Toch even een update over de tinker..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Toch even een update over de tinker..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 14:46

De tinker die mij gister lam heeft geslagen... Is vanochtend afgevoerd naar het slachthuis.
Geen paardenmarkt dus, en ook geen verkeerd baasje die ze nog eens in elkaar kan trappen...

Wilde het jullie toch even laten weten ondanks het topic gesloten is.
Dus graag hierin ook niet verder gaan met discussies over de stal en over de tinker.

Samantha_

Berichten: 10806
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:48

Ik was te laat met in je vorige topic te reageren.
Heel veel beterschap meid! Ach gut
En maar goed dat die tinker is afgevoerd. Hopen dat je, als je straks weer beter bent, meer geluk hebt op je werk. Vriendjes zijn?

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:57

hmm aan de ene kant denk ik jammer voor het beestje iemand had er misschien wel iets van kunnen maken (maar vaak slaan zulke paarden eerst tig andere mensen het ziekenhuis in voor zo iemand gevonden wordt) maar ik stel de veiligheid van mensen toch wel boven een paardenleven.

Heel veel beterschap in ieder geval

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 14:58

Ik wil even zeggen dat ik het top vind van Nathalie dat ze toch nog heeft geinformeerd voor mij of de merrie nog beschikbaar was!

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:02

irish_lady schreef:
Ik wil even zeggen dat ik het top vind van Nathalie dat ze toch nog heeft geinformeerd voor mij of de merrie nog beschikbaar was!



Hoezo ....had je het met die merrie willen proberen of wilde je alleen maar weten of ze uit de handel gehaald was?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:08

Een goede beslissing, voordat er slachtoffers vallen.

@Irishlady: Toch nog even n.a.v. je reactie in het vorige topic. Ik had duidelijk aangeven te generaliseren, misschien had je dat over het hoofd gezien?
En in tegenstelling tot wat jij denkt ben ik een paar Tinkers tegengekomen die precies voldeden aan het beeld wat door KENNERS in de BIT werd omschreven. 'nuff said.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:14

Heel dubbel gevoel krijg je hierover. Er gebeuren geen ongelukken meer maar de vraag blijft ook wat als....(het dier toch nog geholpen kan worden door veel liefde en tijd).
Hoe gaat het met jou trouwens? Ben je erg bont en blauw?

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:17

Het was idd mijn bedoeling om haar over te nemen, helaas kon dat niet.

Cassidy dan vind ik dat erg knap! Want ik ben er al meer dan 100 tegengekomen en heb er welgeteld 2 gezien die voldeden aan het beeld wat veel mensen hebben van tinkers Schijnheilig

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 15:21

gouda schreef:
Heel dubbel gevoel krijg je hierover. Er gebeuren geen ongelukken meer maar de vraag blijft ook wat als....(het dier toch nog geholpen kan worden door veel liefde en tijd).
Hoe gaat het met jou trouwens? Ben je erg bont en blauw?


Onwijs... Ik voel en zie nu precies waar ik getrapt ben.
-Knie
-Heup
-Ribben
-Rug
-Elleboog
-Schouder
-Hand
-Kin
-Achterhoofd
Erg fijn. Scheve mond
Ik moet eigenlijk in een donker kamertje op bed blijven liggen.Maar ik verveel me echt kapot. En vreemd genoeg gaat computeren het beste.
Als ik ga lezen of tv kijken krijg ik ontzettend koppijn en word ik heel moe. Achter de computer houd ik ongeveer een half uurtje vol, dan begin ik zwarte vlekken te zien.
Ook lekker veel over moeten geven maar nu is het alweer een paar uurtjes rustig gelukkig. Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:34

irish_lady schreef:
Het was idd mijn bedoeling om haar over te nemen, helaas kon dat niet.

Cassidy dan vind ik dat erg knap! Want ik ben er al meer dan 100 tegengekomen en heb er welgeteld 2 gezien die voldeden aan het beeld wat veel mensen hebben van tinkers Schijnheilig


Ik ben er twee tegengekomen, die allebei voldeden aan het beeld wat in de Bit werd omschreven. Dat is in mijn geval dan toch 100%. Haha! Lips are sealed
En nogmaals, ondanks mijn ervaringen met geschifte exemplaren, vind ik heel veel Tinkers nog steeds erg leuk!
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 09-03-04 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:35

Nathalie schreef:
Ik moet eigenlijk in een donker kamertje op bed blijven liggen.Maar ik verveel me echt kapot. En vreemd genoeg gaat computeren het beste.
Als ik ga lezen of tv kijken krijg ik ontzettend koppijn en word ik heel moe. Achter de computer houd ik ongeveer een half uurtje vol, dan begin ik zwarte vlekken te zien.
Ook lekker veel over moeten geven maar nu is het alweer een paar uurtjes rustig gelukkig. Lachen


Kijk je wel uit dat je niet teveel doet? Resultaat kan anders zijn dat je de rest van je leven met hoofdpijnen blijft zitten.

manic

Berichten: 6987
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 15:56

Met een hersenschudding moet je inderdaad wel erg voorzichtig doen. In mij geval (afelopen december) spraken ze gelukkig niet van een donker kamertje. Dat vonden ze al weer een verouderd idee Verward Het werkte bij mij gewoon goed om gewoon naar mijn lichaam te luisteren. Dus hoofdpijn? Stoppen...

Je verveelt je inderdaad kapot he? Kan geen tv kijken, niet lezen, computeren, fysieke inspanning val je ook zowat na 2 minuten om... bah.

Als ik zo lees waar je allemaal bont en blauw bent heeft het dier ook niet slechts een keer getrapt... :-/

Beterschap in ieder geval...

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 16:01

Fijn dat dat dier geen andere mensen meer kan verwonden.
Heel veel beterschap (gaat lekker de laatste tijd met jou, of niet? Je zit flink in de lappenmand...).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:03

ik snap niet dat je nu nog over als en misschien kunt praten en dan in positieve zin.
vaak hoor je diezelfde woorden in 1 zin terug als het te laat is

straks heb je dat dier op stal gehad en dacht je: ALS ik dit dier meteen had laten slachten was dit MISSCHIEN nooit gebeurt

heel goed dat mijn oude baas het dier heeft weggedaan en ik had zeker niet anders verwacht

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:13

heb er (sinds ik dit bericht las) over getwijfeld of ik wel moest reageren maar doe het toch.

Heeft dit dier wel een eerlijke kans gehad en dan bedoel ik met veel geduld en liefde (zonder dat het gelijk een naald in zijn hals gejast kreeg)?
Er werd verder ook gesuggereerd dat het beest eindeloos getrapt zou hebben......WIE heeft dat gezegd? Nathalie weet er zelf immers niets meer van.
Ze heeft op meerdere plekken een tik gehad maar het kan toch ook zijn dat het tinkertje dit met een trap heeft kunnen doen. Weet niet goed hoe ik dit moet uitleggen....dat hij met 1 of 2 trappen langs meerdere lichaamsdelen is gekomen/geschampt? Als zo'n been omhoog komt moet het toch ook weer naar beneden dus beng beng nog een paar plekken erbij.
Jou verwijt ik NIETS hoor Nathalie maar heb hier toch hele gemengde gevoelens over.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 17:21

Ik snap je reactie best. Hij heeft me zeker wel vaker getrapt.
Ik ben geraakt op mijn achterhoofd; trap 1.
Geraakt op bovenbeen (echt vol op t been want er stata een hoef afdruk op); trap 2.
Blauwe hoef op ribbenkast; trap 3
Blauwe hoef op rug: trap 4
Halve hoef op arm; trap 5

Verder heb ik alleen blauwe plekken, maar niet echt een hele of halve hoef dus waarvan je niet met zekerheid kunt zeggen dat hij er volop geslagen heeft. Maar dat zijn dus al 5 trappen.

Dit dier heeft zeker die kans gekregen. Gisterochtend toen we moesten voeren werd er al gericht geslagen als je alleen nog maar naar het beest keek. Aaien? Nee, mocht niet, dan kreeg je een trap.
Alleen al met een wijzend vingertje gingen de oren naar achter en kwam er een angstaanjagend geluid uit het beest.

Tuurlijk móet dit beest wat mee gemaakt hebben. Dit is echt niet zomaar. Maar vind eens iemand voor zo'n beestje die het wil kopen? Die er tijd, aandacht en liefde genoeg voor heeft om hem lief te krijgen? Want reken maar, dat is niet zo even gebeurt...
En dan nog; hoeveel mensen zullen er wel niet lam getrapt worden voordat díe juiste persoon gevonden zal zijn?

Ik denk zelf dat dit een goede beslissing geweest is.. Tuurlijk moest ik wel even slikken toen ik het hoorde. Maar wat moet een handelaar dan? Een onhandelbaar en levensgevaarlijk beest proberen te verkopen, en dus aan moeten zien dat veel klanten lamgetrapt worden, als ze een vingertje naar het beest wijzen?

Annelou

Berichten: 7520
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Schaijk: roddel-dorp wat 25 km van Den Bosch en 27 km van Nijmegen ligt in Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:25

Nathalie als je zelf een zware hersenschudding hebt is het een heel slecht idee om nu achter de computer te zitten. Scheve mond

Veel beterschap.
En dit is toch het beste dat het paard naar de slacht gaat, dat er geen meer ongelukken kunnen gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 17:28

Heel veel sterkte ermee en doe maar rustig aan.

Zo'n beestje verkopen heeft geen zin, want Tinkers worden nog te vaak als makkelijke, sobere, veelzijdige ponies verkocht en die markt zit vol met mensen die beter af zijn met een lief en betrouwbaar paard. Deze tinker had waarschijnlijk of heel lang te koop gestaan, of had ongelukken gemaakt. Dit is de veiligste oplossing geweest volgens mij.

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:27

Manic heeft gelijk dat je met een hersenschudding het beste plat kunt blijven liggen.
Heel veel beterschap, Nathalie.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:48

Ik denk dat dit de veiligste oplossing is geweest voor de tinker!!
Echt super vervelend maar ik dacht dat je maar 1 keer was geslagen maar dus 5 keer Bloos!
Heel veel sterkte Nathalie...... Ach gut

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 19:58

Toch vind ik het wel sneu voor de tinker, maar wel het beste voor hem denk ik Scheve mond
Sterkte he Nath, en ik hoop dat je dr niet te veel angst aan overhoud.. Scheve mond

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 20:06

jammer voor t beestje, maar wel het beste, je weet niet wat ze allemaal al heeft meegemaakt waardoor ze zo reageerde.

nathalie, met een zware herseschudding moet je echt niet gaan computeren, dat je na een hafuur zwarte vlekken ziet is een teken dat t echt niet goed is, dus ook niet 5 minuten

ik heb 12 dagen (!) in een stille donkere kamer gelegen, bij ieder geluid ging ik kapot van de hoofdpijn en van ieder licht of beweging wat ik zag werd ik misselijk, had toen ook een zware hersenschudding, ik wilde toen de eerste 5 dagen alleen maar slapen, zo beroerd was ik

2e keer dat ik een flinke hersenschudding had vond ik het wel meevallen, zeker vergeleken met die andere keer, ik heb 2 dagen op bed gelegen in het donker en daarna de radio aangehad, wat tv gekeken en af en toe achter pc gezeten etc

heb er chronische hoofdpijn aan overgehouden Scheve mond

dus beter je een weekje vervelen en daarna helemaal genezen zijn, dan nu vanalles doen, al is het maar 20 min achter de pc, en er chronische hoofdpijn of vermoeidheid etc aan overhouden

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 20:11

Bedankt dat je ons nog even informeerd over haar afloop.

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 22:00

Zo, je bent echt goed te pakken genomen Bloos! !
Nogmaals beterschap.

Jammer van de Tink, misschien had het nog goed kunnen komen, maar aan de andere kant moet je er ook niet aan denken dat zo'n getraumatiseerd dier in onervaren handen terecht komt.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 23:03

Nathalie hoe is het nu met je????

Maar ben je gewoon gelijk na die trappen naar huis gegaan of eerst nog wel even langs het ziekenhuis of zo???