Nieuwe zelfgemaakte bixbal een groot succes!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Nieuwe zelfgemaakte bixbal een groot succes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 21:22

Heb vandaag dus voor het eerst Nasmijn geconfronteerd met haar nieuwe bix speelbal. Ze is er een uur ofzo mee bezig geweest tot ze weer naar stal ging. Echt zo schattig Lovers .
Gewoon eentje gemaakt met zo'n rood wit dichtdraaitonnetje en een gat in geboord en werkt super OK dan! .
Echt de moeite waard. Je hebt voor 8 euro een bixbal en uren speelplezier (als je een Fries hebt is het niet de meoite want we verdenken degenen bij ons op stal ervan dat ze te dom zijn, haha. De friezen snapten dr geen zak van en wouden m liever openbreken, maar Nasmijn en de Hackney's waren er echter uren mee bezig!)

ilovediul
Berichten: 23
Geregistreerd: 27-02-04
Woonplaats: Zeg ik niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 21:27

Leuk man! Ik ga kijken of het lukt!Wel lief altijd he als die paardjes zo bezig zijn!

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 21:30

Is wel een idee!
Zo raak je tenminste die draai doppen van die biks ballen ook niet kwijt.

Weet iemand of je die draai doppen kan bij bestellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 21:31

Weet ik niet, maar zal volgende keeer eens foto's maken, tis echt aandoenlijk om ze zo te zien spleen maar volgens mij zijn er echt paarden die er te dom voor zijn.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 21:32

Leuk idee! Wil ik ook proberen!

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 21:45

die van mij is ook bang van de skippiebal!! heb ik net zzo'n leuk ding gekocht, schijt ie er gewoon voor in zijn broek.hahaha!!!
maar zo'n biks bal is wel een idee, voor eten doet ie echt alles Haha!

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 22:53

ik heb ook zo'n tonnetje al een jaar of 2 maar gebruik hem weinig aan gezien die knol er niet tegen trap stampt ze erop en in het begin steeds een dikke knie kreeg(ooit een gaatje in d'r knie gehad) heb ik hem maar in de kast gegooid.Moet wel zeggen dat het een goeie/leuke en goedkope oplossing is voor als je geen tientalle euro's uit wil geven voor zo iets echts.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 23:18

Fellor schreef:
Heb vandaag dus voor het eerst Nasmijn geconfronteerd met haar nieuwe bix speelbal. Ze is er een uur ofzo mee bezig geweest tot ze weer naar stal ging. Echt zo schattig Lovers .
Gewoon eentje gemaakt met zo'n rood wit dichtdraaitonnetje en een gat in geboord en werkt super OK dan! .
Echt de moeite waard. Je hebt voor 8 euro een bixbal en uren speelplezier (als je een Fries hebt is het niet de meoite want we verdenken degenen bij ons op stal ervan dat ze te dom zijn, haha. De friezen snapten dr geen zak van en wouden m liever openbreken, maar Nasmijn en de Hackney's waren er echter uren mee bezig!)


Ik gaf Nijntje haar bal met haar middaghapje erin. Ze was er uren zoet mee. Haar hele neus was bruin en haar stal een zooitje. Maar een lol dat ze had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 23:35

Nou nu dus ook, ze duwde dat ding (met middagportie bix) door de sneeuw heen (zowiezo schattig, dat bokken en rollen in de sneeuw). We konden namelijk nergens rijden (bak bevroren) dus zijn we maar even naar de zandvlakte hier in de buurt gegaan en daar heeft ze even een sprintje getrokken. Ze vind het bos trouwens erg leuk en ze kan zelfs dressuurmatig serieus aan het werk op een zandvlakte (mijn mond viel open)! (sorry offtopic)

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 23:37

wel slim, maar dan mag je wel oppassen dat het geen scherpe randen heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 23:39

Nee hoor, is gewoon een rond superstevig tonnetje en hoe komen daar scherpe randen aan als je er een gaatje in maakt?? Paard is ook niet gek hoor, als iets niet prettig voelt doen ze dr niks mee. DUrf het trouwens niet aan het in dr stal te leggen, maar onder toezicht in de bak

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 23:47

Fellor schreef:
Nee hoor, is gewoon een rond superstevig tonnetje en hoe komen daar scherpe randen aan als je er een gaatje in maakt?? Paard is ook niet gek hoor, als iets niet prettig voelt doen ze dr niks mee. DUrf het trouwens niet aan het in dr stal te leggen, maar onder toezicht in de bak


Je kan de bal gewoon in haar stal doen. Ze maakt er alleen een zooitje van haar stal. Haha! Tong uitsteken Om 12.30 kreeg ze de bal en om een uur of 16.00 haalde ik hem eruit.

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 00:50

Fellor schreef:
Nee hoor, is gewoon een rond superstevig tonnetje en hoe komen daar scherpe randen aan als je er een gaatje in maakt??



Nou, als je het boort dan komen er toch scherpe randjes aan Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 08:23

Zijn dat van die waterdichte tonnetjes die je meekrijgt voor waardevolle spullen als je gaat varen?

Curly2day, als je het schuurt is het niet scherp meer Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 10:00

Precies, er komt gewoon een gat in en als er al een scherp randje aankomt is het niet meer dan een halve millimeter en kom t het niet door paardenhuid heen, hha. Maar is inderdaad zo'n tonnentje!

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 12:38

Fellor schreef:
Precies, er komt gewoon een gat in en als er al een scherp randje aankomt is het niet meer dan een halve millimeter en kom t het niet door paardenhuid heen, hha.


Nouja, het was maar een vraag hoor Verward

Citaat:

Curly2day, als je het schuurt is het niet scherp meer




Thanks Haha!

Charaz

Berichten: 24282
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 13:14

heeft iemand er misschien een foto van, want ik begrijp eigenlijk niet helemaal wat jullie bedoelen.

Flor

Berichten: 1040
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 17:33

Wel slim!!! Ik hoef geen bixbal, mijn paard heeft het principe tegen de verveling zelf al bedacht ---> als ie biks in zn bak heeft, neemt ie een hap, en gooit dan met zn neus nog een 'hap' biks buiten zn bak, in het stro. Vervolgens weer een hap en weer een boel eruit. Zo is ie na het eten dus nog een halfuur bezig met biksjes tussen het stro uit te zoeken Haha!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-04 17:36

Ik weet eigenlijk ook niet wat voor tonnetje je bedoeld Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 20:26

Zal wel even foto maken morgen en dan plaats ik die nog even.

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 21:37

dat is wel leuk dat je zo cratief bezig bent geweest Tong uitsteken
Ik denk dat de Friezen gewoon TE slim waren... Tong uitsteken die wisten een beter manier om bij t bix te komen! en een snellere Tong uitsteken

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 23:53

Leuk dat iemand mijn idee / tip heeft opgevolgt OK dan!
Het werkt inderdaad erg goed ..

Hier kan je er meer over lezen : [PP] Alle tips op een rijtje!

Voor de duidelijkheid nog een foto..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 00:14

Is dat niet zwaar frustrerend voor de andere paarden op stal? De hele tijd dat gerammel en ze krijgen niks.

Ik weet zeker dat Nescio de schotten er uit zou rammen als z'n buurman zo'n bal zou hebben... Scheve mond

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 00:34

Nijntje was er echt uren zoet mee. Als ze het zat was of de bal op was, rolde ze de bal onder de voerbak.
Ons pensionpaard kan er ook leuk mee spelen, maar onze fries snapt er de ballen van Verward . Hij rolt een klein stukje en dan komt er natuurlijk niks uit. Hij wordt boos, kwaad, pislink en schopt de bal door zijn stal heen een hoek in en staat dan pisnijdig te stampen.
Bep is er echt mee aan het voetballen. Er komt alleen, volgens mevrouw Bloos te weinig eten uit de bal. Ze geeft die bal een rot schop en staat net als de fries een hoop stennis te maken. Bep haar hobby is dus vreten. Dus opa krijgt 's middags de bal en de andere een plakje hooi .

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 13:02

zijn die tonnetjes nog steeds ergens te koop? Ik heb ze een jaartje terug gekocht om voer in klaar te zetten maar bij de welkoop hebben ze ze niet meer alleen in de grotere maten.