het hele verhaal van Lady

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

het hele verhaal van Lady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 16:45

hey bokkers.

Omdat ik vrij vaak de vraag hoor hoe we aan Lady zijn gekomen en hoe het nu met haar gaat, heb ik dit topic maar even geopend over deze lieverd.

De eigenaresse liep in de winter van 2003 een 6 maanden drachtige friese merrie tegen het lijf van 10 jaar. Al 4 veulens gekregen. Deden het goed op keuringen en voor de kar en onder het zadel. Ze hebben haar gekocht en dat was dus Lady (Adiana T)
Ze kwam bij ons en ze had eigenlijk altijd voor de kar gelopen. Ze had ongeveer 10 keer een zadel opgehad (hhmm, dat is niet veel ) Toen ze bij ons kwam, hebben we haar eigenlijk alles opnieuw geleerd qua engels rijden dan.
Ze vond het erg moeilijk om onder het zadel te lopen. Ze ging dan ook steeds stilstaan omdat ze de conditie niet echt had en gewoon echt geen zin had. Eind april/begin mei zijn we gestopt met intensief (nouja, intensief Scheve mond ) rijden. We gingen alleen nog maar met haar naar buiten omdat ze steeds meer last kreeg van d'r bolle buik
Op 29 juni 2003 is ze bevallen van een merrie veulen Jitske Adiana . Het was helemaal gezond en was nergens bang voor. Tot ongeveer oktober hebben we niks met haar kunnen doen, omdat ze het er heel erg moeilijk mee had dat haar dochter op stal stond en zij moest werken! (dat is nou echte moederliefde Haha! ) We hebben toch maar doorgezet en op den duur ging ze het accepteren (nou, dat werd tijd *LOL* ) en we kwamen weer een beetje aan rijden toe Lachen

Half december hebben we Jitkse van Lady afgehaald. Dit leek goed te gaan, maar Lady werd kort daarna steeds magerder zonder enige rede Verward Ze was zo mager dat we haar niet meer wilde rijden . Het rare was dat ze nog zoooo veel energie overhad Verward Sinds een maandje gaat het nu de goede kant op en wordt ze weer iets dikker Ik kreeg, doordat Lady zo druk was, eigenlijk een angst voor haar. Ik durfde er niet meer op Heel vreemd (dit alles duurde toen ruim een maand) Later ben ik er toch maar opgegaan en ik toen wist ik weer waarom ik haar zo lief vond, reed en verzorgde. Ik was weer opnieuw verliefd op haar geworden Lovers
In januari werd ik opgebeld door de eigenaresse dat Lady in het land stond en dat ze met haar rechtervoorbeen sleepte. Ik dacht echt: oohh, f*ck! Het bleek dat ze gevallen was en dat er een spier tussen 2 botjes in haar been terecht was gekomen (hoe ze dat voor elkaar krijgt Verward ) Na een paar dagen werd ze verlamt aan dat been en kon ze er helemaal niks meer mee. Het was ook super dik en ik dacht: Daar gaat me meissy Huilen .

Maar wonder boven wonder liep het goed af en loopt m'n meissy nu zoals ze nog nooit gelopen heeft Haha!
We rijden haar nu ongeveer 1,5 maand intensief en we zijn echt met galopsprongen vooruit gegaan Haha! . We hebben les en eind april/begin mei gaan we starten. Gewoon kijken hoe het met haar gaat, als ze het niks vind, jammer, maar als ze het heel erg leuk vind, gaan we lekker door Knipoog

Door al deze tegenslagen en vooruitgangen is de band zo super sterk geworden dat er heel veel moet gebeuren voordat hij kapot gaat *LOL*

Wesco

Berichten: 5066
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 17:17

altijd leuk om te horen

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 18:07

Super dat ze het toch allemaal zo leuk op pikt!
Hopenlijk word het wedstrijd rijden wat.
Succes!

elady

Berichten: 5898
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 18:24

dat hoop ik ook ja hahah

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 18:28

Altijd fijn om te horen dat het na een minder leuke periode weer beter gaat. Ga zo door en heel veel succes !!!