Ideeen voor leuke activiteiten ponyclubdag?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Ideeen voor leuke activiteiten ponyclubdag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 12:58

Heeft er iemand leuke ideeen om een ponyclubdag te organiseren? Haha! We hebben al eens stoelendans met pony gedaan. Estafette race met spijker poepen. Andere ideeen zijn altijd welkom!!!! Kom maar op ik hoor het graag. OK dan! OK dan!

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 16:12

een speurtocht met opdrachten! Daar heb ik ook eens aan meegedaan, was superleuk! OK dan!

marsss

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 16:17

soort van hindernis baan met slalommen en een klein sprongetje enzo

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:29

Tikkertje?
Er zijn leuke boekjes met tips in de winkel te verkrijgen.
Weet alleen even niet hoe deze heten...........

miltonlover

Berichten: 762
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:02

Kiara schreef:
Tikkertje?
Er zijn leuke boekjes met tips in de winkel te verkrijgen.
Weet alleen even niet hoe deze heten...........


ik heb het boek: spelletjes met pony's, geschreven door franka zeelen.
erg leuk boekje, vol met spelletjes en leuke ideen, daar staat vast wel een leuk idee bij
of wat denk je van gymnastieken, een keertje springen, buitenritje, wedstrijd, speurtocht, etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:10

Letterdans! Het is heel simpel, je draait een muziekje, als je hem stop zet moet iedereen met zijn pony zo snel mogelijk bij een letter gaan staan. Ze rijden dus, en mogen alleen stap en draf. Elke keer kun je dan bijv. E niet meer mee mag doen, en zo ga je dan door.

Verder is een springparcour erg leuk om te doen, gewoon wat lage hindernisjes. De snelsten komen natuurlijk in de barrage, waarna een uitslag volgt, maar dat lijkt me vrij logisch Haha!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:20

Dit zijn spelen waarbij geen paarden aan te pas komen;

Russisch lezen;
Letters van een woord door elkaar halen en duidelijk op een groot vel papier schrijven. De kinderen moeten zo snel mogelijk het woord ontdekken en naar hun tent het voorwerp ophalen. Diegene die als eerst het voorwerp op de stoel heeft gelegd, krijgt een punt. (erg hylarisch en het is leuk om jullie groep onder te verdelen in kleinere groepjes)

ABC-spel;
De kinderen moeten uit elk letter van de alfabet een voorwerp halen. Dit kan je ook het beste met groepen doen. ERg vreemde dingen komen de kinderen mee aanzetten, maar wel erg grappig.

Pony's versieren;
Pony's die het leuk vinden om te tutten. Verder heb je crepe papier, strikjes en lintjes nodig. Krijg je mooie creaties.

Familie Leenman;
je moet zo uitrekenen dat je groepjes van 3 kan maken. Als je 5 groepjes hebt, moet je 5x een familie naam bedenken, bijvoorbeeld Jus.
Je schrijft dan op een apart briefje:
Vader Jus
Moeder Jus
Kind Jus.
En dan moet je nog 4 familie namen opschrijven.Iedereen krijgt zo'n briefje, en moet het doorelkaar heen aan elkaar doorgeven. Totdat de spelleider: familie Leenman!!! roept.
Iedereen opent zo snel mogelijk zijn briefje, en begint keihard te roepen wat er op dat briefje staat. De families moet elkaar op zien te zoeken en zo bij elkaar op schoot op een stoel zitten, met de volgorde: vader, moeder en dan de kind.
De groep die als laatste zit is af...

Als je vragen hebt, hoor ik het wel. Misschien dat ik straks nog wel een paar op Bokt zet, ben nu moe van het typen Haha!...

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:30

Wij doen begin april voor de 2e keer een spooktocht, zonder pony's. In het bos in het donker, het si echt heeeeeeeel erg eng :-P Als je bijv. door een donker bos loopt, heel stil, en er komen opeens allemaal felle lcihten en een motorzaag, of je wordt bij je enkels gegrepen Lachen

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:33

Loezjuh schreef:
Wij doen begin april voor de 2e keer een spooktocht, zonder pony's. In het bos in het donker, het si echt heeeeeeeel erg eng :-P Als je bijv. door een donker bos loopt, heel stil, en er komen opeens allemaal felle lcihten en een motorzaag, of je wordt bij je enkels gegrepen Lachen


Lekker eng voor die kinderen Scheve mond
Vorig jaar was ik spook. Nou, holladiejee... Eerst kwam ik van verre naar een groep rennen, wat gebeurde er? ik liep tegen een tak aan, ik lag languit.

Later, ik had een doos eieren mee (de kinderen moeten die eieren heel houden tijdens de rit). Dus ik wou rollend naar de volgende groep toe, rolde ik zo door de eier doos heen Haha!.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:37

wij hadden verleden jaar koekhappen en wortelhappen, de koeken hingen hoger dan de wortels en de bedoeling was dat paard wortel nam en mens koek. Het was een beetje een rommeltje. Dit is niet echt dag vullend, wij doen ook nog wel eens aan ringsteken.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 19:50

Tally Ho
zonder zadel over een lange baan, steeds 4 cpmbinaties (of 1 keer hoefslag rond waarbij 1 ruiter bij E start , 1 bij B, 1 bij A en 1 bij C) De eerste keer zo snel mogelijk stappen (als je draaft moet je een volte draaien) de tweede keer zo snel mogelijk draven (wie gallopeert moet een volte draaien ) en de derde keer in galop. De eerste ruiter die binnen is (of weer bij zijn letter is) gaat naar de finale.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 21:21

ik heb met een vriendin 2 jaar geleden ook zo'n dag geregeld.
wij hadden:
kleurenspel - rood=halt blauw= stap enz... en dan een verhaal schrijven met kleuren die elkaar kunnen opvolgen.

kruiwagenrace - kinderkruiwagens gevuld met water ,drijvende balletjes erin,emmers als slalompalen en een stopwatch en racen maar! vooral met ouders en groter jeugd is dit lachen!

paardenkwis - kwis gemaakt op 3 niveaus.

appel happen - met je paard naar de grote cementkuip racen ,appel uit het water happen en weer snel op je pony terug! uiteraard met stopwatch.

shetlanderrace - wij hadden 2 bokkige shetlanders waar je alleen op mocht zonder zadel enzo,heen en weer racen kijken wie er NIET afvalt! lache joh! wel bij alles cap verplicht stellen! Haha! (bij kruiwagenrace niet natuurlijk)
wij hadden voor elke rubriek(spel) een leuk prijsje
ik hoop dat je er wat aan hebt.
groetjes

Bets

Berichten: 2807
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: LOON OP ZAND (SPRANG-CANARIA was het eerst)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-04 10:24

Geweldig die spellen OK dan! , voor zover alvast heel erg bedankt maar meer info mag altijd nog!!!

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 18:59

stoelendans met strobalen en wel zonder zadel... Tong uitsteken echt melig is dat Haha!

Marloes0508

Berichten: 2927
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 18:47

kimmy"]
[quote="Loezjuh schreef:
Wij doen begin april voor de 2e keer een spooktocht, zonder pony's. In het bos in het donker, het si echt heeeeeeeel erg eng :-P Als je bijv. door een donker bos loopt, heel stil, en er komen opeens allemaal felle lcihten en een motorzaag, of je wordt bij je enkels gegrepen Lachen


Lekker eng voor die kinderen Scheve mond
[/quote]
Er zijn idd een paar van een jaar of 10 teruggebracht naar de kantine, ze moesten huilen van angst Ach gut

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 20:32

Ik weet niet precies hoe dit heet, maar een soort springwedstrijdje.

Alle hindernissen hebben een bepaald aantal punten (tussen de 10 en de 100) en je moet zoveel mogelijk punten bij elkaar springen in 2 minuten tijd.

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 23:09

*dan heb je ook nog,stoelendans,en estafette met bijv.een lepel met een aardappel erop,die niet mag vallen.Als dat wel gebeurt moet je eraf.Dat kan ook met een bekertje water,kijken welke groep het meeste water naar de overkant krijgt.
*Estafette waarbij ze een hele route moeten afleggen.Bijv.met obstakels in het midden waar ze een volte omheen moeten draaien,of een stuk zelf lopen en er daarna weer zelf opkomen.
*Uhm als je een beetje creatief met stokjes en toutjes bent,kun je aan hindernis materiaal ringetjes bevestigen en dan ringsteken.
*En een bonte middag,hadden wij ook heel vaak,dat is echt heel leuk,dan kun je er een wedstrijdje van maken,met een paar kleine prijsjes.
*En dan natuurlijk nog het versieren... Haha!