. Als hij dan op zijn andere kant wilde gaan liggen duwde hij me weg, stond op en ging weer liggen. Geweldig was dat!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 18:52

Zal dat dan toch aan dat spaanse bloed liggen? Mijn,welliswaar half spaanse Tong uitsteken , heeft dat ook een tijdje gedaan..De laatste tijd betrap ik haar er steeds minder op.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:11

Lief zeg dat hij blijft liggen Lovers !

saartje39

Berichten: 619
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Herent

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:51

oooh keilief van onze stoere Licor Tong uitsteken
Spijitg da ik de vlecht ni heb kunne bewonderen Haha!

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:54

klinkt heel erg penny achtig..
maar betekent neit dat t je geen ekker gevoel geeft..
ben zo wel eens in slaap gevallen
heel erg gevaarlijk.. gelukkig bleef de merrie liggen

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 20:58

Domingo is ook superbraaf, soms te braaf als hij ligt want dan wil meneer echt niet opstaan he. Als hij dan zijn middelvinger op kon steken dan zou hij dat zeker doen als ik zou vragen of meneer nu eens op wilde staan.
Ik had vandaag mijn 2e wedstrijd met hem en ik kan niet zo goed vlechten maar gelukkig heb ik een hele lieve vriendin die voor mij een mooie hengstenvlecht gemaakt heeft. Ik had een 8 voor verzorging dus dat zat wel goed.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 21:09

Ik zou eigenlijk best nog eens foto's van Domingo willen zien!
Lukt het wedstrijdrijden?

Heb jij de weg naar het Andalusiertopic nog niet gevonden Tong uitsteken?

En idd, Licor vindt het ook maar niks dat hij moet rechtstaan Haha!

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 22:06

Idra schreef:
Dus, tip van de dag: leer je paard op commando te liggen en het hengstenvlechten gaat een stuk makkelijker!


Neem gewoon een kleiner paard zodat je er altijd bij kan Tong uitsteken .

Wat een geweldig pennymeisjes gevoel als je er zo lekker bij kan gaan zitten.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 22:33

Mijn arabiertje vindt het juist een feest als je er ben. Zodra ik er ben en hij staat niet met zijn kopje naar buiten te turen dan ligt hij meestal

Ik sluip dat heel voorzichtig naar zijn stal en zodra ik mijn hoofd boven de deur uitsteek en hij me dus in de gaten krijgt staat hij op en wil hij wat gaan doen. Net alsof hij zegt :
He He gezellig daar ben je dan eindelijk!

Heerlijke momenten van je paard inderdaad.

Mijn andere paardjes vonden het ook heerlijk als je er bij kwam dan kon je erop gaan zitten en ze bleven echt heerlijk door pitten en omhoog,
NEE dat deden ze niet alleen wanneer ze zelf zin hadden.

gr Nicole

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 22:49

Heerlijk als je dat kan! Dan geniet je gewoon!

Had vandaag ook een pennymeisjes moment Schijnheilig Heike heeft het bewis er voor ..

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 12:24

Wat lief zeg
het is idd wel makkelijker als ze liggen en je wilt een hengstenvlecht maken

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:12

Heerlijk he om jezelf weer even pennymeisje te voelen.

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 18:21

Idra schreef:
Ik zou eigenlijk best nog eens foto's van Domingo willen zien!
Lukt het wedstrijdrijden?

Heb jij de weg naar het Andalusiertopic nog niet gevonden Tong uitsteken?

En idd, Licor vindt het ook maar niks dat hij moet rechtstaan Haha!



Ik heb foto's van hem hoor maar ook een nieuwe computer dus even mijn broer lief aankijken dat hij alles weer even installeerd en dan komen ze er aan hoor, je herkent hem niet meer terug met een jaar geleden.

Ik bok niet meer zo heel veel maar zal het andalusiertopic eens even op gaan zoeken.

Geef je een knuf aan je spaanse kanjer want dat is en blijft nummer 1 voor mij hoor.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 19:08

Ben echt benieuwd hoe Domingo er nu uitziet Lachen
Ik geef een knuffel aan Licor als jij een knuffel aan Domingo geeft Tong uitsteken

Sja, Dennis... een kleiner paard is natuuurlijk nòg makkelijker, maar ik kan moeilijk zijn benen afzagen hè Tong uitsteken
Ik vind Dennis echt een miniatuur Licor Haha!

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 09:33

Lief joh, de mijne doet dat ook altijd! Als ze dan komen mesten blijft hij echt gewoon liggen en kijkt ze aan zo van: "Moet dat nou?" Boos!

De vorige keer hadden ze om hem hen gemest en toen ze bijna klaar waren stond hij op, om vervolgens een potje asociaal te gaan staan geeuwen met een blik van: "Argh........"

Toen de DA hem kwam keuren voor de verzekering lag hij op, en ik wilde hem omhoog duwen maar nee hoor, hij bleef gewoon liggen!! Dus ik sta daar aan die manen te trekken en "kom op nou" te roepen, die arts zal ook wel gedacht hebben.... Schijnheilig Haha!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 10:59

Het moet ècht wat met dat Spaans bloed zijn Knipoog... Ik moet Licor ook echt beleefd vragen om op te staan, en dan gaat hij nog 5 minuten geeuwen Haha!

Ook maakt hij de hele tijd kreunende geluiden als hij ligt Lovers

Skattie

Berichten: 659
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 11:19

Hey, ik ken dit!! Chandler blijft ook altijd liggen in stal en ik kan er zo bij gaan zitten!! 'S morgens met voeren ligt hij ook altijd totdat zijn brokken in de bak liggen en dan als alles klaar is dan staat hij rustig op en gaat eten!!

Skattie

Berichten: 659
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 11:22

Idra schreef:
Het moet ècht wat met dat Spaans bloed zijn Knipoog... Ik moet Licor ook echt beleefd vragen om op te staan, en dan gaat hij nog 5 minuten geeuwen Haha!

Ook maakt hij de hele tijd kreunende geluiden als hij ligt Lovers


En dit doet hij ook!!