Uit de box rennen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 23:32

liza van loon schreef:
Mijne heb ik het zo geleerd dat hij gewoon zijn box niet uit mag, zonder mijn toestemming. Je moet hierbij erg consequent zijn, 1 voetje eruit gelijk boze stem("terug, nee" zoiets) Nu is het vanzelfsprekend voor hem, echt heel handig.
Ook zielig trouwens, ligt er kuil buiten zijn stal: zijn nek helemaal uitrekken en trillende benen om niet om te vallen Nagelbijten / Gniffelen



Komt me zeer bekend voor!!!!

Verder heb ik er niets aan toe te voegen, Jaike weet het precies en toch als ik even wegloop en om de hoek blijf staan heel voorzichtig één voetje over de drempel Haha!
Als ik dan zeg: Hé!! zet ze direct haar voetje schuldbewust terug Knipoog

Tja tis nogal een spookje Knipoog Haha!


Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 13:14

Ha ha!
Wat een ondeugd OK dan! !

Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 18:23

Alane"]
[quote="_inge_"][quote="Alane schreef:
wat is nu het nut ervan om de boxdeur open te zetten en erbij weg te lopen?
als je dan graag de boxdeur open hebt staan en je weet dat het paard een sprint trekt naar de voerton..zou je ook de voerton in de stal kunnen zetten, probleem ook opgelost.


Het nut is dat ik gewoon bij m'n paard in de box bezig wil zijn zonder dat ie de box uit sprint als ie de kans krijgt. Ik heb geen zin om constant alles hermetisch af te sluiten. Is voor mezelf en het paard een stuk relaxter.
[/quote]

Ik ga niet in een box bezig als het paard er in staat (hooguit een keer de deken rechtleggen of om hooi te geven en dan nog gaat de deur dicht als ik de stal in moet)
Ik nl van menign dat de stal het enige eigen plekje is wat een paard heeft en daar ga ik niet aan het paard lopen morren, plukken of freubelen...dan krijgt hij een halster aan, touw eraan en wordt buiten de box vast gezet...
[/quote]

Sommige mensen hebben niet de beschikking over een gangpad/poetsplaats en moeten wel in de stal opzadelen etc.
Buiten opzadelen lijkt me in de winter ook niet echt een optie Knipoog


Jaike
Berichten: 2349
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Genemuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 14:45

Alane schreef:
Ik heb ook geen gangpad/poetsplaats en zadel gewoon buiten op, ook in de winter...niets mis mee.


Ik vind buiten opzadelen in de winter niet echt prettig en m'n paardje ook niet Zeker als het regent/sneeuwt/hard waait wil ze zich steeds wegdraaien en dan kan ik niet lekker ontspannen met haar bezig zijn, dan wordt het al snel een strijdt en dat is ook niet echt lekker, dus dan maar lekker in d'r stalletje Bloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _RobinA_, Blacky94, BlueStocking, daiswees, Danij, Devitootje, hollie, ijslandfan, laura22, meniekske, Sanne_zepp, Titsia, Vagabondo, xDeena_, xRaisin en 149 bezoekers