Trauma-paarden

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Trauma-paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 10:58

Zijn hier meer mensen die paarden hebben/ verzorgen die een soort 'trauma' hebben (gehad)?
Ik verzorg bijvoorbeeld Moon, en zij is in het verleden door kinderen het draad in gejaagd. Ze is hier zo van geschrokken dat ze vreemde mensen nog steeds niet vertrouwd. Jaren is ze zo van slag geweest dat ze niets met haar konden beginnen.
Gelukkig hebben mijn meisje en ik nu een hele hechte band. Lachen

Zijn er meer mensen die een paard hebben die een traumatische ervaring hebben gehad? Of mensen die samen met hun paard iets ergs hebben meegemaakt?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 11:26

Jeetje, wat een verhalen allemaal zeg Scheve mond Ik hoop dat het bij alle paarden ooit weer goed komt. Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 15:32

abby schreef:
Titsia
Citaat:
Hoe zit het verhaal nu wat hij heeft meegemaakt: hij is opgeleerd met kaptoom met pinnen erin, bij het rijden hadden ze een zweep vast of een stok en werd zo geslagen

Dit is vergelijkbaar met wat onze witte portugese man heeft meegemaakt.

Jeetje, dat slaat echt nergens op! Stoom uit je oren (wat die paarden is aangedaan Knipoog )
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-03-04 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 17:34

Richtje schreef:
Heb Jordy, van supertje een tijdje gereden toen hij nog bij de vorige eigenaar was. Zoals ze al beschrijft ,zodra je erop ging zitten alleen maar paniek en nergens meer voor uit kijken. Bang voor je hand, bang voor je been en overal dwars door heen rennen.

Rijd nu een gelderse merrie, is van een boer en was in het begin vreselijk bang, nerveus en eenkennig. Haar achterbenen mocht je helemaal niet aankomen, mannen waren eng en vreemden vertrouwde ze ook niet echt.

Ik vermoed dat er met haar achterbenen ooit wat gebeurd is. En wat de rest betreft, denk ik dat het vooral was dat ze gewoon niets kende (en dat op 4-jarige leeftijd). Dat is ook bijna helemaal goedgekomen (ze stond gister zelfs mijn gezicht te likken Lachen ), hoewel je haar nog steeds heel eerlijk moet blijven behandelen, maar dat is ook een stukje karakter. En vreemden blijven soms een beetje eng....


Dat van dat je niet aan de achterbenen mag komen, komt me ook wel bekend voor. Bij Moon mag ik er wel aan komen (wat ik trouwens heel verwonderlijk vindt aangezien ze daar mee vast heeft gezeten in het draad). Bij een manegepaard van de vorige manege mocht je nooit aan haar achterbenen komen, en bilriemen vondt ze ook supereng. Dan ging ze altijd staan schoppen met haar benen. Scheve mond


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bielsje, Em_, GrapeshotBot, laura22, lina1998, MirjamRobin, simoneeee, sterregoud, VosjeN en 45 bezoekers