Gister les gehad, ik moet 'herintreden'!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Gister les gehad, ik moet 'herintreden'!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 10:30

Gister sinds lange tijd weer eens les gehad.
Pffff, wat vermoeiend, maar wel een hoop geleerd.
Het blijkt dat ik een hoop dingen verkeerd doe met Kas. Verdrietig

Ik rij haar meer van voren dan van achter. Zelf heb ik er weinig van gemerkt, omdat ze voelde alsof ze achter goed droeg en eigenlijk heel ontspannen altijd liep.
Ik moest het gister helemaal anders doen. Mijn handen moest ik een handbreedte boven de schoft houden en alleen maar drijven. Ik mocht niets met de teugels doen, behalve rechtstellen. Kas moest ineens op 4 benen lopen en had geen steun aan mij. En ik niet aan haar. Dan blijkt toch dat mijn houding te wensen overlaat. Ik kreeg al de tip om gymnastiek oefeningen te gaan doen, want m'n bovenlichaam zit helemaal vast. En dat ik toch wel dringend zitlessen nodig heb. Auw, dat deed zeer Haha!. En dat terwijl ik veel op m'n houding ben gaan letten. Maar ja, zoals Kas op mij steunt, steun ik op haar nen dat kon nu niet. Tong uitsteken

Kas heeft een hele tijd met haar hoofd in de lucht gehobbeld, ik mocht niets doen. Geloof me, het zit niet lekker. Maar wel met als resultaat, dat ze in de galop vanzelf naar beneden kwam, ze mijn hand op ging zoeken en van achter super ging dragen. Het voelde echt geweldig. Ik realiseerde ineens dat ze al die tijd wel ontspannen liep, maar nooit haar achterbeen onder zette.

Al met al heb ik een uur les gehad, ontzettend spierpijn, een zeiknat paard, maar wel een heel voldaan gevoel. Hier kunnen we mee verder!! OK dan!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 10:33

Ach .. als je achteraf al zo'n voldaan gevoel hebt is het, het zeker waard ! het is wel even raar als er tegen je gezegd word dat je een hoop dingen fout doet terwijl jij dacht dat het juist goed ging, maar goed, daar leer je van ! waar les al niet goed voor is he Knipoog

Succes met de volgende lessen ! Haha!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 12:56

Amanda schreef:
..Al met al heb ik een uur les gehad, ontzettend spierpijn, een zeiknat paard, maar wel een heel voldaan gevoel. Hier kunnen we mee verder!! OK dan!


Sja, nog een tevreden herintreder met spierpijn meldt zich

Inderdaad, de lessen zijn wel nuttig! Gisteren had ik voor de 4e keer les, en voor het eerst dat er schuim zat tussen d'r billen OK dan!

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-04 13:05

Dat nog net niet. maar als je bedenkt dat ze normaal alleen wat klammig is op haar hals, is dit al heel wat.
Ik heb op zich geen spierpijn in m'n liezen, maar meer mijn schouders en rug, van een andere houding aannemen.
Pffff....volgende week komt ze weer. Ik vind het wel fijn. Iemand van buitenaf die toe kijkt en lesgeeft. Zaterdag gaat ze er ook zelf op. ik ben benieuwd!