Rot Geschrokken! Jambo schrikt en gaat ervandoor..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Rot Geschrokken! Jambo schrikt en gaat ervandoor..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 20:58

Vanmiddag ging ik met Jambo naar buiten. Normaalste zaak van de wereld, heerlijk ff een rondje bos in mn eentje.
Jambo was best drammerig in t bos maar hij was goed te houden.
Ik had aardig veel gedraaft, en een rengallopje gedaan. Op de trg weg zag ik dat zn peesbeschermer los zat. (tijdje geleden is er 1 stuk gegaan, en die is heel crea met de naaimachine weer aan elkaar gemaakt Schijnheilig )

Maargoed, dus ik stap af.
Zag dat zn neusriem scheef zat, draaide m recht... en ik weet nog steeds niet hoe t precies gegaan is. Jambo schiet uit t nix achteruit..
Gaat de bosjes in, rent langs me... ZOEFFF weg Jambo Scheve mond
Ik wist echt niet wat ik moest doen. Was helemaal overstuur.
Ik wist zeker dat Jambo trg naar zn stal zou rennen, maar om daar te komen moest ie een drukke weg over waar erg hard gereden word.
Dus ik zag al helemaal voor me wat er allemaal wel niet fout kon gaan. Huilen

Ik had gelukkig mijn mobiel bij me, ik heb al jaren die telefoon, maar uit paniek wist ik ineens niet meer hoe die werkte Frusty
De eigenaar van de boerderij waar Jambo staat was naar een begravenis en er was niemand op stal...
Ik kreeg wel mensen die ook een paardje op stal hadden te pakken, maar die konden me ook niet helpen vanaf hun huis.

Er zat dus nix anders op dan gewoon trg te lopen en af te wachten wat de schade zou zijn... Verdrietig
Ik was 15 minuten aan t lopen (en huilen en overstuur zijn Bloos ) toen er ineens een auto aan kwam rijden en stopte...
De bestuurder had Jambo gevangen en hij stond nu veilig op stal OK dan! (!!!!)
PFFFFF ik was gelijk een stuk opgeluchter. *LOL*

De man en zn vrouw zaten samen in de auto toen ze Jambo over de weg zagen rennen... de vrouw herkende Jambo. (ze was wel eens bij mij op stal geweest)
Jambo is zown sukkel die zich niet laat vangen, dus de man heeft met zijn auto Jambo naar stal gedreven. Zijn vrouw haalde al t tuig af en de man ging mij zoeken... Ach gut

Zo kwam ook ik veilig op stal aan (en het scheelde me ook een enorm stuk lopen Nagelbijten / Gniffelen )

Toen ik Jambo veilig zag staan kon ik wel Janken... maar aan de andere kant kon ik m wel killen Stom beest...

Ik geloof dat ik die mensen wel 100 x bedankt heb, geweldig dat ze me zo goed geholpen hadden.

Jambo was helemaal ZEIK nat dus ik had m afgespoten en een deken opgedaan, daarna een heel end gestapt op t erf en gekeken of ie niet kreupel was. Hij had helemaal nix gelukkig, ik zat alleen nog helemaal te shaken Bloos

Eind goed al goed... En ik ga morgen gelijk nieuwe peesbeschermers kopen... dan hoef ik daar tenminste niet meer voor af te stappen... en ALS ik afstap goed ik m super goed vast Knipoog

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 21:06

jeetje,ik zou me ook kapot schrikken (weet wel wat je voelde,nadat ik een tijd geleden van mickey af was gevallen ging ze in volle galop richting autobaan)
als je daar zo machteloos staat weet je gewoon niet meer wat je moet doen.

ben blij dat het goed is afgelopen!
en idd erg fijn van die mensen dat ze zo goed hadden geholpen.

Eefjes
Berichten: 219
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 21:09

hoi ik heb zoiets gehad maar dan in de binnenbak ik reed op mijn verzorg pony na ja nu niet echt meer maar ik was dus aan het rijden zonder zadel (hij had er toen nog geen 1) dus ik zat lekker op zijn rug en mij lesgeefster loopt even weg om haar zoon (die thuis werd gebracht) op te halen van het erf de vrouw die dat zoontje thuis had gebracht tuuterde en ging weg daar schrok de pony zo van dat ik er ben afgevallen

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 21:33

poehh, wat zou jij geschokken zijn... Scheve mond
Gelukkig dat ie weer heel huids op stal staat

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 10:53

ja ik geloof dat ik nu pas echt over de schrik heen ben, (een dag erna dus) ik bleef maar denken aan wat er allemaal had kunnen gebeuren op die weg... heel naar allemaal.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 11:06

jeetje dan schrik je wel zeg !!!
Gelukkig waren er aardige mensen *LOL*

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 11:34

Jeetje, je zult je wel rot geschrokken zijn!
Gelukkig is alles goed afgelopen!

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 12:17

DEESenJAMBO schreef:
ja ik geloof dat ik nu pas echt over de schrik heen ben, (een dag erna dus) ik bleef maar denken aan wat er allemaal had kunnen gebeuren op die weg... heel naar allemaal.

gelukkig dat je al over de schrik heen bent...ik had dat gister ook wel even,dat je dan steeds bedenk wat er had kunnen gebeuren...gelukkig is dat allemaal NIET gebeurt!

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 13:54

moowsy"]
[quote="DEESenJAMBO schreef:
ja ik geloof dat ik nu pas echt over de schrik heen ben, (een dag erna dus) ik bleef maar denken aan wat er allemaal had kunnen gebeuren op die weg... heel naar allemaal.

gelukkig dat je al over de schrik heen bent...ik had dat gister ook wel even,dat je dan steeds bedenk wat er had kunnen gebeuren...gelukkig is dat allemaal NIET gebeurt!
[/quote]

Ja dat probeer ik mezelf dan ook voor te houden, tis tenslotte allemaal goed gekomen.

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 13:58

zoo hee ik zou me ook helemaal kapot schrikken gelukkig dat het zo is afgelopen!

Sall

Berichten: 6712
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 14:01

*brings back memories*
Wat zal je geschrokken zijn! Gelukkig dat het toch nog goed is afgelopen!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 14:04

goh, wat waren dát aardige mensen! OK dan!
en wat een gelukkig toeval dat ze ook nog eens jambo (her)kenden!
zoiets noemen ze dan een geluk bij een ongeluk Haha! Ach gut !

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 14:37

Lijkt me idd echt schrikken!
Wat een aardige mensen die je hebben geholpen!
Gelukkig is het goed afgelopen Lachen

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 16:23

kan me voorstellen dat je je helemaal kapot schrikt dan...

wat waanzinnig gaaf van die mensen dat ze je zo geholpen hebben zeg... echt heel goed!

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 18:53

ja ik ben ook echt super blij dat die mensen mij zo geholpen hebben. OK dan!

Ik heb vandaag even nieuwe peesbeschermers gekocht... Jeeezzz wat zijn die dingen duur zeg. Bloos! En ik heb jambo even laten draven enzo.
Hij heeft er echt helemaal nix aan over gehouden... (ik had die bevesteging nog even nodig)
Dus nu kan ik met een gerust hart weer slapen Ach gut

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 19:23

Sjemig, wat een verhaal.......
Ik kan me goed voorstellen dat je je een ongeluk geschrokken bent.
En wat ontzettend lief van die mensen om je zo goed te helpen, petje af hoor !

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 20:57

sjonge wat zal jij gerschrokken zijn.
En wat goed dat die mensen je zo goed geholpen hebben, dat zie je niet veel.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 22:29

Wat een geweldige mensen die je paard hebben opgevangen! De meeste mensen durven er nog niet eens bij in de buurt te komen, en vooral niet met hun waardevolle auto... Die mensen zullen ook wel bang geweest zijn voor jou toen ze je gingen zoeken! Wel een rot ervaring om mee te maken, maar gelukkig dat alles goed gekomen is.

DEESenJAMBO
Berichten: 1260
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-04 01:14

Amable schreef:
Wat een geweldige mensen die je paard hebben opgevangen! De meeste mensen durven er nog niet eens bij in de buurt te komen, en vooral niet met hun waardevolle auto... Die mensen zullen ook wel bang geweest zijn voor jou toen ze je gingen zoeken! Wel een rot ervaring om mee te maken, maar gelukkig dat alles goed gekomen is.


ja ze waren als de dood dat ik ergens gewond in t bos lag ofzo, je kan maar over 1 weg t bos in en ik was al op de trg weg, dus hij had me snel gevonden. Ik ga die mensen duidelijk nog even bedanken. (ik kende de vrouw via via)