Verslag van gisteren! Amsterdamse bos!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Verslag van gisteren! Amsterdamse bos!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 00:21

Whaa ik ben gisteren met mijn zus in het Amsterdamse bos gaan rijden. En het was zooo gaaaf Haha! ! Thuis hebben we lekker de paarden gepoetst, en Ragne kreeg voor de gelegheid echt fel/knal/super gele bandages om, zodat wanneer we op ons kop in het drijfzand zouden belanden, we nog getraceerd konden worden. Toen inladen, en Ragne schoot de veewagen op toen ze Replay (m'n zus d'r paard) er al in zag staan. Ze gaven elkaar even een begroetings "kusje" en toen konder we op weg.

Op de parkeerplaats bij het Amsterdamse bos was het een ware modderpoel, dus na drie keer heen en weer lopen zat echt alles onder de bruine prut...Ragne en Replay gauw opgezadeld en toen op weg. Eerst maar eens lekker stappen, alleen Replay (bijnaam 'the Longshanks') stapt nogal wat harder dan Rag...dus Rag moest steeds even bijdraven, maar dat doet ze liever dan Replay uit het oog verliezen.

Toen maar een stukje echt draven en richting het viaduct. Daarna werd het tijd voor een galopje. Rag kan galoperen als Replay draaft, dus dat was de bedoeling. Alleen na een tijdje wilde Rep ook galoperen...dat uitte zich in een serie bokkensprongen Scheve mond wat overigens goed afliep. Dan maar weer even stappen. We gingen inmiddels richting de heuvel en Rep was na zijn uitsloverige bokkensprongen wat moe geworden.

Nou Rag zag de heuvel en was niet meer te houden. Mijn normaal wat flegmatieke paardje, wat nooit voorop wil lopen, trok erop aan en wilde per se in draf de heuvel op. Totdat ze dat enge weggetje tegen kwam, toen moest ze even wachten op Replay *LOL*. Heuvel af bleven we lekker stappen. We kwamen ook nog wat andere ruiters tegen en ik kreeg gelijk een opmerking over de fluoriserend gele bandages Bloos.

Op de terugweg kwamen we op een supergeschikt stukje voor een echt galopje! Toen mocht Replay wél galoperen, en men wat ging het hard! De wind floot en suisde langs m'n oren. Ik ben nog nooit zoo hard gegaan met Ragne, was echt lekker dat het een keertje kon. En de anders enigzins slome Ragne wilde alleen maar harder (ja om bij Replay te blijven natuurlijk! Lachen )..Daarna nog even gedraafd en de hals laten strekken en toen lekker uitgestapt naar de parkeerplaats terug.

Rag en Rep kregen lekker wat wortels, appels en wat brood. Ze hebben het super naar hun zin gehad, en ik ook. Weer eens wat anders dan een dagje dressuur. Ben blij dak zo kan vertrouwens op mijn paardje, aangezien ik nooit in het bos durfde te rijden na enkele nare ervaringen. Het stukje rengalop was echt een overwinning en een soort bevrijding! Misschien begin ik het écht leuk te vinden weer...Het was gewoon een supergave rit! OK dan!

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 11:11

klinkt echt harstikke leuk !

en fijn dat je weer stukje vertrouwen terug hebt Lachen

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 11:28

Het Amsterdamse bos is heerlijk om te rijden,je had nog lekker weer ook!
Voor herhaling vatbaar dus!
Groetjes Lundi

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 11:29

Daar was ik gister ook te vinden. Helemaal top en erg relaxed stap/draf ritje... En ik ben d'r voor de verandering eens niet afgelazerd Knipoog

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 18:36

Ja het was super weer!! (het was trouwens zaterdag)
niet te warm, niet te koud...
en idd weer een stukje vertrouwen terug...helemaal te gek! Haha!

Ideaal
Berichten: 86
Geregistreerd: 13-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 21:19

Wat leuk voor je dat je zo genoten hebt!!
Hadden jullie de veewagen bij de manege geparkeerd?
Ik ben van plan om ook weer eens in het Amsterdamse Bos te gaan rijden, (wat ik vroeger ook vaak gedaan heb), maar ik weet niet meer waar we de veewagen altijd parkeerden!!
Het is wel fijn rijden daar!! OK dan!
Zijn er veel route's daar of is er een rondje?

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 21:25

Genoeg plekken om te parkeren bij het Amsterdamse bos... Staan er tegenwoordig altijd een boel halverwege de Bosrandweg...

Ideaal
Berichten: 86
Geregistreerd: 13-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 21:37

Oke, ik neem dan wel een kaart mee, de Bosrandweg zegt mij namelijk niks, of het is waar er altijd geroeid wordt!!
Maar dat komt wel goed, vlakbij de Geitenboerderij is toch ook een groot parkeerterrein!!

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 21:41

Daar is inderdaad ook een groot parkeerterrein, maar om daar te komen met je trailer is nu niet echt een pretje meer. De Bosbaan (daar waar geroeid wordt) hebben ze helemaal verbouwd, met verkeerseilandjes en dergelijke. Je bent nu alleen maar obstakels aan het ontwijken en moet continu half de berm in... Ik heb het wiel van mijn auto daar al eens kapot gereden, dus lijkt me geen pretje met een veewagen...

Radar is mischien een goede optie... Vanaf de snelweg (A9) afslag Aalsmeer, langs het water, kleine bruggetje over, en dan gelijk links (Bosrandweg)/rechts.

Ideaal
Berichten: 86
Geregistreerd: 13-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-04 22:38

Oke, het is al zeker drie jaar geleden dat ik er geweest ben, bedankt voor de tip!! OK dan!

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-04 23:08

Ja we hadden geparkeerd bij de bosrandweg, daar bij de camping, naast Bovenkerk (Amstelveen). En mijn zus heeft een kaartje van het Amsterdamse bos gemaakt, dus als je die wilt hebben, Ideaal, moet je maar ff pb'en. Er zijn verschillende paden, dus dan kan je een mooie route plannen. Ik heb wel suggesties! Haha!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 09:45

Gaaf verslag lot!!
Klinkt heerlijk om daar door de bossen te scheuren!!! (moet we snel ook maar eens samen doen Knipoog )
Enuh, het was zaterdag idd prachtig weer... zou de zomer dan toch doorbreken ????

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-04 10:32

Jaaa het was ook echt gaaf tien!
we gaan zeker een keertje afspreken
ik weet de weg Knipoog

zomerzomerzomer...zucht....zomer...yes! OK dan!

Ideaal
Berichten: 86
Geregistreerd: 13-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 18:57

Ik heb je inmiddels ge- pb-d, alvast bedankt!!

Mickelodeon

Berichten: 120
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-04 23:58

Ow ik moet van mijn zusje zeggen dat ik nieuwnieuwnieuw ben. Ik lees en schrijf wel vaak met haar mee( reacties op rijtechnische problemen!!), maar ze vond dat het nu tijd was om zelf ook maar eens geregistreerd te worden op bokt. Dan schreeuw ik niet meer in haar oor!!! *LOL* Okeej, nu dan mijn reactie
hadden we maar een fotocamera Cheese! mee genomen, ze waren zo blij om in het bos te zijn!! Ik was dus degene op het bokkende paard (maar het was erger om te zien, dan er op te zitten!! Knipoog
In iedergeval is het voor herhaling vatbaar en we wachten nu niet zolang als vorige keer ( 5 maanden!!)

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 10:19

Heee leuk dat je nu (eindelijk) ook op bokt zit Haha!
Enuhhh, mag ik volgende keer met jullie mee Knipoog

Mickelodeon

Berichten: 120
Geregistreerd: 09-03-04
Woonplaats: Nieuwkoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-04 15:33

Natuurlijk mag je mee, gezellig!!