Gaan springen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-01 20:14

Met Robin sprong ik best vaak, want dat gaf me eigenlijk best wel een kick als je over een oxer van 1.10 sprong ofzo. Echt SUPER! Nu wilde ik dus ver komen in de dressuur sport, en dat gaat zeker wel lukken met Riona. Maar ze heeft ook veel springaanleg. Nu heb ik wel trauma's van springen met andere pony's. En dat durf ik dus echt niet meer. Nu al een sprongetje maken met Riona doe ik nog niet, maar misschien dat ik het over een maandje ofzo wel eens kan proberen. Iedereen zegt dat ze heel goed kan springen. En ik krijg dus echt een kick van dat springen. Het lijkt me heel gaaf om springwedstrijden te gaan rijden. Maar durf ik dit? Verward Wat denken jullie?
Ik zal dan wel een springzadeltje erbij moeten kopen. Het lijkt me wel gaaf.
Scheve mond\

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 20:24

Ik denk niet dat je zo snel kan beslissen. Een oxer van 1.10 springen en een goed parcours kunnen rijden, daar zit een wereld van verschil tussen.
De eerste vraag die je jezelf moet stellen, is: Kan ik ergens goede springles krijgen?
Daar leer je parcousrrijden ed. Pas als je dat een beetje ligt, kan je uberhaupt over springwedstrijden gaan nadenken Haha!


Oh edit: Heb je een dressuurzadel dan? Met veelzijdigheidszadel kan je nl ook gewoon gaan springen hoor. Scheelt nogal wat centen Haha!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Laura op 2001-12-08 19:25 ]</font>

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-01 20:27

Ik heb idd een dressuur zadel.
Ik denk dat er vast wel iemand is die mij springles kan geven.
Maar een oxer van 1.10 krijg ik dan wel een kick van. En daarom is mijn vraag, moet ik gaan springen.
Springen vind ik wel best eng. Maar bij ons op stal zeggen er veel dat ik met Riona moet gaan springen omdat ze veel springaanleg heeft. 1 iemand zei ook tegen mij dat als mijn pony het kan, ik niet meer bang ben. Maar dat betwijfel ik. Verward

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 20:30

Tsja dat kan niemand beter beslissen als jijzelf. Wat diegene op stal denk ik bedoelde, ios dat als je een ervaren pony hebt qua springen, het voor jezelf makkelijker is om er vertrouwen in te krijgen. Dan kan je meer op jezelf letten ipv dat én nog eens je pony er zo op af rijden dat ie dr niet doorheen gaat Haha!

Maar nogmaals, een oxer van 1.10 en een parcours, dat is echt NIET te vergelijken. Ik (en mijn vriendinnen) dachten vroeger ook dat we konden springen omdat we wel eens een hindernisje op de ac lijn hadden genomen met een mega aanloop dus en dan eens wat hoger. Viel dat even tegen toen ik in de springles ging rijden *LOL*

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 21:13

ik zou gewoon eerst lekker in de dressuur gaan als je niet verder kan gaan springen dan ben je ook weer wat ouder en ken je je paard heel goed (door en door)

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 23:05

begin gewoon lekker laag, kan nog best met je dressuur zadel, en als je dan besluit dat je het echt leuk vindt, schaf dan pas een springzadel aan
begin dus laag, ook goed voor je zelfvertrouwen, en in het parcours hoef je echt nog geen 1,10 te springen
hoe groot is je pony? of heb je en paard, dan is de minimum hoogte 1 meter
zorg eerst dat je weer wat meer vertrouwen krijgt, en als je springen leuk vind (ookal ben je nu een beetje bang, komt wel weer) en je pony vind het leuk en kan het goed, ga er dan lekker voor!

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 17:40

maar ga je dan geen dressuur doen dan???? ik bedoel.. je wou een andere pony omdat je dan verder in de dressuur kon.. of ga je dat springen alleen een beetje voor erbij doen??

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-01 18:03

Tja, ik zou gewoon pas gaan springen als het voor jou gevoel goed voelt. Je moet het alleen doen als je er zelf vertrouwen in hebt. En als je weer gaat springen zou ik ff wachten voordat je gelijk een springzadel aanschaft. Is toch wel duur en straks wil je er niet mee door....Veel succes!