Trauma-paarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 16:36

Seven van mijn vriendin Jip wilde absoluut niet aan haar hoofd aangeraakt worden. Het heeft jaren geduurd voor ze dat toestond. Wat er gebeurt is, weet ik niet... Maar lekker was het niet.

Mijn eigen B'elanna is door de Twentse mishandelaar in haar hoofdgestoken. Ze heeft daardoor haar neusbeen gebroken/gescheurd gehad en een diepe steekwond heeft wekenlang een drain nodig gehad. B'elanna heeft daar gelukkig niet al te veel psychisch letsel aan overgehouden...ze is hooguit een poos wantrouwend naar vreemden geweest.


Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-04 10:17

gijsenkim schreef:
heel veel zogenaamde traumas van vroeger hebben heel veel te maken met de behandeling van tegenwoordig Haha!. Er zijn maar heel weinig paarden die echt trauma´s hebben. Ik zeg dat omdat 650 kilo iets echt niet toelaat als het dat niet wil, is een paard echt getraumatiseerd dan kan niemand er iets mee, helemaal niemand.

uiteraard draait je relatie met het paard om vertrouwen, een paard dat lelijk doet hoeft niet persee een vertrouwenstrauma te hebben. Het kan ook gewoon een sjagerijnige kl. bok zijn Haha!, een paard dat kopschuw is hoeft niet persee op zn kop geslagen te zijn......... een paard dat slaat is niet persee mishandeld..........


Helemaal mee eens. En je kunt er voor zorgen dat potentiele trauma's geen trauma worden. Bijvoorbeeld toen B'elanna mishandeld was en daardoor vreemden niet meer vertrouwde heb ik ervoor gezorgd dat ze juist op een rustige manier met vreemde mensen in aanraking kwam...Zodat ze mensen die ze niet kende weer leerde vertrouwen.

Tegelijk hebben we alle paarden in het zicht van de boerderij in de wei gezet om te voorkomen dat die gek nog een keer zou toeslaan.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cjuan, Dries1990, Googlebot, Kashmino, Laj1, Lisewiesje, MairiMacBran, MarjanB, Rosanna1990, supervon78, tienus63, Vuri en 120 bezoekers