het enge valpartijverhaal

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

het enge valpartijverhaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 20:52

Het was heerlijk weer gisteren, prima voor een laatste training met Jildau voor de wedstrijd die voor dit weekend gepland stond, dus rond een uur of 1 ging ik naar de stal om haar te zadelen. De traning verliep, in tegenstelling tot de les die we de dag van tevoren gehad hadden, prima! Na een half uurtje vond ik het wel weer mooi geweest en, als beloning voor Jildau en voor de ontspanning, besloot ik nog even naar de uiterwaarde te rijden.

Ik reed weg bij Huub, degene bij wie ik in de bak mag rijden en tevens mijn wedstrijdmaatje, en meteen zat ze al bijna in de tuin van de buurman omdat ze schrok van opwaaiend zeil. Nou, dat ging net goed, dacht ik nog. Ik spoorde haar aan voor een drafje en zo draafden we over de weg. Al na een meter of 50 schrok ze helaas weer. Dit keer vermoedelijk van een eend die opvloog uit een sloot. Dit keer liep het echter minder goed af...Door het schrikken maakte Jildau zo´n spasme beweging en, mede doordat de straat afloopt op daar, glees ze onderuit naar de rechterkant. Met mij erop dus! Ik weet alleen nog dat de straat ineens erg dichtbij kwam....Jildau viel op mijn been en stond meteen weer op, ik bleef achter op de straat, met een nogal pijnlijk geplet gevoel. Ook was ik met mijn hoofd op de straat geklapt, en liet ik nu net die dag vergeten zijn mijn cap op te zetten Lips are sealed

Gelukkig waren er meteen mensen ter plaatse die politie en ambulance belden. Ik kon even niet helder nadenken door de klap en had enorme pijn. Het enige waar ik maar aan kon denken was Jildau....die was gelukkig blijven staan op de plaats des onheils, zelf waarschijnlijk ook geschrokken van het voorval. Huub was snel ter plaatse en heeft Jildau naar huis gebracht. Pap kwam tegelijkertijd met de ambulance aan. Ik kreeg morfine tegen de pijn en werd nagekeken, waarbij ik gelukkig geen hersenletsel opgelopen bleek te hebben....ik werd naar het Beatrix ziekenhuis in Gorinchem gebracht. Daar werden foto´s gemaakt en bleek dat ik een scheurtje in dat kleine beenbot heb, ter hoogte van mijn enkel. 6 weken gips dus!

Thuis aangekomen besefte ik me pas dat ik nu erg gehandicapt ben de komende tijd...ik heb kalkgips, dus daar mag absoluut geen druk op komen omdat het breekt. Dat werd weer in bed liggen dus....gelukkig heb ik sinds vandaag een rolstoel, zodat ik ook weer kan internetten en een beetje rond kan rijden. Vandaag is de zwellig wel toegenomen en heb ik extra pijn aan mijn been, maar dat lijkt me niet meer dan normaal als je 600 kg. op je been hebt gekregen.

Dit is echt zo´n tegenslag voor me. Ik was net tegen een andere ziekte aan het vechten en dan komt dit erbij. Bovendien begon mijn modellencarriere net lekker te lopen, en kan ik die ook wel vaarwel zeggen voor de komende 6 weken. Net als het paardrijden. En dat zou al de tweede keer in zeer korte tijd zijn dat Jildau zo lang stil komt te staan. Dat brengt me op het volgende onderwerp: zou iemand Jildau voor 6 weken in huis kunnen nemen? Nogmaals 6 weken rust is namelijk niets voor zo´n pittige tante als Jildau en bovendien is de zorg voor twee paarden eigenlijk teveel voor mijn moeder...

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 21:01

Oh voor eventuele steunbetuigingen en-of ziekenbezoek:

Middelvaartsesteeg 3
4285 WX Woudrichem

Lachen

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:02

Gadver. Dat klinkt niet best.. Gelukkig dat het nog redelijk goed voor je afgelopen is. En die 6 weken zijn zo voorbij OK dan!
Heel veel beterschap en succes met alles... en wedden dat voor jou ook het zonnetje weer gaat schijnen..

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:17

Wat een verhaal zeg! Begon zo leuk en eindigde zo rot voor je!

Hopelijk vind je snel een 'oppas' voor Jildau!

Beterschap!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-04 21:19

Ja en alsof dat niet genoeg was, kwam Gonda vandaag voor het eerst bij ons en heeft Eileen haar een zwaar gekneusde vinger getrapt Straal ik soms ongeluk uit Verward

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:25

Heb je mijn smsje nog gehad???

Het zit ook niet mee meis, dat heb jij weer. Heel veel beterschap en een dikke knuffel. Helaas kan ik je niet helpen met Jildau, heb geen box vrij voor zes weken.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:25

Jakkes, wat een rotongeluk. Ik hoop dat je gauw iemand vindt voor Jildau... Beterschap!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:27

peeky schreef:
Ja en alsof dat niet genoeg was, kwam Gonda vandaag voor het eerst bij ons en heeft Eileen haar een zwaar gekneusde vinger getrapt Straal ik soms ongeluk uit Verward


Tjee, wat akelig! Scheve mond Wat Jildau kan moet ik ook kunnen, zal Eileen wel gedacht hebben.. Schijnheilig . Hopelijk heeft Gonda jullie toch nog kunnen helpen! Sterkte, hoor Ach gut

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:28

Kaartje coming up!

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:34

jeetje wat ongelooflijk vervelend,iig heel veel beterschap Scheve mond

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:44

Wat een verhaal joh!! Maar gelukkig ben je er toch redelijk vanaf gekomen. Over dat plaatsje voor Jildau......Esmee_27 biedt toch tijdelijke vakantie-opvang? Snowdon staat daar nu ook. Weet alleen niet hoever jullie dus vanelkaar af zitten. Lijkt me iig DE perfecte plaats voor Jildau.

Sanne86

Berichten: 966
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 21:48

he wat vervelend voor je ik zag dat er al een stukje geschreven was vandaag over jou maar gelukkig kun je nu zelf nog wel weer typen, maar ik hoorde iedereen zeggen dat je al zoveel pech hebt gehad de laatste tijd mag ik mis. weten wat je allemaal hebt mee gemaakt dan was dat ook met je paard?? nou heel erg veel beterschap in ieder geval.. Ach gut

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 22:16

Aaah..vervelend voor je!
Beterschap!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 22:51

pff he das echt balen!
heb je er verder niets aan over gehouden doordat je geen cap ophad?

Weer een tegenslag.. veel sterkte!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-04 23:02

jemig zeg dat is ook niet nix

gelukkig ben je er nog vrij goed vanaf gekomen, want als je iets harder me je hoofd op straat was gevallen.... Scheve mond

maar 6 weken gips is wel echt balen! zeker omdatje daarna natuurlijk ook niet zo 123 weer alles kan doen

t is dat ik geen box vrij heb, anders had jildau wel een tijdje hier mogen staan hoor! heb een zwak voor bonte paarden Knipoog

mocht je echt helemaal niets kunnen regelen, dan kan ik mn pony wel richting de wei verbannen voor de nachten, in de zomer staan ze ook heel de nacht buiten, dus als t weer meewerkt moet dat kunnen
maargoed, mocht je dus echt niets kunnen vinden voor jildau, dan geef maar een gil en zal ik het hier thuis overleggen, ik heb tijd genoeg voor een extra paardje erbij

heel veel beterschap gewenst!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 01:05

peeky schreef:
Oh voor eventuele steunbetuigingen en-of ziekenbezoek:

Middelvaartsesteeg 3
4285 WX Woudrichem

Lachen


Je kan beter vragen om steun in mesten van de stallen en verzorging voor mij en mijn paarden Haha!

Sterkte en hou je rustig met het witte pootje.!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 11:10

Ach gut
Het zit je niet mee zeg.

Gelukkig heb je verder geen hersenletsel opgelopen.

Er zal van mij een kaartje richting jou komen!
[Edit] Moet er ook een afdeling, kamer nummer etc. bij?

Beterschappies Ach gut
Laatst bijgewerkt door Mireille op 13-03-04 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

FotoDesign

Berichten: 1803
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 11:27

Dat is echt klote...gelukkig kan je het allemaal nog na vertellen..

Tja en van die cap he..die vergeet jij nooit meer!

Ik wens je heel veel beterschap en eenspoedig herstel toe.

Gelukkig kun je lekker internetten-bokken,,,als je in het ziekenhuis had gelegen met je been omhoog had je afkick verschijnselen gekregen.... Tong uitsteken

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 11:32

Wat een verhaal!
maar je bent dr redelijk goed vanaf gekomen als je bekijkt dat je zonder cap was..
(kan mij dus ook voerkomen rijd ook vaak zodner cap.. slik..)
hoop dat je snel een oppas vind voor Jildau.
als je echt niks kan vinden kan ze wel hier heen komen maar is zo een eidn weg amersfoort!

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 11:34

Het is dat ik het geld op het moment niet heb om nog een paardje te stallen, anders zou je haar zo hier mogen brengen! *We hebben nog een stal vrij Schijnheilig )

Kaaaaaaaartje komt eraan Haha! Heel veel sterkte meid!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 13:15

oppas is in behandeling... That's what bokt is voor Tong uitsteken

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 13:25

Beterschap, hopelijk vind je snel iemand voor Jildau.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 13:59

Kaartje is ondertussen gemaakt, hij is best leuk geworden Lachen

Maar...
Ik neem aan dat jouw naam + afdeling in het ziekenhuis er etc. bij moet?
Toch?

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 14:05

Jeetje, dat is niet niks..
Beterschap!!

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 14:52

Heel veel beterschap! Ach gut