drachtige pony's mishandeld

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

drachtige pony's mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-04 17:23

dat was net op het nieuws.

In frietsland ofzo? een vrouw had 2 drachtige pony's in de wei staan en toen ze vanmorgen niet direct naar haar toe kwamen wist ze dat er iets fout was

meer details werden er niet verteld, maar je bent echt niet goed bij je hoofd als je drachtige merries op zo'n manier gaat mishandelen/misbruiken Boos!
sowieso ben je gestoord als je dieren mishandeld!


* gevonden op www.nu.nl

Pony's in Friesland zwaar mishandeld

Uitgegeven: 3 maart 2004 13:54

WESTHEM - Twee drachtige pony's in het Friese Westhem zijn zwaar mishandeld. Dat liet de politie woensdag weten. De eigenaresse vermoedt dat de dieren met een stomp voorwerp zijn gepenetreerd.

Ze ontdekte de mishandeling dinsdagochtend toen ze de dieren wilde voederen. Normaal gesproken komen de pony's direct op het voer af, maar een van de twee reageerde niet. De vrouw zag daarop het bloed uit de staarten van de dieren lopen.



echt gestoord Lips are sealed
Laatst bijgewerkt door Renske_ op 03-03-04 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 17:24

Wat is er dan precies gebeurt of weet je dat niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 17:26

Misselijk om misselijk van te worden! Wie DOET zoeiets nou?! Stoom uit je oren

Kiim

Berichten: 3733
Geregistreerd: 20-01-04
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 17:32

Ik snap niet dat mensen dat kunnen doen Boos!
daar kan ik nou echt boos om worden!!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 17:35

Ik heb op een heel deel van de vorige onderwerpen over mishandeling ook al gereageerd. En ik ga mij dit keer bescheiden houden want ik vrees dat de boktcensuur tilt slaat en ik een levenslange ban krijg als ik mijn mening typ.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 17:36

Ik hoorde het net op het nieuws idd. Het vreemde is wel dat ze of drachtige merrie's of "gewone"merrie pakken, het zijn nooit ruinen of hengsten..
Walgelijk is het, hoe mensen het in hun kop halen om zoiets te doen.. We zullen eens met een stok bij hun van achteren naar stompen, eens kijken of ze het dan nog doen..

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 17:42

ziek...

Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 17:42

aw wat vreselijk en steeds die drachtige merries ook, ik ben toch wel bang, als dolly heel de zomer het land op gaat....
ze pakken steeds de drachtige merries en hengsten, geen ruinen ofzo, waarschijnlijk omdat die geen tekenen van vruchtbaarheid hebben.

Renate1970
Berichten: 1100
Geregistreerd: 10-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 17:53

Vreselijk, je zult je paardjes s'morgens maar zo aantreffen Huilen .

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 19:24

tuurlijk die klootzak is gewoon enorm gefrustreerd en leeft zich uit op merries maar ook op schapen en andere beesten! Boos! Boos! Boos! Dit zijn de zoveelste slachtoffers al, je wordt er inderdaad dood en de doodziek van! Boos! Kotsmisselijk!

henk
Berichten: 142
Geregistreerd: 01-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 19:25

Zazoutje schreef:
Wat is er dan precies gebeurt of weet je dat niet?


het gaat om een 17 en 4 jarige merrie. De merries zijn bewerkt met een voorwerp in de schede.

We hebben ook deze misselijke mishandeling in behandeling.

We komen binnekort met een aangifte formulier via internet, deze is gekoppeld aan de database systeem met het "matching" systeem.

met vriendelijke groet,

Henk ten Napel

www.zinloosgewelddieren.nl

Wieske_S

Berichten: 829
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 19:34

Walgelijk... echt triest Misselijk
Ik moet de persoon die dit gedaan heeft echt niet tegenkomen.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 19:44

Gatverdamme... wat een *piiiiieeeep* persoon...
Die moet ik absoluut niet tegenkomen... Dat zal niet goed aflopen.............

La_Vie

Berichten: 3186
Geregistreerd: 23-10-03
Woonplaats: Tussen Hoorn en Enkhuizen ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 19:47

Verschrikkelijk zeg Verdrietig
Hoop dat ze diegene die zoiets doet gauw pakken, die is gewoon echt ziek, dat je zoiets kan doen

Duhelo

Berichten: 28547
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 19:47

ik denk dat het persnen zijn, probeer alleen maar ens dit bij een paard te doen...
ocharme...Scheve mond

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 19:50

uit de Leeuwarder Courant
Citaat:
Drachtige merries ernstig mishandeld
WESTHEM - Deborah en Winnifred , twee drachtige merries in Westhem, zijn gisterochtend vroeg ernstig mishandeld. De twee pony's zijn in hun schede gestoken, hoogstwaarschijnlijk met een stomp voorwerp. De dieren zijn eigendom van paardenhouders Eile de Jong en Hilleen Wolters en stonden op stal toen een onbekende dierenbeul hen toetakelde. Hevig bloedend zijn zij daar achtergelaten.
Wolters kwam tot die gruwelijke ontdekking toen zij rond kwart over zeven de dieren ging voeren. Het echtpaar heeft zo'n vijftien paarden en pony's. De zeventienjarige Deborah en de vierjarige Winnifred staan in dezelfde box, maar zijn normaal gesproken van elkaar gescheiden door een hekwerk. Nu stond het tweetal bij elkaar.

Toen de oudste niet op het voer afkwam en wat in de hoek van de box bleef hangen, rook Wolters onraad. Zij kwam dichterbij om te kijken wat er aan de hand was en zag bloed in en rond de vulva. Die was bovendien flink opgezet.

De veearts constateerde kort daarna dat de wonden waarschijnlijk door een stok of ander stomp voorwerp veroorzaakt zijn. Winnifred bleek ook te zijn misbruikt, maar door haar jonge leeftijd heeft zij meer weerstand. De dader zal daardoor meer moeite gehad hebben om bij haar binnen te dringen. Deborah was er dan ook het ergst aan toe. Nadat de dierenarts haar bekeken, zei hij niet te kunnen garanderen dat haar veulen nog in orde is. Beide pony's moeten in april of mei bevallen. Het is de vraag of tegen die tijd hun wonden geheeld zijn.

Het is niet de eerste keer dat Deborah het slachtoffer is van zo'n bruut misdrijf. In oktober 1998 is haar hetzelfde overkomen. Vijftien jaar geleden is een andere pony van de familie gemolesteerd. Geen van beide keren is de dader gevonden.



Yessy

Berichten: 23024
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 19:57

wat erg, ze moeten de paarden van die mensen echt hebben hoor Verdrietig
ik begrijp niet hoe ze dat kunnen doen op zo'n manier dat die paarden het toestaan, je zou toch denken dat ze diegene(n) een rotschop geven?

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 20:12

ze moeten op de één of andere manier verdoofd worden, ik weet niet of deze mensen dat nog laten onderzoeken. Ik hoop het.

Tassie78

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 20:19

Boos! Boos! Boos! Boos! wat word ik hier Boos! Stoom uit je oren Stoom uit je oren boos om zeg hoe kunnen ze dat doen Stoom uit je oren

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 20:29

mijn 9 jaar oudere, verwoed dierenliefhebster-tante Haha! heeft een mail gestuurd naar Radio 10 Gold gestuurd.... zo lief Lovers

laat Nederland maar van deze afschuw horen!



Citaat:
Hoi Thorvald,
Als groot paarden
liefhebster, wil ik mijn
afschuw
laten horen
over de vieze mishandeling
die plaats vond in
westhem, friesland.
Vreselijk !!!
De merries zijn
drachtig,
Ik hoop dat alles
goed komt,
zoals merrie en veulen.
groetjes
Wilm@
Mag ik jou mening
ff horen ?
op de radio.
Ik weet je hebt een
muziek
programma, maar ik wil
het ff kwijt.


Zijn er meer mensen die contact hebben met Nederlandse mediamensen en op deze manier hun afschuw kunnen laten horen!?
Laatst bijgewerkt door Pellie op 03-03-04 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 20:31

Stoom uit je oren

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 20:34