bijna 600 km gereden vandaag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-01 21:15

Maar het was de moeite waard.
Vanmorgen om kwart voor zeven vertrokken we al naar Maastricht. Ik hoop toch echt dat ze volgend jaar de Grandprix quadrilles op muziek op de zaterdagavond doen. Een beetje meer rekening met de uitgaande en bierdrinkende medemens zou fijn zijn Knipoog .

Team van Lieren moest helaas al als eerste starten, maar ze reden goed, de muziek was fantastisch (klonk super door die installatie) en het publiek begon spontaan twee keer te applaudiseren tijdens de kur.
Nou, ik zal je eerlijk zeggen dat ik zat te trillen op m'n stoel van de zenuwen en een bonkend hart had de hele kur. Aan het eind moest ik gewoon tranen van ontroering wegslikken.
Het was helemaal fantastisch, ze kregen achteraf veel complimenten van iedereen incl Jurgen Koschel, maar ook gewone mensen die hadden genoten.
Wat heerlijk zeg, om zo'n kur gemaakt te hebben, ik ben helemaal heppie *LOL* en bekaf vanwege de lange rit en korte nachtrust.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 22:48

Aarrgghh de rillingen lopen me over de rug als ik dit lees.Ben er niet bij geweest ,maar kan me wel indenken hoe de sfeer was.
Was de baan weer een achthoek?
Misschien volgend jaar toch maar weer eens gaan.
Ben benieuwd hoe het in de Hoefslag verslagen wordt.MAW of het een vervolg krijgt of niet .
Hoe was de strijd tussen Welcome en Kir Royal ?Zo twee totaal verschillende paarden......

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 23:02

tijdens het lezen van de titel dacht ik dat je bedoelde op een paard... ik vond het ook al zo raar!

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 23:10

Wat leuk dat je het onwijs gaaf gehad hebt!! het was die 600 km rijden dus echt wel waard!! Haha!

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-01 09:24

Gerrie,
de individuele kuren heb ik niet gezien, maar de uitslag staat op http://www.jumpingindoormaastricht.nl

De hal was inderdaad dezelfde vorm, beetje arena idee. Verder waren er gister nog wel wat shows, een pas de deux met kamelen (heel apart; wijken, changementen, schouderbinnenwaarts, ze waren keurig afgericht!) en een quadrille van een duitse hengstenhouderij met 12 ponyhengsten.

Coby van Balen deed een clinic en pas de deux samen met haar nichtje. Inderdaad een fantastische pony heeft die. Aparte kleur en super lopen.

Maarre, Maastricht is toch wel een eind rijden, vooral 's morgens, want het was hartstikke mistig, doodeng vond ik dat. Vinz lag naast me te pitten en ik ben maar achter de lichtjes van de auto voor me aangegaan. Gelukkig is zondagochtend vroeg het enige tijdstip in de week dat het rustig is op de weg.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 11:20

Volgens mij ben ik de enige die er niks aan vond. Bar slechte muziek en verder waren die hengstjes eigenlijk het leukste. Ik ga volgend jaar mooi niet meer.....

Marja

Berichten: 1693
Geregistreerd: 16-03-01
Woonplaats: Op m'n berg in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-01 14:37

Ach Imker, ik kan me wel voorstellen dat je er niets aan vond. Maar ik ben natuurlijk niet geheel objectief (integendeel) als het om een eigengemaakte kur gaat. En ik vond hem gewoon echt goed gelukt. Natuurlijk is team Hexagon jong en onervaren in de Grand prix.

Verder vind ik het een beetje kinderachtig om de rest dan af te kraken, maar nu je erover begint...
Vergeet niet dat ze het slechts tien dagen van te voren te horen kregen en alle teams dus behoorlijk moesten improviseren (zowel qua muziek als choreografie). De muziek van Anky en consorten is ter plaatse gemixt en de duitsers hadden helemaal nog niets donderdag.
Ik denk wel dat dit volgend jaar een vervolg krijgt en dat het niveau dan nog hoger zal zijn.
Jammer dat je de Ierse kur niet mooi vond, en ik heb verder ook niets gehoord de hele ochtend waar ik enthousiast van werd (integendeel en de quadrille van de hengstjes vond ik een dieptepunt samen met de muziek van de duitsers en de pas de deux van coby). Nou ja, behalve dan het muziekje van de kamelen, duurde alleen vrij lang allemaal.

_________________
"Geef hem die graag de waarheid zegt een paard, waarop hij kan ontkomen" (Armeens spreekwoord)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marja op 2001-12-04 13:39 ]</font>

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 15:06

Wat ik bedoelde was, dat ik vorig jaar naar Bonfire ben gaan kijken, en dat toch een heeeel groot verschil is met wat we eergisteren hebben gezien. Ik vind het trouwens wel vreemd, dat je zei dat ze maar 10 dagen van tevoren te horen hebben gekregen dat ze 4-tal gingen rijden. Helemaal bizar, als je bedenkt wat voor geldprijzen ervoor gegeven werden. Je zou toch zeggen dat je toch ruim van te voren te horen moet krijgen waaraan je meedoet en zodoende tijd hebt om een kur te verzinnen.
maar het was inderdaad geen eerlijke strijd, want tegen een olympisch team kun je als nationale ruiter/amazone niet opboksen.