Het oudje is niet meer...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Het oudje is niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-03-04 22:22

Het paard van me oom waar Redna bij in de wei staat is daar net ingeslapen...
Ze was dan al wel +/- 30 maar het is toch niet leuk.. Eigenlijk zou ze maandag terug naar Utrecht gaan (was van de week al 2 keer geweest zelfs nog 1 keer onder narcose voor haar gebid) om haar in te laten slapen.. Ze wou al 3 weken niet meer eten alleen met veel moeite kregen we er nog wat in.. Vandaar dat ze naar Utrecht was geweest want vorig jaar had ze het ook en toen was het zo verholpen door een beetje te slijpen en trekken... Maar deze keer wou het niet helpen.. Ze wou gewoon niet meer eten dus de beslissing was al gemaakt om haar maandag te laten inslapen..
Helaas kreeg ze vandaag een longbloeding.. Ze stond met een bloedneus in de paddock.. Ze viel om en lag gestrekt op de grond..
Me oom is dierenarts maar behandeld geen paarden meer.. Dus gauw een ander gebeld.. Ze stond nadat we gebeld hadden toch weer op maar ze wist niet meer op welk been ze moest staan echt zielig..
toen de dierenart er was heeft hij nog even geluisterd en gekeken maar het was echt het einde..
Ze is heel rustig op haar eigenplekje ingeslapen zonder enige vorm van stress.. Ik heb heel stoer de dierenarts geholpen met de spuiten (5 stuks) vast te houden en aan te geven en ben overal bij geweest.. Terwijl ik eigenlijk niet zo'n held ben..
Het was eigenlijk heel mooi, zo rustig.. Maar heb er toch wel een beetje verdriet van ook al was het voor haar het beste en heb ze een top leven gehad (als 3-jarige door me opa gekocht dus ze is zo'n 27 a 28 jaar bij ons geweest)..

Dit is haar.. Op deze foto was er nog niks aan de hand.. Toen liep ze nog als een jong paard door haar paddock te huppelen en trok ze me nog het hele weiland door..

Afbeelding

sorry voor het lange verhaal maar moet het toch even kwijt..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Carowl, Googlebot, siloux, SusanH en 42 bezoekers