De nachtmerrie van elke paardenbezitter...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

De nachtmerrie van elke paardenbezitter...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 21:59

Een stalgenoot zijn paard was verkocht, wegens het niet klikken van de combinatie. Vanaf vandaag mocht hij een manegepony een tijdje gaan rijden en verzorgen, zodat hij misschien rustiger werd, want hij was nu eigenlijk te druk om voor de lessen gebruikt te worden.

Hij ging naar buiten met de pony (niet zo verstandig, want hij ging de pony doen, omdat ie zo druk was...maarja dat paard van hem was ook geen lieverdje) opzich niks verkeerds, maar hij zette zijn zusje erop...pony dribbelen en gek doen...

Onze stal zit vlakbij de snelweg en daar kom je ook meestal langs als je een buitenrit gaat maken. De pony werd helemaal hyper toen hij al die auto's zag...het zusje sprong van de pony toen hij begon te rennen, mijn stalgenootje gleed uit, viel en...liet de pony los...

Die rende zo de snelweg op! "Gelukkig" bleef hij hangen aan de vangrail, daar zat ie vast...zich helemaal opengehaald Verdrietig
Politie, brandweer etc...der allemaal bij...

De staleigenaar is de pony komen halen met de veewagen, toen hij uit de vangrail was gehaald door de brandweer...op de manege was uiteraard de veearts al aanwezig. Aan 1 kant moesten 2 benen in het verband en gips eroverheen zodat de pony er niet aan kon komen en het rust kreeg...

Arm dier...gelukkig maar dat er verder geen gewonden zijn gevallen.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:02

crisis... wat moet dat vreselijk geweest zijn om te zien

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:04

Dat is idd de nachtmerrie van elke paardenbezitter Scheve mond
Weet je hoe het nu is met de pony?
Wie is er eigenlijk aansprakelijk in zo'n situatie, degenen die er mee gaat lopen terwijl hij weet dat het een erg onrustig dier is of de eigenaar?
Juridisch is het volgens mij de eigenaar maar bij dit soort verhalen ga ik nog wel eens twijfelen.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:09

jeetje, t zal je maar overkomen. brr moet er niet aan denken. ik ben ook benieuwd hoe het wettelijk nu in elkaar zit. stel, ik laat mijn pony rijden, en degene die hem of haar rijdt krijgt er een ongeval mee, wie is er dan aansprakelijk?

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:09

vreselijk zeg... ik hoop dat alles weer goed komt met de pony en natuurlijk met je stalgenoot....

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:10

Oh bah wat eng. Ik moet ook altijd als ik buiten wil rijden over een viaduct over de snelweg. Ik ben zo bang dat ze ergens van schrikken en over de railing duiken... Concentreer me altijd maar op het stoplicht aan de andere kant, of op de boompjes ofzo... Bah...

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:13

oh jeetje hier krijg ik echt nachtmerries van.
Hopenlijk komt het allemaal weer een beetje goed.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:15

Lissalover schreef:
Oh bah wat eng. Ik moet ook altijd als ik buiten wil rijden over een viaduct over de snelweg. Ik ben zo bang dat ze ergens van schrikken en over de railing duiken... Concentreer me altijd maar op het stoplicht aan de andere kant, of op de boompjes ofzo... Bah...


Hier nog zo één Haha!
Wij rijden altijd zo veel mogelijk over het midden van het viaduct.... auto's passen zich maar even aan ons aan Knipoog

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 22:17

De manege eigenaar is aansprakelijk, hij is de eigenaar van de pony...de betreffende stalgenoot is pas 14 en dus minderjarig.
Met de pony gaat het naar omstandigheden wel goed, die staat nu op stal bij te komen...verwonderlijk was dat hij zo kalm bleef...hij bleef kalm hangen in de vangrail, in de veewagen en ook tijdens de behandeling van de veearts was ie rustig...waarschijnlijk in shock ofzo...

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:23

Richtje"]
[quote="Lissalover schreef:
Oh bah wat eng. Ik moet ook altijd als ik buiten wil rijden over een viaduct over de snelweg. Ik ben zo bang dat ze ergens van schrikken en over de railing duiken... Concentreer me altijd maar op het stoplicht aan de andere kant, of op de boompjes ofzo... Bah...


Hier nog zo één Haha!
Wij rijden altijd zo veel mogelijk over het midden van het viaduct.... auto's passen zich maar even aan ons aan Knipoog
[/quote]

Doen wij ook hoor, ik heb liever dat ze even achter ons moeten blijven dan dat ze er vlak langs gaan en nog ff lekker toeteren ofzo. Jammer genoeg hebben we ook wel een last van crossmotoren in de buurt, die wil ik echt niet tegenkomen op het viaduct, Lisje is daar panisch voor en dan weet ik zeker dat ik op de snelweg eindig...

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:27

jezus wat een verhaal, moet er NIET aan denken, mij hemel..............ja wat dat betreft zit jullie niet stal niet echt ideaal..............

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:33

Jee meid wat erg, ik weet hoe de situatie is bij jullie.
Geef het paardje maar een extra knuf van mij... en hoe is het met Levi??

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 22:44

Jeetje mina... vreselijk zeg!!! heel veel sterkte voor het paardje, en voor Jan.... Ach gut

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:03

pff das schrikken he!
gelukkig is het goed afgelopen.....

helga

Berichten: 627
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: emmer compascuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:09

Waterkippie schreef:
pff das schrikken he!
gelukkig is het goed afgelopen.....


nou ja wat heet, die pony heeft er wel een goed trauma aan overgehouden. arm dier

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 23:09

Dat is echt een nachtmerrie! Je moet er niet aan denken he? Ik hoop dat het weer goed komt met de pony.

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 00:50

Word er ff helemaal stil van zeg Scheve mond Hopelijk houd de pony er geen trauma aan over.. Geef hem maar een dikke knuffel!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 08:11

Nou hopen dat die pony er helemaal boven opkomt !! Arm dier

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 08:44

Wat een rotverhaal. Hopelijk komt het weer goed met de pony. er stond trouwens bij ons een foto van in de krant, hij werd net uit de vangrail getakeld.

nairtje

Berichten: 1991
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Bodegraven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 09:16

Jee, echt schrikken zeg.... Gelukkig bleef hij hangen aan de vangrail, echt geluk. Hopelijk komt hij er weer een beetje bovenop en zal hij een beetje over zijn angst heen kunnen komen.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 09:46

Getverderrie idd een van je ergste nachtmerries. Gelukkig maakt de pony het redelijk. Hoe gaat het nu met hem?

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 10:27

Er stond vanmorgen een foto van in de krant bij ons en ik vroeg me af hoe dat gebeurd was want dat stond er niet bij. Nu weet ik het dus. Ik hoop dat alles goed komt met het paardje!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 11:09

Gelukkig dat het redelijk met de pony gaat...
Ik hoop dat je stalgenoot er toch iets van geleerd heeft, en dat is wat verantwoordelijker omgaan met een paard wat drukker is... Ben ik nu de enige die er vreemd van opkijkt dat hij z'n zusje dan nog op een drukke pony zet?

Hoe is het nu met het paardje? Komt alles nog goed?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 11:13

Ineke2 schreef:
De manege eigenaar is aansprakelijk, hij is de eigenaar van de pony...de betreffende stalgenoot is pas 14 en dus minderjarig.
Met de pony gaat het naar omstandigheden wel goed, die staat nu op stal bij te komen...verwonderlijk was dat hij zo kalm bleef...hij bleef kalm hangen in de vangrail, in de veewagen en ook tijdens de behandeling van de veearts was ie rustig...waarschijnlijk in shock ofzo...


Toch kan de manege eigenaar er een zaak van maken en zijn de ouders van de jongen aansprakelijk. Een van de redenen kan zijn dat hij zonder toestemming het terrein is afgegaan. En dat de pony niet geschrikt is om naar buiten te gaan. Al met al erg banketstaaf maar vind het ook een beeeeetje dom.

Bij ons als je een paard of pony huurt van stal mag je NIET van het terrein af ivm alle risico's die er zijn.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 11:15

Ja ik zag vanmorgen ook een foto bij ons in de krant, daar stond ook niet bij hoe het gebeurd was, maar dat is hier duidelijk te lezen. Vind het toch raar dat de politie dan nog van niks weet.