mijn paard flink hard gevallen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

mijn paard flink hard gevallen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 22:02

Het was vandaag eigenlijk de bedoeling om even zadels te passen,ik zou namelijk mijn 2e hands zadel,tegen een 2ehands springzadel ruilen.
Van te voren zouden we Semoosje nog even losgooien zodat ze haar gekkigheid kwijt kon.
Dus ik liet haar rondjes lopen in de paddock,maar ze wilde niet rechtsom,als ik haar zo ver had draaide ze weer om.
Toen ze eindelijk rechtsom liep,stond ze stil bij het hek(je).
Dus legde ik mijn zweep neer en besloot haar even aan de hand de goede kant op te zetten.
Maar ze sprong met gemak over het hek(je) van ong.80 cm,vanuit stilstand.Tussen de paddockjes door,en dan in volle galop door de grote bak richtig erf.
Iemand stond wild te zwaaien maar ze liep er dwars doorheen. Scheve mond
Toen ze op het betonnen pad kwam,gleed ze uit Bloos! en gleed en stuk door... tegen een stoeprandje omhoog,met haar nek dubbel tegen het stenenmuurtje vd mesthoop Bloos!
Gelukkig is ze er met wat schaafwonden vanaf gekomen,maar ik stond wel even te shaken. Scheve mond
Ze heeft een grote schaafwond op haar borst,en kleinere boven een oog,en op haar knie.Verder is ze op sommige plekken wat gevoelig...
Als ze ijzers had,en geen deken om had ze er waarschijnlijk veel slecht aan toe geweest,vooral omdat ze die grotere schaafwond heeft opgelopen toen de sluiten vd deken het begaf.
We gaan er nu minstens 2 keer per dag heen om te stappen,en de wonden in te smeren met betadine,en daarna op haar nek en beenspieren wat spiergel te smeren.
Ik heb nog wel een zadel kunnen passen,omdat ze toch beweging nodig had.
Toen ik om half 5 nog een half uur ging stappen,liep ze al minder stijf(bijna niet meer)en was ze een stuk levendiger,wel had ze moeite met het afbijten van worstels...
Dus kreeg ze heel veeel kleine stukje,en dat vond ze helemaal niet erg hoor Bloos net als de spiergel,die ingemasseerd moest worden... Lachen
Gelukkig werkt de spiergel heel goed,en ook de wonden zien er al wat beter uit.. Lachen
gelukkig kwamen we er met wat schrammetjes en de schrik vanaf...moet je eens bedenken wat er allemaal wel niet had kunnen gebeuren. Bloos!

Dnies90
Berichten: 3411
Geregistreerd: 24-01-04
Woonplaats: De Meern.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 22:06

zo dat klinkt niet zo lekker.
gebeurt wel vaker dat paarden over de paddock heen sprigne nibbles van de week ook liepie zo over het erf ik ga naar stal.
alleen niet zo als moowsy.
hopen dat die wonduh voor jee snel over zijn

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 22:11

Nou voor semoos ja....ze heeft er behoorlijk last van Scheve mond

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 22:13

Oei das wel minder Daffie!!!
Maar ja je hebt een merrie van Cavalier dus springbloed Haha! nee hoor grapje maar is echt flink klote dat ze er last van heeft! Enne dat hekje is echt geen 80 cm hoor reken maar op 90-100 cm zo iets!

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 23:05

dat klinkt idd niet echt lekker nee......
maar gelukkig voor jou en het paardje is het toch nog goed afgelopen ( op een paar wondjes na)
Maar wel knap van d;r dat ze over dat hek is gesprongen.....

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 23:35

Margon schreef:
Oei das wel minder Daffie!!!
Maar ja je hebt een merrie van Cavalier dus springbloed Haha! nee hoor grapje maar is echt flink stinkmodder dat ze er last van heeft! Enne dat hekje is echt geen 80 cm hoor reken maar op 90-100 cm zo iets!

haha dacht al zoiets maar ik dacht ik zal niet opscheppen Bloos Tong uitsteken
Ej maar Margon als je dus morgen nog wat haar aan dat muurtje ziet zitten is dat dus van semoos Scheve mond

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 00:02

lisan_toska schreef:
dat klinkt idd niet echt lekker nee......
maar gelukkig voor jou en het paardje is het toch nog goed afgelopen ( op een paar wondjes na)
Maar wel knap van d;r dat ze over dat hek is gesprongen.....

ja idd Lachen maar waarom ze er nou overheen sprong Verward Ze had dus ECHT geen zin om rechtsom te lopen...en stond toevallig bij het hekje toen ik haar wilde pakken.
Verder kan ik geen reden bedenken...er was niks in de buurt waar ze van zou kunnen schrikken,nouja niet op dat moment....

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 12:46

gelukkig gaat het nu beter,ik ga vanmiddag nog een keer,om alles nog eens te behandelen,en om met haar te stappen...
Pfoeh ik ben nog steeds helemaal opgelucht dat het zo is afgelopen... Scheve mond Lachen

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 15:03

Mooi dat het nu wat beter met haar gaat Daf!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 15:03

Oei das idd wel schrikken zeg!
Gelukkig is het toch nog goed afgelopen Lachen

Cupid
Berichten: 678
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 18:58

Fijn dat het goed afgelopen is.
De pechdagen van onze paarden zijn zeker ook genetisch vastgelegd Schijnheilig

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 19:13

Oei dat is schrikken ! Hopelijk heeft ze ervan geleerd ! gelukkig is er nix ernstigs gebeurd !

zappa_sweety
Berichten: 302
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 19:20

ahh..wat zielig Scheve mond .. Sterkte Pling

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-04 19:32

Cupid schreef:
Fijn dat het goed afgelopen is.
De pechdagen van onze paarden zijn zeker ook genetisch vastgelegd Schijnheilig

dacht ik ook al ja Tong uitsteken
Het gaat nu alweer een stuk beter,ze kan al een stukje draven zonder heel erg stijf/kreupel te lopen.. Haha! Alleen de wond boven haar oog ziet er wel heel zielig uit...dan kijkt ze ook gelijk zo zielig Scheve mond
Gelukkig knapt ze snel op.. Haha!