Tegenstrijdigheden in reactie Bokkers.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sebito
Berichten: 54
Geregistreerd: 07-11-02

Tegenstrijdigheden in reactie Bokkers.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 13:07

N.a.v. het volgende topic: [VMR] Argwanend door liegende pennymeisjes...

valt me toch eigenlijk wel op dat je veel tegenstrijdigheden ziet in de reacties van Bokkers in het ene topic met een ander topic.
Of bijvoorbeeld met reacties ten opzichte van onderschriften.... Verward

Zien jullie dat ook of ben ik de enige? Zo ja, voorbeelden??

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 13:26

Hmmm, vat het niet zo?
Wat is het "probleem" precies?

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 13:30

Ligt eraan wat jij ziet in tegenstrijdigheden.
Soms zegt iemand de slof een rothulp te vinden en komt diegene er een week later achter dat het eigenlijk wel goed is wanneer je hem goed gebruikt.. Dan verander je je mening... Soms zeg je 4 weken inplaats van 5 weken en dan heb je je gewoon vergist. Soms zeg je 10 paarden inplaats van 1, dat KAN een typfoutje zijn, maar ook gewoon een grote fantasie.. Schijnheilig

Ik bedoel te zeggen dat meningen kunnen veranderen, maar ook sommige feiten kunnen veranderen...

Sebito
Berichten: 54
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 13:57

[VMR] Argwanend door liegende pennymeisjes...
gijsenkim schreef:
Ik zou wel willen alane.......... ik zou best sociaal beter onderlegd willen zijn..........


en in haar onderschrift staat:
"LES NODIG ???? Delft E.O........ pb me dan!"
Hoe kun je goed lesgeven als je sociaal niet goed onderlegd bent..

Even als recent voorbeeld. Ik bedoel er verder niets mee, maar is toch wel vreemd
Laatst bijgewerkt door Sebito op 01-03-04 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 14:07

Ik ken gijsenkim wel als een sociaal iemand hoor (hier op bokt dan).
Ik denk dat ze het anders bedoeld......
Ze staat altijd klaar met raad, advies of hulp bij problemen.....
Lees ook vaak over bokker die ze helpt met zoeken naar paarden of stallen (irl).
Dus ik denk dat het anders bedoeld wordt.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 14:16

Sebito"]
[VMR] Argwanend door liegende pennymeisjes...
[quote="gijsenkim schreef:
Ik zou wel willen alane.......... ik zou best sociaal beter onderlegd willen zijn..........


en in haar onderschrift staat:
"LES NODIG ???? Delft E.O........ pb me dan!"
Hoe kun je goed lesgeven als je sociaal niet goed onderlegd bent..

Even als recent voorbeeld. Ik bedoel er verder niets mee, maar is toch wel vreemd
[/quote]

Sorry, maar dat slaat nergens op. Typisch voorbeeld van hoe je zelf de dingen wil lezen. Volgens mij haal jij hier communicatievaardigheden en sociale vaardigheden door elkaar.
Dus als je een goede instructeur bent, heb je ook heel veel vrienden oid Verward

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 14:16

Lesje nodig...... iemand Haha! Haha! Haha!, ik ben communicatief via internet niet erg sterk..........

IRL kan je best met me lachen en ben ik altijd vriendelijk, maar ook eerlijk........ alleen kan ik dan dingen met mn lichaamshouding accentueren, en dat kan via internet niet.........

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 14:23

ha ha de ene is niet sociaal maar kan goed uitleggen en de ander is wel sociaal maar snapt geen bal van paardrijden..... t is maar net wat je liever hebt

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 14:26

niet om door te zagen of dingen verkeerd neer te zetten of iemand te willen kwetsen cq neerhalen..maar Sebito heeft niets half gequote of uit het verband getrokken.

Alane"]
[quote="gijsenkim schreef:
Ik vind het zoooo irritant, En het ergste is dat jonge bokkers van dit soosrt mensen denken te kunnen leren......... ik kom er overheen met mijn lompe opmerkingen en ik heb het gedaan.........


is het mischien handig om minder lomp te reageren....er zijn meer manieren om hetzelfde te vertellen Haha!
[/quote]

deze ging eraan vooraf

en dan is het toch wel vreemd dat iemand verbaal wel dingen netjes (minder lomp) kan uitleggen en niet met geschreven woorden. Haha!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 14:27

Tsss, ik vind gijsenkim eigenlijk best wel asociaal Tong uitsteken

Wat een belachelijke insinuatie trouwens. Tegenstrijdigheden in reactie bokkers. Nee jij zal altijd lekker duidelijk zijn en nooit tegenstrijdigheden geven. Waarschijnlijk gebeurt het al te paard. Als je paard schrikt zal je vast in elkaar krimpen, handen hoog, stoppen met ademen etc. En het liefst nog zeggen "ho braaf, rustig maar, het is niet eng"
Ow... het is niet eng? Waarom krimp jij dan in elkaar en stop je even met ademen? En waarom zeg je braaf als het niet braaf is?

Op internet kan je het alleen met woorden doen en niet met gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal. En ook niet met een bepaalde klemtoon/toonhoogte. Dus ja, zo krijg je weleens tegenstrijdigheden.
Maar dit wil niet gelijk zeggen dat iemand liegt!

Sebito
Berichten: 54
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 14:33

Kleintje schreef:
Tsss, ik vind gijsenkim eigenlijk best wel asociaal Tong uitsteken

Wat een belachelijke insinuatie trouwens. Tegenstrijdigheden in reactie bokkers. Nee jij zal altijd lekker duidelijk zijn en nooit tegenstrijdigheden geven. Waarschijnlijk gebeurt het al te paard. Als je paard schrikt zal je vast in elkaar krimpen, handen hoog, stoppen met ademen etc. En het liefst nog zeggen "ho braaf, rustig maar, het is niet eng"
Ow... het is niet eng? Waarom krimp jij dan in elkaar en stop je even met ademen? En waarom zeg je braaf als het niet braaf is?

Op internet kan je het alleen met woorden doen en niet met gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal. En ook niet met een bepaalde klemtoon/toonhoogte. Dus ja, zo krijg je weleens tegenstrijdigheden.
Maar dit wil niet gelijk zeggen dat iemand liegt!


Het was ook een ALGEMENE opmerking. Er wordt een voorbeeld gevraagd, die geef ik. Deze was de eerste die ik vond. Het topic gaat niet over GijsenKim. dan had ik het topic wel een andere naam gegeven.
Dus wat betreft dingen verkeerd interpreteren sta je misschien zomaar vooraan......

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 14:33

Kleintje schreef:
Tsss, ik vind gijsenkim eigenlijk best wel asociaal Tong uitsteken

Wat een belachelijke insinuatie trouwens. Tegenstrijdigheden in reactie bokkers. Nee jij zal altijd lekker duidelijk zijn en nooit tegenstrijdigheden geven. Waarschijnlijk gebeurt het al te paard. Als je paard schrikt zal je vast in elkaar krimpen, handen hoog, stoppen met ademen etc. En het liefst nog zeggen "ho braaf, rustig maar, het is niet eng"
Ow... het is niet eng? Waarom krimp jij dan in elkaar en stop je even met ademen? En waarom zeg je braaf als het niet braaf is?

Op internet kan je het alleen met woorden doen en niet met gezichtsuitdrukkingen en lichaamstaal. En ook niet met een bepaalde klemtoon/toonhoogte. Dus ja, zo krijg je weleens tegenstrijdigheden.
Maar dit wil niet gelijk zeggen dat iemand liegt!


wie heeft het dan over liegen?
gewoon tegenstrijdigheden...niet veranderen van mening.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 14:35

Nee, ik had wel door dat het niet om gijsenkim ging. Dus als het over verkeerd interpreteren gaat, dan staan we denk ik op een gedeelde eerste plaats! Haha!

Maar tegenstrijdigheden heb je overal, ook op bokt, te paard, gewoon.. in het hele leven.
Maar juist op internet is het moeilijk om jezelf duidelijk te maken. Vaak ken je iemand niet, kan je alleen letters zien en geen gezichtsuitdrukking, toonhoogte en al die dingen die ik net zei. Het ligt er dus ook aan hoe je zelf in je vel zit. Zit je lekker in je vel, dan kan je dingen sneller met een knipoog lezen dan wanneer je jezelf al rot voelt.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 14:37

Liegen/veranderen van mening... sja... het is maar hoe je dingen oppikt. Hierboven staat een voorbeeld van 1 of 10 paarden. In zo'n geval zou het gaan om tegenstrijdigheden 'zou iemand liegen'.

Ik denk dus dat tegenstrijdingheden een cobinatie is van liegen/van mening veranderen.

En ja, ik ben mens en heb nog niet alle kennis en waarheid in pacht. Ik maak ook fouten, en daarvan leer ik. Daarom kan ik iets eerst heel anders doen dan wanneer ik meer kennis heb. Is dat tegenstrijdig? Dat kan, maar dat is ook groeien in je kennis en in je omgang.

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 14:37

Kleintje schreef:
Nee, ik had wel door dat het niet om gijsenkim ging. Dus als het over verkeerd interpreteren gaat, dan staan we denk ik op een gedeelde eerste plaats! Haha!

Maar tegenstrijdigheden heb je overal, ook op bokt, te paard, gewoon.. in het hele leven.
Maar juist op internet is het moeilijk om jezelf duidelijk te maken. Vaak ken je iemand niet, kan je alleen letters zien en geen gezichtsuitdrukking, toonhoogte en al die dingen die ik net zei. Het ligt er dus ook aan hoe je zelf in je vel zit. Zit je lekker in je vel, dan kan je dingen sneller met een knipoog lezen dan wanneer je jezelf al rot voelt.



maar in het voorbeeld wat door Alene wordt gegeven (wat betreft lompe antwoorden) wordt dat toch zelf al toegegeven?
Dan lijkt de interpretatie (moeilijk woord) van Sebito me nog niet zo onjuist...

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 14:38

Ik snap wel een beetje wat je bedoeld, maar ik vind het voorbeeld van gijsenkim een slecht voorbeeld. Dat is imo geen tegenstrijdigheid.

Wat ik wel grappig vind om te zien is als mensen in topics van anderen gaan zeggen dat de achterhand er niet onder is en hoe ze dat moeten doen en dan zie je rijfoto's van hun en dan is het achterhand gebruik nog verder te zoeken....Maar zelfs dat zie ik nog niet als een echte tegenstrijdigheid, want je kunt het wel goed weten maar in de praktijk brengen is wat anders.

Kortom: ik denk dat er wel tegenstrijdigheden zijn maar dat je even opzoek moet naar een ander voorbeeld. En bovendien, is dat zo erg die tegenstrijdigheden? Als je veel berichten typt zal er best wel eens iets tegenstrijdig zijn maar dat hoeft toch geen probleem te zijn?(mits het natuurlijk niet heel ernstig tegenstrijdig is)

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 14:40

Ach, mijn instructeur is ook alles behalve tactisch......maar wel erg goed!
Ik hoef ook niet met handschoentjes aangepakt te worden en scheld ook rustig terug naar hem...
Ik weet dat hij het anders bedoeld........maar als ik wil dat hij dingen tactisch tegen mij zegt dan staat hij elke keer 10 minuten naar worden te zoeken om mij niet tegen mijn hoofd te stoten.
Dus doe mij maar lomp hoor; wel zo duidelijk.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 14:41

Kleintje schreef:
Nee, ik had wel door dat het niet om gijsenkim ging. Dus als het over verkeerd interpreteren gaat, dan staan we denk ik op een gedeelde eerste plaats! Haha!

Maar tegenstrijdigheden heb je overal, ook op bokt, te paard, gewoon.. in het hele leven.
Maar juist op internet is het moeilijk om jezelf duidelijk te maken. Vaak ken je iemand niet, kan je alleen letters zien en geen gezichtsuitdrukking, toonhoogte en al die dingen die ik net zei. Het ligt er dus ook aan hoe je zelf in je vel zit. Zit je lekker in je vel, dan kan je dingen sneller met een knipoog lezen dan wanneer je jezelf al rot voelt.


Juist die tegenstrijdigheden vallen op doordat je het met een knipoog leest...en die zeggen ook absoluut niets over de persoon zelf.

Charaz

Berichten: 24285
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 14:44

hoe kan Sebito in zo'n korte tijd dit al opmerken?

ik bedoel, je kan pas weten hoe mensen de dingen opvatten als je ze een beetje beter kent, of lees je al langer mee Sebito?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 14:49

Heel veel van die tegenstrijdigheden ontstaan doordat mensen eigenlijk altijd gewoon iemand napraten. Dan bedoel ik dat een en dezelfde persoon het dan weer eens eens is met die en dan weer met die enzovoort. Dat heb je met mensen die geen eigen mening kunnen vormen en die dus maar ontlenen aan de mening van iemand anders omdat het ze zo uit komt.

Bovenstaande geldt niet voor GijsenKim omdat díe nou juist altijd gewoon haar eigen verhaal en toelichting vertelt.

Belachelijk topic eigenlijk, zoooo onbelangrijk en tegelijkertijd zoooooo bokt-eigen. Er zitten hier nu eenmaal mensen met een wat flexibele fantasie.

Sebito
Berichten: 54
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 14:52

newforestlover schreef:
hoe kan Sebito in zo'n korte tijd dit al opmerken?

ik bedoel, je kan pas weten hoe mensen de dingen opvatten als je ze een beetje beter kent, of lees je al langer mee Sebito?


Sebito kan al langer lezen hoor........
dat ze niet post, wil niet zeggen dat ze niet leest....

Sebito
Berichten: 54
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 14:55

Lovely schreef:
Heel veel van die tegenstrijdigheden ontstaan doordat mensen eigenlijk altijd gewoon iemand napraten. Dan bedoel ik dat een en dezelfde persoon het dan weer eens eens is met die en dan weer met die enzovoort. Dat heb je met mensen die geen eigen mening kunnen vormen en die dus maar ontlenen aan de mening van iemand anders omdat het ze zo uit komt.

Bovenstaande geldt niet voor GijsenKim omdat díe nou juist altijd gewoon haar eigen verhaal en toelichting vertelt.

Belachelijk topic eigenlijk, zoooo onbelangrijk en tegelijkertijd zoooooo bokt-eigen. Er zitten hier nu eenmaal mensen met een wat flexibele fantasie.


zoals ik al eerder gemeld heb, het gaat NIET om GijsenKim, het gaat in het algemeen over dit soort plaatsingen!!
Dit was het eerste voorbeeld wat ik tegenkwam, en tja.....die was toevallig van GijsenKim, beetje jammer dat iedereen er over valt en zij zelf schijnbaar een van de weinigen is die WEL in de gaten heeft dat het een algemeenheid betreft.......

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 14:55

Sebito schreef:
en in haar onderschrift staat:
"LES NODIG ???? Delft E.O........ pb me dan!"
Hoe kun je goed lesgeven als je sociaal niet goed onderlegd bent..


Dat kan heel goed. Ik heb liever iemand die "to the point"aanwijzingen geeft tijdens het rijden, dan iemand die weliswaar smalltalk kan houden tijdens een feestje met een glas in de hand, maar de gewenste leerstof niet kan overbrengen.

En wat betreft het commentaar op rijfoto's van een ander: ik ben nog steeds van mening dat iemand heel goed les kan geven, goed kan kijken en analyseren, terwijl hij zelf niet zo goed kan rijden. Maar dat is geloof ik ook al vaker in aparte topics op bokt langsgeweest.

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:02

Sebito schreef:
zoals ik al eerder gemeld heb, het gaat NIET om GijsenKim, het gaat in het algemeen over dit soort plaatsingen!!
Dit was het eerste voorbeeld wat ik tegenkwam, en tja.....die was toevallig van GijsenKim, beetje jammer dat iedereen er over valt en zij zelf schijnbaar een van de weinigen is die WEL in de gaten heeft dat het een algemeenheid betreft.......


Ok dan, maar wel een beetje slecht voorbeeld.
Kan me nog wel herinneren dat ik een tijdje terug een reactie op heb gegeven op iemand die nogal fel uit de hoek kwam over iemand anders, terwijl erin het betreffende onderschrift stond dat je iedereen in haar/ zijn waarde moest laten.

LisetteSugar

Berichten: 476
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:09

Weet je wat ik tegenstrijdig vind? Meisjes die een heel topic wijden aan al die vervelende penny-meisjes, terwijl ze zelf ook niet ouder dan 16 zijn...