zijn er ook nog vriendelijke paardenmensen??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

zijn er ook nog vriendelijke paardenmensen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-04 19:35

ik ben wekenlang bezig geweest met het feit of ik mijn haflingermerrie zal laten dekken of niet.. nu was ik er zo'n beetje uit dat ik als ik haar zou laten dekken dat ik haar dan door de vader van mn vorige haf (die helaas niet meer leeft) zou willen laten dekken.. dus de hengst Agent.
dus ik vanmiddag bellen naar het stamboek om erachter te komen hoe ik in contact kan komen met die eigenaar.. nou hoe onvriendelijk ze daar zijn zeg.. gewoon alles dat je daar vraagt wordt zo ongeveer zuchtend beantwoord. nou ok dat gedaan. ik kreeg de straatnaam en aan de hand daarvan kon ik het telefoonnummer van die mensen opzoeken. zo gezegd zo gedaan. na de moed verzameld te hebben naar het nummer gebeld.. was eerst al moeilijk om door te laten dringen in die man waarvoor ik belde.. toen gevraagd of hij nog dekte, dat deed hij nog, toen gevraagd of hij ook dmv KI deed (omdat die hengst nogal ver weg staat).. nou had ik beter niet kunnen doen geloof ik, daar deed hij niet aan, want het was maar voor de hobbie en blablabla.. hij wilde gelijk het gesprek afkappen en vond het ook niet nodig om wat informatie en foto's op te sturen.. ook toen ik vroeg of hij het dan alleen maar wilde doen zodat ik wat meer over de vader van mn vorige paardje wist die er nu niet meer is..
met de opmerking: ik denk dat we nu wel uitgepraat zijn.. werd er opgehangen..

sja en nu zit ik dus een potje te janken en weet ik het helemaal niet meer.. Huilen

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 19:47

He bah, wat vervelend zeg...Je had hem blijkbaar op zijn teentjes getrapt...Ik zou het volgende week nog eens proberen,je weet nu immers dat hij niet dekt middels ki,dus daar moet je het niet over gaan hebben Knipoog . Niet zomaar opgeven hoor, volgende week weet hij waarschijnlijk niet eens meer wie je bent .

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 19:50

Idd volgende week weer opnieuw beginnen.

En ik weet niet welk persoon van het stamboek je ana de lijn had maar ik bel altijd ZH. en die zijn altijd erg netjes en vriendelijk.

En anders zou ik er toch eens over klagen, neem aan dat die mensenm er of voor betaald worden dan moeten ze vriendelijk zijn, of het vrijwillig doen en dan moeten ze blij zijn dat ze zo met hun hobby bezig kunnen zijn.

En hier op Bokt hebben we nog wel een paar aardige paardenmensjes hoor Ach gut

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 19:53

Idd gewoon nog x beginnen..
Je weet nu wat je meot vermijden..
zou leuk zijn al t lukte!

bakkie

Berichten: 3234
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: etten-leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 19:55

idd gewoon proberen!!
Die niet waagt, die niet wint!!! Lachen

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 19:58

Ik wil hem ook wel effe bellen hoor! Haha!
Dat ik een haf heb die ik wil laten dekken of hij me info kan sturen enzo Knipoog

Technoboy

Berichten: 423
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:17

ben ik nou de enige die snapt wat met dekken bedoelt wordt?

ollivia
Berichten: 371
Geregistreerd: 07-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:22

technoboy wat denk jij dan wat ze met dekken bedoelen Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 20:28

Technoboy schreef:
ben ik nou de enige die snapt wat met dekken bedoelt wordt?

Verward Leg eens uit? Scheve mond

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:25

Technoboy schreef:
ben ik nou de enige die snapt wat met dekken bedoelt wordt?

ik denk dat meer mensen ervan op de hoogte zijn dat het inhoud dat je een hengst op een merrie plant in de hoop er een veulen uit te krijgen Haha!

Technoboy

Berichten: 423
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:28

technoboy woord vergeten.

hoop mensen in de war nu.

stomme ik

moest staan: ben ik nou de enige die niet snapt wat met dekken bedoelt wordt?


laat maar.
Laatst bijgewerkt door Technoboy op 02-03-04 23:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:28

tuttut, wat ben jij ouderwets Sherwood, KI gaat toch zo helemaal niet?

Het klinkt als een rotzak zeg... als je echt voor deze hengst wil gaan dan moet je het nog maar een keer proberen en idd KI vermijden, maar misschien is er nog een ander in de markt?

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:29

ik snap hem ook werkelijk niet Lachen

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 23:34

Ellende schreef:
tuttut, wat ben jij ouderwets Sherwood, KI gaat toch zo helemaal niet?

Het klinkt als een rotzak zeg... als je echt voor deze hengst wil gaan dan moet je het nog maar een keer proberen en idd KI vermijden, maar misschien is er nog een ander in de markt?

hij had het over dekken. Ik ben ook wel ouderwets hoor, bie uns goat 't nog zoals vroegah. Nee hoor ook wel met KI.
Even voor technoboy KI staat voor kunstmatige inseminatie, ofwel het sperma gaat in een rietje, en daarna wordt het in de merrie gespoten in de baarmoeder.

Hanniebal

Berichten: 501
Geregistreerd: 18-12-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 00:55

Wat een gemene mensen Scheve mond

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 10:06

Als je je zinnen echt op deze hengst hebt gezet, zou ik over een paar dagen toch nog een keertje bellen. Gewoon volhouden en vragen naar een natuurlijke dekking en of hij wat informatie en foto's voor je heeft.
Wel raar dat hij zo vervelend reageerde, maar misschien belde je net op een ongelegen tijdstip, ofzo?

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:13

nou dat is inderdaad niet echt erg leuk hoe er gereageerd is. En dan doet hij net volgens hem nog voor de lol nou dat is hem niet af te zien.

gr

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-04 14:51

Makhali schreef:
nou dat is inderdaad niet echt erg leuk hoe er gereageerd is. En dan doet hij net volgens hem nog voor de lol nou dat is hem niet af te zien.

gr


Idd mijn idee. Overigens mag een hengst geen KI doen als hij natuurlijk dekt, dat even ter indo. En die ouwe boertjes zijn wars van alle nieuwe technische snufjes helaas.
Wel raar dat ze zo bij het stamboek reageren beetje meer meegaand zou wel zo klantvriendelijk zijn. Dat ze zelf het telnr van die man niet hadden vindt ik zowizo al vreemd. Ken uw hengstenhouders lijkt me.

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 14:44

ja ik vond dat ook al raar van het stamboek.. had gewoon naar het algemene nummer gebeld van het stamboek, dus gewoon dat in den bosch.
ik zou nog wel harstikke graag informatie en foto's hebben van die hengst, maar mn merrie laten dekken? dan zou ik haar dus week of 3 bij die man moeten laten aan de andere kant van nederland.. vertrouw ik hem nu eerlijk gezegd niet echt toe..
ik ga dus maar op zoek naar een andere voor haar te laten dekken..
maar hij deed echt gewoon van: dit is te ver weg, zoek maar een hengst bij jou in de buurt.. tuurlijk zijn hier ook hengsten, maar het ging me niet om zomaar een hengst! het ging met potverdikkies om agent, zijn hengst! vond dat echt zo'n gemene opmerking!
maargoed, ik ga wel een keer een brief naar em schrijven met het hele verhaal waarom ik toch wel graag info enzo wil hebben, dan stop ik er ook nog wel een postzegel bij en dan kan hij me daarmee wat terugsturen, dan kost het hem ook niks.. voor hij daar ook moeilijk over gaat doen..

maar probleem is dus dat ik in nederland niet zoveel bijzondere hengsten (naar mijn smaak) rond vind lopen.. zal dus maar een beetje in belgiƫ rond gaan kijken.. zit ik toch dichtbij he Knipoog

miekie

Berichten: 723
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Axel, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-04 14:44

allemaal bedankt voor de lieve reacties trouwens!

madacha
Berichten: 195
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 02:24

Ja, bij het haflingerstamboek vind ik ze ook een beetje vaag . Ik belde ooit eens voor mijn haflo arabier, hoe het zat om hem op mijn naam te zetten. Ik vertel dat het een blauwschimmel is, waarop abrupt een boze sneer komt met "dan hoort hij niet in het stamboek, alle haflo's moeten vos zijn, bovendien bestaan blauwschimmels Stoom uit je oren niet, dat zijn zwartschimmels Boos! !!" Ik denk dus Nagelbijten / Gniffelen laat maar zitten, het is dus echt een schimmel met haflo papieren, en nou hij schimmel blijkt te zijn moet hij maar uitgeschreven worden?! Verward Hadden ze bij zijn geboorte toch maar beter moeten kijken naar wat voor kleur hij had, en bovendien de haflinger niet met een schimmel mogen laten dekken. Daardoor lijkt me logisch dat er een grote kans is dat het een schimmel word

gertjuuh

Berichten: 739
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 17:40

Ik vind het echt een belachelijke reactie van het stamboek en van die eigenaar! Tegenwoordig wordt er zoveel met KI gedaan! Dan mag je toch ook de kans krijgen om dat te vragen? Als iemand dan helemaal over de ze*k gaat, dat vind ik echt raar.

djangogirl

Berichten: 2486
Geregistreerd: 15-04-03
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 18:38

ooooohwwwwwwwwwwww wat stom zeg!!!! kleef helemaal mee... Nou lekker dan Scheve mond stomme ***
maar er zijn nog veel meer mooie hengsten!!! (ja sorrie ik probeer je n beetje op te vrolijken) maar ik snap dat die hengst heel speciaal is omdat dat de vader was van je vorige haf. he wat baal je dan met zon eigenaar Verdrietig nou veel succes met zoeken naar een andere!

TaNjAlOvEr

Berichten: 41
Geregistreerd: 10-03-04
Woonplaats: zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 00:02

jah idd ik ben het er helemaal mee eens als die hengst ter dekking staat dan mag je toch ook vragen of hij aan KI doet omdat hij zo ver weg is Lachen
maarja 1 troost er zijn meerdere hengsten Tong uitsteken
nouja ik hoop voor je dat je het alsnog voor elkaar krijgt als jij je merrie zo graag wil laten dekken door die hengst Lachen