Pffff paard niet goed...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Pffff paard niet goed...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-04 23:11

Ik werd net gebeld door iemand dat mijn paard niet helemaal lekker was, dus maar even heen om te kijken.

Ze stond te suffen in een hoekje en totaal niet in mensen geintereseerd. Niets voor Rafha, die staat altijd met haar neusje vooraan... Bloos!
Het snot stroomde uit haar neus. Bij hoesten opwekken hoeste ze ook dikke slijmproppen uit. Dus even getempratuurd-->37,6, dus niet verontrustend, maar toch maar even de VA gebeld. Die kwam er meteen aan.

Hij voelde even en wist het meteen: ze was helemaal niet verkouden, maar had haar slokdarm verstopt Scheve mond Waarschijnlijk door het eten van gras met pollen en al. Dus met een slang heeft hij haar slokdarm leeggezogen en geblazen. Ze stond nog wel wat te snotteren, maar dat zal wel weer overgaan binnekort. Ze mag voorlopig niet in de wei, want helemaal de komende 3 weken brengt dat een te groot risico met zich mee. Wat een gedoe weer allemaal, schrok eerst best wel, maar gelukkig lijkt het weer goed allemaal:)

Iemand die dit een keer eerde heeft meegemaakt?

Ik houd jullie op de hoogte!


yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 10:36

Ja, ben idd blij dat hij zo snel is gekomen Gelukkig was het nu nog wel makkelijk en snel te verhelpen, maar als het binnen nu en 3 weken weer gebeurd werd dat al een stuk moeilijker, omdat de slokdarm nu al geirriteerd is. Dus voorlopig even geen uitjes meer naar de wei
Ik ga zo nog even heen om te kijken hoe het met haar is voordat ik naar school ga. Ik mocht de ochtend vrij van mn moeder, omdat ik niet heb kunnen leren. Alles liep eventjes net iets anders dan gepland...


yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 18:03

pfew, ben dus niet de enigste die dit mee heeft gemaakt...
Volgens mij heeft ze het eerder gehad, toen we haar kochten had ze na de narcose van de keurig hooi gegeten, wat niet had gemogen. Ze reageerd sowieso al snel op alle verdovende middelen, dus nooit bij nagedacht dat het ook zoiets kon zijn. Toen liep het slijm er ook uit en toen heeft zich ook zelf opgelost. Maar toen was onze conclusie dat het gewoon door de narcose kwam. Maar ben wel blij dat de VA is geweest. Nu is alles snel en goed opgelost Lachen En idd.....de rekening...zal wel een dure worden Boos! (avonddienst, 2 spuiten, doorspoelen en hij komt nog 2x terug met een antibiotica)

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 18:05

Dat van die kotsneigingen klopt ook idd Casanova. Paarden kunnen alleen niet kotsen, dus het gaf nogal een vreemd gezicht....
Ik ben vanmiddag langs geweest en ze was alweer een stuk fitter Lachen

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-04 16:47

Marcel vertelde dat Limelight het ook eens had gehad. Ze was gisteren in iedergeval al een heel stuk fitter Lachen Komt allemaal wel weer goed dus. Maar een honger dat ze had! Ze vrat mij er zowat bij op toen ik met hooi aankwam Bloos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Kimmej en 39 bezoekers