royena nog steeds kreupel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

royena nog steeds kreupel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 14:35

sniksnik, vorige week was royena kreupel geraakt, toen viel het erug mee (kan echt wel erger was niet eens dik ofzo) ze liep niet echt lekker dus heeft de eigenaar van de pension stal dr een dagie binnen laten staan (normaal gaat ze dus het land in maar dat leek ons geen goed iedee) en de dag daarna was het vrezelijk, dik en ze kon dr niet eens meer op staan
ze had echt gewoon pijn, normaal licht ze niet maar nu haast de hele dag... had het echt met dr te doen hoor Huilen Huilen Huilen
dus hebben we de volgende dag maar een dierenarts laten komen
nou heeft ze peneseline (hoe je dat ook schijft) en nog iets wat de pijn stilt.
ze mag nu wel weer naar buiten maar moet op zijn minst tot dinsdag "rust".
gistere was dr been niet meer dik of warm dus het gaat wel de goede kant op en ook kijkt ze weer een stuk vrolijker en loopt ze in stap nog kreupel.
maar tja ik mis het rijden eigenlijks wel hoor, tuuuurlijk ga ik dr elke dag lekker poetsen, het been hoeft nu niet meer afgespoelt te worden, daar had ze op het laatst echt een hekel aan Clown .
nou ja mischien dinsdag er weer op... wat zou ik dat lekker vinden zeg...
hopen dat ze zich niet weer verstapt wand dit was echt zoo zielig aangezien royena nooit wat heeft gehad in 3 jaar tijd (goed he hihi)
nou ja dagdag
en een knuf van royena

Stekeltje

Berichten: 310
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 16:52

Wat sneu, het was dus gewoon een verstapping? Dat dat dan zo'n pijn kan doen Scheve mond Succes verder......

manonnoertan

Berichten: 104
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 17:14

wat sneu voor dat paardje, ik heb ook wel eens meegemaakt dat een paardje kreuprl was maar dat was geen verstapping.
Maar nu is ze er niet meer ze moest van de mensen die in dat huis wonen naar de slachter en dat was op 5 december 2003.Huilen
dus dat is nu voor mij en mijn vriendin onze ongeluksdag van ons leven.
Boos!
Wel heel erg succes verder........................ Ach gut

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:14

Dat een paardje daar zo'n last van kan hebben he .. arm dier Lovers

Succes met je paardje hoor Lachen

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 19:43

ja dat vond ik ook zo raar, gelukkig gaat het nu beter... ze stapt weer supper door het land...
bedankt

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 19:50

hoi wta vervelend maar ik wil niet banketstaaf doen maar naar mijn ervaring is het beter ze naar buiten te laten, op stal zijn ze vaak onrustig en beweging(stappen!) is goed voor de doodbloeding en het afvoeren van afvalstoffen

Mist

Berichten: 9488
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 20:50

heeft die Da wel onderzocht of het geen hoefzweer is ??
Ik vind het persoonlijk een rare aanpak van je DA om antibiotica +pijnstillers te spuiten bij een kreupel paard ! De oorzaak moet eerst gevonden worden

zo'n acute kreupelheid duidt vaak op een hoefzweer (of eventueel een gebroken hoefbeentje- dat komt niet zo vaak voor, maar als het dat wel is loop je het risico dat ze met pijnstillers de hele boel kapot loopt!)
Antibiotica spuiten heeft alleen nut bij een ontsteking, maar bij een hoefzweer (als het dat is) is het 1 van de ergste dingen die je kunt doen, het onderdrukt het rijpingsproces enigzins, maar kan de hoefzweer niet weghalen, als gevolg loop je het risico dat de hoefzweer de lederhuid (die om het hoefbeen zit) aan kan tasten, dan ben je veel verder van huis! Bovendien verkleurt het spuiten van antibiotica de hoefplaatjes, als het dus een "simpele" hoefzweer is, zal het nu voor je hoefsmid veel moeilijker zijn om deze op te sporen.

Ik zou helemaal niet blij zijn met deze DA! Boos! als ik jou was zou ik zsm de hoefsmid erbij halen.

Veel sterkte, ik hoop dat ik het fout heb, en alles hiermee is opgelost, maar daar kom je denk ik pas over een paar weken achter.

MarLottie

Berichten: 5022
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: St Johannesga(FRL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-04 17:54

Mist schreef:
heeft die Da wel onderzocht of het geen hoefzweer is ??
Ik vind het persoonlijk een rare aanpak van je DA om antibiotica +pijnstillers te spuiten bij een kreupel paard ! De oorzaak moet eerst gevonden worden

zo'n acute kreupelheid duidt vaak op een hoefzweer (of eventueel een gebroken hoefbeentje- dat komt niet zo vaak voor, maar als het dat wel is loop je het risico dat ze met pijnstillers de hele boel kapot loopt!)
Antibiotica spuiten heeft alleen nut bij een ontsteking, maar bij een hoefzweer (als het dat is) is het 1 van de ergste dingen die je kunt doen, het onderdrukt het rijpingsproces enigzins, maar kan de hoefzweer niet weghalen, als gevolg loop je het risico dat de hoefzweer de lederhuid (die om het hoefbeen zit) aan kan tasten, dan ben je veel verder van huis! Bovendien verkleurt het spuiten van antibiotica de hoefplaatjes, als het dus een "simpele" hoefzweer is, zal het nu voor je hoefsmid veel moeilijker zijn om deze op te sporen.

Ik zou helemaal niet blij zijn met deze DA! Boos! als ik jou was zou ik zsm de hoefsmid erbij halen.

Veel sterkte, ik hoop dat ik het fout heb, en alles hiermee is opgelost, maar daar kom je denk ik pas over een paar weken achter.

ik hoop ook dat je het fout hebt, maar het gaat gelukkig al de goede kant op toch roos (of heb ik het verkeerd begrepen via msn)

maar in ieder geval nog veel sterkte en hoop ook op een goede gezondheid zowel als voor jou maar ook voor je paardje want dta verdient zo'n lieve merrie als royenna niet!!! Vingers aflikken toch roos? Haha! Knipoog

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-04 19:54

neej hoor t is geen hoefzweer, ze heeft zig verstapt in het land
ze is nl altijd erug vervelend tegen andere paardjes Bloos

maar het gaat al stukke beter met dr hoor gelukig, vanavond ga ik kijken hoe het is in de draf wand volgens de dierenarts kon ik weer beginnen met beweging OK dan!
ik doe nog wel rustig aan wand je weet maar nooit, dus eerst stappen Lovers

bedankt voor de reacties OK dan!