Kinderen en sporen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 10:59

fsoudan schreef:
Ik zie regelmatig op maneges en stalhouderijen kinderen met sporen rijden. Als die kinderen goed rijden is het op zich geen probleem, als die kinderen er zich van bewust zijn wat sporen kunnen doen.... mij hoor je niet. Maar ik zie kinderen tijdens het rijden alleen maar die sporen in de buik van hun paard prikken... net zolang tot het paard in protest gaat. Met als gevolg dat die paarden geen gevoel meer hebben bij hun buik.
Ik zou als ouder zijnde mijn kinderen dus geen sporen of andere hulpmiddelen geven Als de pony van mij kind niet voorwaarts genoeg loopt zijn daar toch echt andere manieren voor!
Uiteraard zijn er ouders die geen verstand hebben van paarden en denken dat het geen kwaad kan... ben ik dan degene die moet gaan zeggen dat dit niet goed is?


ik ben het er wel mee eens.. ik zie ook vaak zat kinderen met sporen in de buik van het paardje prikken... ik vind ook dat als dat meisje of jongetje goed kunnen rijden heb ik er geen problemen mee (zolang ze niet die sporen er gaan inprikken)

maar ik denk niet dat het de 'taak' van jou is om dat tegen die kinderen/ ouders te zeggen, maar die van de manegehouder/ of eigenaar van een stalhouderij. je zou ze bijvoorbeeld wel een tip kunnen geven maar meer zo van : mag ik je misschien 1 tip geven....? en niet gelijk gaan zeggen van: wat je doet is helemaal fout of dat kan je niet maken...
als je het rustig over brengt en gewoon vraagt of je diegene een tip mag geven, dan zal het denk ik geen probleem zijn.
maar reageert die gene er verder niet op, dan kan je er verder niet veel aan doen... (denk ik zo)

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!



Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:03

wat ik hierboven schreef geld eigenlijk ook gewoon voor volwassenen.
maar jij zelf als persoon kunt er niet veel aan doen,

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, DemiSisa, EliseXJoelle, Flew, floorsxm, Kashmino, kim_1990, Kimmie235, noordje, Tieme, Ubermetrics, Wopkebrok, xKatinkii en 104 bezoekers