Fijn zulk 'goed' advies

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Fijn zulk 'goed' advies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 01:09

Vandaag had ik gereden op Karan. Ondertussen werd er gevoerd. Karan heeft dat altijd heel goed door. En van opvoeding is dan nauwlijks nog te spreken.

Ik liep dus de bak uit. Had zijn hoofdstel riempjes al losgedaan. Ik wilde stoppen bij de bakuitgang omdat mijn instructeur daar gebogen zijn sporen stond af te doen. Ook stond er iemand te kijken. Ik had al geroepen 'deur vrij' mar dat hadden ze blijkbaar niet gehoord. Ik wilde dus stoppen maar Karan denderd dus gewoon door. Duwt de mensen aan de kant in een poging naar zijn stal te lopen. Bloos

Ik kreeg hem echter op de poetsplaat. (zijn stal ligt er schuin tegenover) Hij moest daar gewoon even wachten van mij. Maar meneer vertrekt weer. Met flink gemopper van mijn kant weer terug gezet. Hij probeerde het nog enkele keren en stond toen redelijk rustig op mijn teken te wachten. Toen de stal in. En ook daar moest hij wachten. Toen het hoofdstel af en kon hij aanvallen op zijn voer.

Terwijl ik hem afzadel komt er een vrouw even advies geven. (moeder van een lesklant die zelf ook een paard op de wei heeft staan) Ik moest hem maar eens flink aanpakken. En de touwen dicht doen van de poetsplaat. Ik zei dat hij daar gewoon doorheen loopt. "Dat doen ze maar een keer" nee hoor mevrouw dat doet Karan gerust nog een keer en nog een keer. (spreek ik uit ervaring)

Dan moest ik maar een ketting om zijn buik doen. Ik moest zeggen dat ik niet echt meer geluisterd heb om het goed te snapen. Ik zei nog wel "Hoe ziet u dat voor zich? Ik moet dan van de bak, naar de poetsplaat en dan een ketting om hem binden?" Hij wil tenslotte niet stil staan, kan hem echt geen seconde loslaten.

Nee dan een control halster met ketting ergens doorheen. Verward Ik krijg nog geen kans om een halster om te doen.

Pff ze heeft nog meer aangeboden. Ze wilde het wel eens voordoen. Eh, nou nee!

Karan heeft idd weing respect voor mensen. Hij loopt gerust over ze heen als ze tussen hem en zijn voer staan. Maar het gaat al veel beter. Ik ben bezig met grondwerk, en ook tijdens het lopen van en naar de wei oefen ik. En dat gaat heel goed. In het begin stond ik bij de wei als ik Karan eruit wilde halen en stond Karan al binnen. Nu kan ik hem met een los touwtje binnenhalen.

Tja alleen als er voer in zicht is. Dan vergeet Karan alles om zich heen en heeft hij maar een doel.

Maar ik ga dus echt niet met kettingen in de weer hoor!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 01:15

LEuk toch, dat gratis advies *LOL*

Schrijf het op een blaadje, kijk er eens wat glazig na, maak dan van het blaadje een propje en gooi het met je linkerhand over je rechterschouder. Zo, ook weer afgehandeld Haha!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 01:16

Kettingen? Gatver nee zeg... van mij zou 'ie wel een lel voor de boeg krijgen, dat gedram hou ik niet van... maar ik geloof dat je al een eind op de goede weg bent. Op je strepen staan. Jij bent z'n meerdere en dus moet 'ie beleefd zijn tegen je. En 'beleefd zijn' strekt van opzij gaan als je dat vraagt tot jou eerst door de deur laten en jou eerst bij z'n eten laten. Want jij bent z'n meerdere, die mag dat.

Ik sta wel eens uitgebreid voor Rowan z'n voerbak. Moet hij even achter me wachten tot ik er mee klaar ben. Word hij wel onrustig van hoor, maar hij laat het wel uit z'n hoofd om me opzij te duwen oid. Hij wacht gewoon even, en hij hoopt dat ik het niet zelf opeet. Maar ook al wilde ik dat, dan kon dat. Want de hogere in rang mag altijd eerst eten...

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 01:16

De beste stuurlui staan aan wal Knipoog

Idd gewoon doen wat voor jouw goedvoelt (zoals er geen ongelukken gebeuren).

Jij kent je paard het beste, dus jij zal ook wel weten wat wel en niet helpt.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 01:36

geen idee hoe ik me dat voor moet stellen, een controller halster met een ketting om de buik?

heb wel op mijn oude stal waar ik werkte een tinker gehad met 0,0 respect voor degen die voor haar stond of aan de andere kant van het touw/teugel

daar heb ik op een gegeven moment een heel ernstig gesprek mee genhad want dat werd ronduit gevaarlijk
was ook in 1 keer over
was alleen blij dat er niemand van de lessers of pensionners op stal was op dat moment,
die hadden me vast uitgemaakt voor dierenbeul
maar sorry hoor, safety first
probeer het ook altijd wel rustig op te lossen , maar er zijn grenzen

en idd Heike
jij moet het doen op jouw manier waarop jij met je paard werkt,
jij kent hem, en jij moet er mee leven

Hevonen

Berichten: 5609
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 11:17

Onzin, goed bedoeld, maar jij kent jouw paard het best.
Leidoefeningen helpen inderdaad fantastisch, ik spreek uit ervaring.

Laat die vrouw zelf een ketting omdoen!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 12:18

Whahaha fijn ja, mensen die zich met je bemoeien Haha!

Maar ik geloof dat jij het prima op kan lossen Lachen.
Succes Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 12:21

Het is puur opvoeding hoor. Paarden worden normaliter niet lomp geboren maar lomp gemaakt. Gewoon hem keihard aanpakken, en dopjes in je oren stoppen (want ik zou daar niet zo goed tegen kunnen hoor, als zo'n mens op mij af zou komen om het me wel eens effe uit te leggen). Ik bewonder trouwens je geduld met mensen, grinnik.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 12:22

Ehhmm kettingen om de buik enzo.. Ik denk dat ik het haar had laten doen Haha!.. Zulke mensen moeten altijd even in de gaten krijgen dat hun advies toch niet zo vreselijk goed is als ze zelf denken..

manic

Berichten: 6985
Geregistreerd: 09-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 12:23

Ik snap wel dat zulk advies niet zo gewenst is en idd een beetje dommig overkomt, maar dat een paard hoe lief, vriendelijk en fanastisch dan ook gewoonweg over iemand heendendert vind ik zelf onaanvaardbaar....

Daar zou bij mij inderdaad een "ernstig gesprek" zoals draumpje dat zo mooi noemt op volgen. Ook dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 12:52

Ik vind dat je 't ontzettend netjes afgehandeld hebt hoor Heike, ik loop doorgaans gewoon door als iemand dusdanig dom tegen me gaat staan de zeuren. Als ze willen blaten gaan ze maar tussen de schaapjes op de wei staan, daar hoef ik niet naar te luisteren Haha!

Peach

Berichten: 632
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 13:14

Wahahah Haha! Nou laat haar het maar eens vooroden, kunnen we even lachen *LOL*

Silly99

Berichten: 220
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Arendonk Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 13:16

Dees schreef:
LEuk toch, dat gratis advies *LOL*

Schrijf het op een blaadje, kijk er eens wat glazig na, maak dan van het blaadje een propje en gooi het met je linkerhand over je rechterschouder. Zo, ook weer afgehandeld Haha!


mee eens *LOL* Zulke "gratis" adviezen moeten ze mij ook niet geven. Als ik het nodig heb vraag ik er wel om

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 14:01

Dees: geweldige oplossing *LOL* .....

Ik denk ook dat jij het heel goed zelf op kunt oplossen, Heike. Niet naar luisteren, je hebt gewoon acute doofheid Haha!

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 14:36

Ja sommige mensen die kunnen zo lekker bijdehand doen! Terwijl jij weet hoe je paard is en hun niet! Maar ja beste stuurlui staan aan wal nietwaar??

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 15:13

Ben nu stiekem toch wel heel benieuwd wie die vrouw was (Heb ergens al enig voorgevoel Tong uitsteken)

Ag, sommige mensen denken inderdaad dat ze beter weten.
Jij weet hoe het zit met Karan, dus jij weet ook dat hij niet te houden is en toch doet wat hij zelf graag wil.

Gewoon niet naar luisteren, jij weet zelf heel goed hoe Karan in elkaar steekt en daar heb je gekke adviezen van 'kenners' niet voor nodig Lachen

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 16:09

Alsof zij het beter weet, het is toch zeker jouw paard, jij kent hem het beste. Wel goed dat hij uiteindelijk toch gedaan heeft wat jij wilde Haha!

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:07

je kunt natuurlijk ook een electromagneet onder de gehele vloer aanbrengen. En Karan op ijzers zetten. Als ie dan weer door wil lopen schakel je met een knopje de magneet in werking en ...... KLOENG.... staat ie aan de grond genageld. Heb je even de tijd om een ketting om z'n pens te binden, en z'n neus aan z'n staart te binden. Magneet weer uit, en taddaaaa getemt! Haha! Haha!

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 17:07

Haha beste stuurlui staan idd aan wal *LOL*
Ik denk dat jij tog wel iets beter weet wat goed is voor je paardje.. jij kent hem het beste.. wel goed dattie tog gedaan heeft wat jij wilde!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-04 19:36

sherwood schreef:
je kunt natuurlijk ook een electromagneet onder de gehele vloer aanbrengen. En Karan op ijzers zetten. Als ie dan weer door wil lopen schakel je met een knopje de magneet in werking en ...... KLOENG.... staat ie aan de grond genageld. Heb je even de tijd om een ketting om z'n pens te binden, en z'n neus aan z'n staart te binden. Magneet weer uit, en taddaaaa getemt! Haha! Haha!


Haha zou dat werken. Schijnheilig

Karan en ik zijn op de goede weg. Hij luistert vaak naar mij. Maar Karan en voer is geen goede combinatie. Maar dan nog eis ik dat hij naar me luistert. Dat gaat er wel pittig aan toe.

Nu houdt ik het hoofdstel nog om. Als hij dan naar me luistert dan zadel ik rustig af en mag hij dan naar stal. Ik wil geen kunstgrepen toepassen. Hij moet gewoon naar me luisteren. Voer of geen voer.

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-04 19:42

Tja, er zijn altijd mensen die het beter denken te weten. Ene oor in en het andere oor uit. Maareh, een beetje discipline kan geen kwaad toch? Knipoog