rubbervloer.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

rubbervloer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:56

wie gebruikt er rubbervloer tegels in zin stal?Ik denk er over om ze op de betonvloer van de stal te leggen, omdat er van de stal eigenaar maar zo weinig stro in mag .Nu liggen haar hakken open .We zijn dan ook op zoek naar een andere stal of om zelf iets te kopen maar beide is niet simpel .Dus dacht ik als voorlopige oplossing aan rubbertegels.Maar de stalhouder zegt dat ze daar op uit glijdt Verward .

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 22:49

bij ons in de buurt heeft ookiemand een rubber vloer. Zij gaat zelfs zo ver dat ze er niks op gooit dus geen stro. Persoonlijk vind ik dat vies maar ze glijden er zeker niet op uit. Ik zou het zeker aanraden als ik jou verhaal lees, je moet dan wel rubber nemen die vloeistof doorlaat (urine dus) anders gaat het stinken

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 23:27

Ik heb ook rubberkoematten op de vloer van de stal
Mijn pony glijdt er niet op uit. Het is makkelijk schoon te houden.
Je moet het idd wel elke dag uitmesten, anders gaat het stinken.
Maar in mijn stal is veel 'doorluchtings' mogelijkheid, dus heel veel last heb ik daar niet van. Er hoeft ook niet zoveel stro op de vloer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 23:38

ik mest nu ook iedere dag uit.vind dat wel zo proper.Waar heb jij die rubbermatten gehaald enig idee van de prijs? en liggen ze ook op een beton vloer?De stal houder zegt dat dat gaat stinken,maar mischien kan ik ze een keer in de week eruit halen en de boel laten drogen of zo?ik denk anders wel dat zijn voorstel van al het vuil telaten liggen en alleen bijstrooien meer gaat stinken Verward

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 10:16

Er is pas geleden een topic over rubberen matten geweest. Gebruik de zoekfunctie even.
Btw, ik heb gewoon een oude transportband in de stal gelegd. Zelf op maat snijden en helemaal gratis.

Nieke

Berichten: 641
Geregistreerd: 27-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 11:43

Ik heb ook rubberen matten in de stal,namelijk matten die ze gebruiken om camions te bekleden vanbinnen. Zoals scum hierboven zegt, van een oude transportband. Ideaal gewoon. Wel loodzwaar...
Heb ze al een paar jaar en nog niks kapot eraan. Ik doe er eerst houtkrullen in en dan stro bovenop. Maar die matten stinken?? Wanneer je inderdaad alle vuil moet laten liggen en alleen maar bovenop strooien, dan kan je dat wel hebben denk ik.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 11:59

Als er geen profiel op de tegels zit en er weinig stro in de stal ligt kunnen ze gaan glijden ja vooral met ijzers. Ik zag toevallig die tegels in zo'n bouwmarktkrantje van de week € 17.95 van het formaat stoeptegel zeg maar. Die prijs had ik minder verwacht. Die matten vind ik ook erg duur vooral die echte paardematten en tegels. Het is wel een hele investering maar dan zou ik toch maar voor die echte paardentegels gaan die ook vocht doorlaten scheelt je stro.

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:00

Je kunt ook gewoon langs een paar boeren gaan, en vragen of ze nog rubberkoematten hebben die je niet mag hebben/kopen. Ik heb ze van mn oma (heeft een boerderij) met een beetje geluk kom je zo aan een paar goedkope matten. Lachen
Mijn matten liggen voor de helft op beton en de andere helft liggen op roosters. Met de gierkelder daaronder, dus de plas loopt tussen de spleten door de kelder in. Heel handig. Ik denk dat het heel erg gaat stinken als je ze alleen op beton legt. En ze er elke week uithalen enzo is heel veel werk, die krengen zijn hartstikke zwaar. Scheve mond

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 17:55

Wij hebben ook rubber matten in de stal liggen. Omdat er nog geen dak op de stal zit (hopelijk dit weekend eindelijk) ligt er nog niks op het rubber. Als het dak er zit, is het de bedoeling er wat stro op te strooien. Maar ook zo kaal gaat het prima met het rubber. De paarden glijden absoluut niet en het mesten is makkelijk omdat alle nattigheid al door de tegels weggelopen is.

Een kennis van me heeft ook koeienmatten, maar die vind ik zelf te glibberig. En die draineren ook meestal niet.

Omdat die echte stalmatten van granuflex (die hebben ook een site) zo vreselijk duur zijn (1x1 m à 45 euro!) zijn we gaan kijken naar 2e hands. We hebben nu nagenoeg dezelfde tegels, een half centimetertje dunner bij een 2e hands bestratingsmaterialen bedrijf vandaan. Die haalden ze weg bij kinderspeelplaatsen. Let wel op, je hebt ook rubber op steen, die moet je niet hebben want die zijn spekglad!

Paintlinger

Berichten: 12318
Geregistreerd: 07-12-02
Woonplaats: Temidden van het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 18:35

Ik heb ook rubbermatten met profiel omdat mijn pony vaak staat te schrapen met de voorbenen...ik kon eens in de drie weken de smid laten komen.
Maareh ze glijden er echt niet op uit en is inderdaad makkelijk schoon te houden.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 20:00

wij hebben ook rubbermatten maar ze glijden niet uit en heeeel makkelijk schoon te houden 1keer vegen en alles is weg Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 20:11

ik had de zoekfuntie al geprobeerd maar kreeg niks Verward .Maar als ik julie zo hoor dan ga ik er echt voor.Ik kan is informeren of de stalhouder nog geen koematten heeft want hij heeft van de zomer zijn koeien weggedaan

Feufollet

Berichten: 561
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: bij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 00:00

silvana schreef:
Ik kan is informeren of de stalhouder nog geen koematten heeft want hij heeft van de zomer zijn koeien weggedaan


Koematten zijn wel vaak vrij glad, niet alle paarden kunnen daar goed mee omgaan. Een kennis van ons heeft ze daarom na een jaar weer weggedaan en is ook over gegaan op die rubber granulaat matten. Die draineren ook.