Mag Lélouma zadelmak maken!!! :-)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Mag Lélouma zadelmak maken!!! :-)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-03-04 20:18

Hey,

heb zonet te horen gekregen van Monique, een vriendin van Frankrijk, dat ik met Pasen Lélouma, een beige-bonte, 5-jarige (is 5 jaar geschat) merrie mag zadelmak maken! Ben echt super blij! Heb daar altijd al van gedroomd, vanaf dat zij daar was! *LOL* Heb daar al wel een paar andere paardjes zadelmak gemaakt, maar toch, ik had gedacht dat Madeline hetzelf wou doen. (Madeline en davy werken daar, de manege is van Davy) Maar ik mag het doen! *LOL* Haha! Had dat echt niet verwacht! Clown Oh, ik ben zo gelukkig!!! Haha! Haha! Haha! Ik zal deze week de scanner eens proberen terug aan te sluiten, dan scan ik een foto in van haar met haar veulen (geboren: 28juni2003)

Groetjes,
Esther Clown


Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-04 12:48

grandeur schreef:
Hahaha, nou als je er met zoveel plezier aan begint, kan het haast niet misgaan, toch Haha!?!
Klinkt erg goed, ik ben wel benieuwd naar foto's !


Heb zonet naar de foto's gezocht, vind alleen eentje waar je ze op de achtergrond ziet staan Verward Maar ik zoek nog even verder! En plaats ze zo snel mogelijk! *LOL* Knipoog

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-03-04 17:58

Kiara schreef:
Een leuk vooruitzicht lijkt me!
ik ben ook wel erg benieuwd naar de foto ivm de kleur.
Waarom nu pas zadelmak maken, ze is toch al 5?


Da's een lang verhaal Knipoog

Davy (= eigenaar van de manege) wou een paar nieuwe paarden kopen, maar hij koopt meestal verwaarloosde paarden, die hij een kans geeft, deze keer weer dus Knipoog hij wou Léloouma kopen, (ook ivm haar bijzonder kleur, en ook omdat hij haar een kans woe geven, was namelijk angstaanjagend mager Verward ), hij kon haar kopen voor een bepaalde prijs, maar als hij er een belachelijk klein bedrag bijbetaalde, kreeg hij drie ander scharminkels erbij,... Hij met zijn goed hart Lovers Knipoog hij ging akkoord
OK dan!
Maar die drie andere zagen er nog erger uit, zo mager heb ik nog nooit een paard gezien, we hebben toen zelfs geen foto's DURVEN Verdrietig nemen!!! Ach gut zo erg zagen ze eruit Verward We bouwden langzaam aan de hoeveelheid en de *kwaliteit* van het eten op, zodat ze geen koliek zouden krijgen van een te plotse grote hoeveelheid eten. Ze begonnen er langzaam maar zeker wat dikker uit te zien (in hun normen weliswaar Knipoog ) het zag er goed uit, maar toen begonnen we dikkere buikjes te zien, (steeds vlees over ribben, maar toch, dikker, we dachten eerst van de *honger*, want daar kan je ook weleens een gezwollen buik van krijgen, maar dat was het duidelijk niet Knipoog Tong uitsteken )) Raar maar waar, we beginnen aan veulentjes te denken, maar we verwachtte er niet te veel van, want zo'n ondervoedde merries, daar kon wel eens een dood veulen van komen. De merries herstelde langzaam, en werden zichtbaar dikker.

Ze begonnen er al redelijk uit te zien. of Lélouma drachtig was, was een raadsel, die was eigenlijk niet zo zichtbaar dik. (de buik dan Knipoog ) Dus dat werd afwachten. 28 juni 2003 werd Cisko geboren, veulen van Lélouma. dan werd 22 juli Takàn geboren (hebben we zien geboren worden) en 23 augustus werd het veulen van Indy geboren. Indy en haar veulen zijn inmiddels gestorven aan een hartafwijking. (Het veulen had het meegekrgen van de moeder, genen Verdrietig )

éole was niet drachtig, die herstelde mooi verder, en is nu een mooi rijpaard geworden, nu zijn we bezig haar het vertrouwen in de mens terug te geven, is namelijk mishandeld geweest. Sénécca en Lélouma waren weer helemaal ingevallen na de geboorten van hun veulens. Al hun energie ging naar de melk wrs. Dus ja. Maar met extra voer voor de merrie's en melkpoeder en ander eten voor de veulens, zijn ze al redelijk aan het evrdikken. Vooral Lélouma. Maar zij was dan ook het minst mager.

Maar om een lang verhaal kort te maken Knipoog Lélouma heeft dus een naar begin gehad, en mensen die haar verwaarloosden. Zo kan ze pas nu zadlemal gemaakt worden

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 07:57

jolinda schreef:
wat leuk dat je dat mag doen
veel succes met het het zadelmakmaken *LOL*
Dank je *LOL*

Uitgebreid verslag en foto's volgen Knipoog


Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-03-04 16:41

Zal morgen de foto hebben normaal gezien


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bloemetje75, Dartel, laura22, MairiMacBran, sterregoud, su72, SunnyHorse, xTammyy en 77 bezoekers