Wie kent het merk Subli (voer)?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-01 23:21

Sinds begin november wonen we in Zeeland en ben nu mijn leverancier van voer kwijt. Bij hem bestelde ik altijd Pavo voor mijn paarden. Nu haal ik Subli bij de boerenbond. Wie kent dit voer en heeft er een mening over...

Ik voer nu de basisbrok in combinatie met de structuurmuesli (straks als ze allebei in training gaan, gaan ze over op de sportbrok en 5-granen mix...), maar ik vind -persoonlijk- de korreltjes nog al klein. Pavo had een flinke korrel (bix). Maakt dat nog verschil?????

_________________
In Memoriam, Bobo Buitenzorg 24-5-1998
4-ever my greatest love!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Buitenzorg op 2001-12-07 11:06 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Buitenzorg op 2001-12-07 11:07 ]</font>

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 23:29

Ik voer om te snoepen de Subli Granenmix met kruiden Vingers aflikken Vork
Mijn paard breekt de tent af als ik met mijn blauwe voerbakje langsloop Knipoog Knipoog
Door mijn paard is het goed gekeurd *LOL*
En door mij ook ik vind het heerlijk voer Tong uitsteken
Ook al eet ik het niet Misselijk Clown
Groetjes Tamaar

CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 23:41

ik heb ook een tijdje sublie gevoerd, goed voer hoor
ik voer nu pavo, vraag me niet waarom ik overgestapt ben

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 23:45

ik voer subli!!!
bevalt me prima ik heb nu sportbrok,en hij is een stuk vrolijker geworden sindsdien!dus goed gekeurd!!

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-01 23:47

Ik heb het niet zo met Subli. Wij voerden dat altijd, en kijk maar eens op de zak, er zit veel meer eiwit in dan in Pavo. Voor mijn gevoelige merrietje was dit funest (de eiwitten) - er waren toen veel perioden dat ze stijf was. Wij zijn over gegaan op Pavo en sindsdien gaat het veel beter.

De kleine korrels zijn niet echt een probleem, denk ik.....

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-01 23:53

Citaat:
Op 2001-12-06 22:47, schreef Rieja:
Ik heb het niet zo met Subli. Wij voerden dat altijd, en kijk maar eens op de zak, er zit veel meer eiwit in dan in Pavo.


Ik zal eens op de zak kijken, ik heb ook nog een lege zak Pavo staan, dus kan ik het ff vergelijken! Thanx

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 02:03

Ik stap voorlopig niet van de Eguiral af!
Je hoeft er maar weinig van te voeren,
na een zware arbeid verzuren ze niet,
paarden die snel last hebben van gallen of stalbenen drogen op!

Ik vind het gewoon super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 09:47

Ik ben erg tevreden over de sportbrok van Subli. Kan er wat meer van voeren dan van de Van Kooten brok (da's echt Bokvoer als je er een kruimel teveel van voert) en dat is heel prettig voor een pony die minder dan een half kilootje per dag krijgt.
De kleine korrel kan een bezwaar zijn als je paard niet voldoende speeksel aanmaakt tijdens het eten. Het is nl. bewezen dat een paard grote brokken makkelijker met speeksel vermengt dan kleintjes. Maar ja, die van mij kwijlt zo vreselijk dat het compleet slobber wordt, dus daar heb ik persoonlijk geen last van *LOL*

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 13:09

Wij voeren ook Subli...gewoon omdat hij dat bij zijn vorige eigenaars ook kreeg, en wij zijn er erg tevreden over.

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 13:19

op de site van Pavo kun je vinden waar de dichtstbijzijnde leverancier van PAVO zit.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 13:52

Ik heb het niet zo op Subli, maar PAVO vind ik al helemaal troep! Geef mij maar Havens; natuurlijk, gezond, weinig eiwit en de meeste paarden doen het er super op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 14:31

Citaat:
Op 2001-12-06 22:29, schreef Metellica:
Ik voer om te snoepen de Subli Granenmix met kruiden Vingers aflikken Vork
Mijn paard breekt de tent af als ik met mijn blauwe voerbakje langsloop Knipoog Knipoog
Door mijn paard is het goed gekeurd *LOL*
En door mij ook ik vind het heerlijk voer Tong uitsteken
Ook al eet ik het niet Misselijk Clown
Groetjes Tamaar



Ik voer het dus ook na het werk voor wat extra verwennerij.
En Kawa heeft het ook zeker goed gekeurd want hij vind het ook super lekker.
En zelf vind ik het ook nog eens lekker rijden.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 17:18

ikke, ken het.

ik heb een tijdje de muslie gevoerd, en beviel prima,
nu heb ik wer ander voer. maar subli is goed.

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 17:25

de muesli heb ik ook wel eens gevoerd, vond ik errug lekker ruiken en de paarden vonden het ook heerlijk!

dat de brok zo klein is, is voor mij ook 1 van de redenen om het niet te gaan voeren: heb liever het formaat PAVO-brok idd, geeft mij het idee dat ze niet zo kunnen schrokken, maar eventjes goed moeten kauwen. (Hoewel Tender-bal ook die grote brokken soms in een tempo wegvreet dat je er met je ogen bij staat te knipperen Knipoog )

Wat Sjuimpje zegt over Equiral spreekt mij ook wel aan! Heb er wel eens aan zitten denken, maar heb de stap nog nooit gemaakt (en dit om voornamelijk financiele redenen (errug he?! Tong uitsteken ))

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 17:32

ik heb idd ook pavo gevoerd fijn spul
maar havrens is wel fijn, maar wisselt zo erg met eiwitten ed, dat wanneer je een paard hebt die eiwit gevoelig is zoals de mijne dat je paard het er dus echt niet zo denderent op de onderhoudsbrok doet. Moet je al beginnen met reformmuslie

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 18:47

ik vind pavo net zo fijn als subli,voer nu alleen subli omdat het dichter bij mijn huis te krijgen is als de pavo.maar qua kwaliteit vind ik beide voeders heel goed

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 19:41

hallo allemaal,

ik ben het zelf niet zo eens met subli.
inderdaad het hoge eiwit gehalte is voor mijn shetties en mijn volbloedje die gauw last van te veel eiwit niet echt super.

ik voer pavo stibro, pavo 2, havens draversbrok en 5 granen mix van havens.
bevalt mij prima.

vroeger voerde wij equiral maar met 16 paarden is dat niet meer te doen kwa prijs.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 20:47

ALS de paarden brok krijgen, krijgen ze Subli.
Niet omdat ik nou zoveel verstand van verschillende soorten voer heb hoor, maar dat is het makkelijkste hier om te kopen.
Ze doen het er goed op, of anders gezegd: Isolda deed het er goed op, Udinde is er mooi van geworden.
Isolda kreeg alleen brok terwijl ze drachtig was en zoogde, sportbrok kreeg ze, en ik was er zeer tevreden over!

tina

Berichten: 1470
Geregistreerd: 12-05-01
Woonplaats: Papenburg ,Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-01 23:18

hoi,

ik zelf voer ook subli ,voor degene die niet tegen hoge eiwitten kunnen heb ik de subli ponybrok
bevalt uitstekend en voor mijn drachtige en zogende merrie heb ik de merriebrok in combinatie met granenmix ,
Ze doen het er goed op en de prijs/kwaliteit verhouding is prettiger dan andere merken vind ik

iris17Jarig

Berichten: 1602
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Haaren / Oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 00:49

Matchano geef ik ook weleens van die Subli kruidenmeusli en daar is hij helemaal gek op!!!
Niet dat dat zo bijzonder is want voor eten doet hij alles wat het ook is!!!!!!!!!! *LOL* *LOL*

Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 16:32

Mijn paard krijgt Subli sportbrok. Het bevalt goed. Ik heb er niet voor gekozen want op stal krijgen ze het allemaal. Maar hij heeft er geen probleem mee.

Groetjes Merilyn

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-01 17:45

Thanx voor alle reacties!

Ik begrijp er een beetje uit dat het eventueel een eiwit probleem kan geven (bij paarden die hier gevoelig voor zijn...), maar verder lopen de meningen erg uiteen. Ik probeer het een tijdje en als het niet goed gaat, kan ik altijd switchen!

Bedankt!

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 18:26

Ik voer mijn pony Subli Kruidenmelange/ kruidenmix. Hij vind het heerlijk, en het ruikt ook nog eens lekker. Haha! Ik merk wel dat hij er niet door hoest ( hij hoest regelmatig in de winter) en zijn vacht ziet er beter uit. Met de brok van subli heb ik geen ervaring.

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 19:43

ik heb voor proef eens een zak Granemix van Subli geprobeerd.
Normaal voerde ik 1kg biks(ik neem ff de haf) van Equiral dus ik nam ook 1kg GM.
Het is een volledig voer werd mij gezegd maar paard deed het er toch niet zo goed op.
Nu ik weer Equiral voer heeft hij meer energie. Wat me wel opvalt is dat toen ik GM voerde zijn drollen er donkerder en steviger uitzagen. Kan misschien ook komen doordat ik toen ook nog Thrive bijvoerde.
Maar ja.
Pavo zal ik nooit meer voeren daar heb ik het dubbele van nodig dan van Equiral.
Ik heb laatst wel gehoord van de Havens leverancier dat Equiral uit dezelfde fabriek komt als PAvo.

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-01 19:47

Ik voer ook Subli kruidenmix aan [**]. En het is goed gekeurd. Zijn reactie is ook heftig als hij het spul in de gaten krijgt... Cool
Nora voer ik iets anders....granenmix waarvan ik het merk ben vergeten. Lips are sealed