Discussie; paarden worden teveel vermenselijkt

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-01 21:04

Ja Amulet je heb helemaal gelijk. Paarden die wedstrijden lopen, mogen niet het land in, want stel je voor dat hij een trap krijgt. Als je paard niet gewend is om buiten te lopen of los in de bak, ja dan gaat hij ook de eerste keer gigantisch uit zijn dak en dan kan er een blessure ontstaan. Paarden die gewend zijn om elke dag naar buiten te gaan, doen niet zo achtelijk.

Mijn paarden gaan elke dag naar buiten, weer of geen weer tenzij het hoost. Zomers verplicht het land in en ik ga niet zeiken van o jee straks krijgt hij een trap, Nou dan geeft hij maar een trap terug *LOL* .
De meeste maken een mietje van hun paard. Ze mogen af en toe op een heel klein stukje ff los lopen, wel van top tot teen in gepakt Verward .

Mijn paarden hebben 1 winterdeken en 1 regendeken, meer niet. Een paard kan beter tegen de kou dan tegen de warmte. Vooral gister, bij mij gingen dus de dekens eraf, 13 graden!!. Ook al is het koud en de zon schijnt, dan ook buiten lekker de dekens af. Overdag doe ik ook vaak de dekens af als ze op stal staan. Dekens sluiten de huid voor een deel af. Paarden die met tig dekens opstaan, is de vacht doffer en de haren gebroken.

Mijn paarden hoesten niet en zijn spijkerhard. Ik hou mijn geld liever in mijn portemonee, dan een dierenarts betalen voor een anti-biotica kuur en ventipulmin.

Het zijn dieren en maak er nu geen kasplantje van. De meeste zijn hard bezig om een kasplantje te kweken.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND


PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 09:33

De meeste denken als ze Z rijden dat ze in de sport zitten. De Z is de Basis nog!!!!. De basis is van B t/m Z. Daarna begint het rijden. Die mensen die denken dat ze in de "sport" zitten verpesten hun paard, door te voorzichtig te zijn. De meeste ECHTE sportpaarden gaan het land in!!!!! Mogen lekker uitrazen. Vooral de Eventing paarden. Die werken toch wel ff heel wat harder dan de zg. dressuurpaarden die niks mogen.
Ik ken hier op Bokt een paard die behandeld wordt alsof hij een topdressuurpaard is. Het paard is nix gewend en gaat van alles mankeren. Er is nog iemand die dat paard heel goed kent en denkt daar precies hetzelfde over.
De meeste maken echt een watje van hun paard. Is wel goed voor de kas van de DA en andere therapeuten. Zij varen er wel bij hoe de meeste omgaan met hun paarden. Zij worden wijzer en rijker en de paardeneigenaren dommer. Paard is dus de dupe!!!!
Doe ff normaal en laat je paard gewoon paard, lekker de hele zomer het land in i.pl.v. 22 uur in een stal van 3 x 3. In de winter lekker een paar uur buiten. Laat hem lekker rollen en lekker ZIJN gang gaan. Paard doet al te veel op onze commando en mag niet doen wat HIJ wil.
AMEN!!

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 09:54

Juist Desiree, ZIJ denken aan HUN behoeftes alleen en niet aan de behoefte van HUN paard. Paard mag nix en stel voor dat hij wat krijgt, dan kan IK niet rijden. IK heb een paard om TE RIJDEN. IK moet scorren, anders tel IK niet mee. Misselijk Misselijk Misselijk
Van dat soort lui, ga ik dus echt van over me nek.
Paarden die vaak en veel lekker buiten lopen mankeren in het algemeen veel minder dan paarden die alleen zijn stal ziet en zeker 7 dagen per week de bak om te "trainen". Soms mogen ze een buitenritje maken, maar verder nix. Bah, zulke mensen zijn geen paard waard.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-01 14:27

Jura, wat ik bedoel zijn die mensen die DENKEN dat ze een "sport"paard hebben. Behandelen hun paarden niet als paard, maar als een ding waar ZIJ plezier van WILLEN hebben.

Ze denken er niet aan of hun paard het wel zo leuk vinden. Het paard dat ik bedoel is zo'n typische paard dat verplicht in dienst staat van zijn baas. Baas heeft 1 ding voor ogen en dat is scorren. Als het paard wat heeft is de baas meteen in paniek, want dat betekend NIET STARTEN. Bij veel mensen gaat het alleen maar om het scorren.

Zulke paarden kunnen niet meer bij andere paarden staan, ze weten niet meer wat het is om te spelen met een soortgenoot. Ze weten niet meer wat lekker uit je dak gaan is. Dit zijn geen paarden meer, maar machines. Kwartje erin en lopen. Extreme duivel Is het kwartje op, paard doet het niet meer wat de baas zegt, dan weer een ander machinepaard kopen. En zo komen er hele goede paarden in de handel voor weinig geld. Paard weer paard laten worden en je heb voor heel weinig geld een topper.

Ik spreek uit ervaring. Ik heb veel van dit soort paarden en (paarden)mensen meegemaakt. Ze denken dat ze op een machine rijden i.pl.v. een paard/pony.

P.S. Ik versta onder een sportpaard, een paard die een normale basis heeft gehad en met een leeftijd van ongeveer 10 jaar op ZZ niveau zou kunnen lopen.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 10:03

Op 2001-12-03 23:11, schreef Sjuimpje:
Citaat:
Die opmerkingen die gemaakt zijn over Z paarden en machines e.d. laat ik maar even voorbij gaan,
omdat ik sterk het gevoel heb dat dit geen algemene opmerkingen zijn.



Dit is een opmerking die voor sommige mensen wel geldt. Gelukkig niet in het algemeen.!!!
_________________
Hoe minder je op Bokt zet, hoe veiliger je bent!! Dus zet niet te veel neer, alles kan tegen je gebruikt worden. Maar eerlijkheid duurt het langst!!!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: PhiaBink op 2001-12-04 10:06 ]</font>

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 12:10

Steef, ik weet niet wat jij tegen mij heb, maar wat ik neer heb gezet is niet tegen 1 personen (LEZEN) maar SOMMIGE mensen!!!!!
Dus Steef Verward ....
Wat betreft "De topper" waar jij op rijdt moet zich eerst bewijzen op heel hoog niveau. Kijk eerst maar of die tonnen er voor wordt geboden en gegeven. Als het paard oud, op en versleten en op pensioen is, dan kan je zeggen hij was goed of hij was niet goed.
Het is en blijft en paard met 2 oren, 4 benen en een staart. Hij eindigt net zo als het paard van de schillenboer. Gaaaap

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 13:44

Een paard is een paard, komt de zelfde op de wereld en verlaat de wereld ook op de zelfde manier. Dus een paard van de groetenboer komt hetzelfde op de wereld als bijv. Bonfire. Ze verlaten de wereld ook op de zelfde manier.

Een echt sportpaard die echt op (inter)nationaal niveau loopt, heeft het beter dan de paarden die in de basis lopen en 22 uur op stal staan en 1 uur in dienst moet staan van de baas. Sportpaarden komen 2 tot 3 keer per dag eruit!!! Rijden, afstappen aan de hand of aan de molen en veel gaan er een uurtje naar buiten het land in of de paddock in. Dat zijn paarden die "veel geld waard" zijn. Deze echte sportpaarden mogen meer dan de meeste paarden in de basis sport. Waarom doen ze toch de paarden lekker naar buiten???? Om ze fris te houden en de lol erin te houden. Wisten jullie dat de paarden van Michael en John Whitackers een paar maanden per jaar op vakantie gaan naar het land!!!!! Dit om bij te komen van de wedstrijden en hun lekker te kunnen uit te leven. Hoe oud zijn hun paarden??? 18, 19 jaar en ze winnen de ene wereldbeker na de andere. Zij behandelen hun paard als een paard. Dus land doet eigenlijk meer goed dan kwaad.
Hoe voorzichtiger je met een paard omgaat, hoe eerder ze wat hebben.!!!!

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 13:50

Lomperikken heb je altijd, daar kan je niks aan doen. Opsluiten misschien??? Haha! 24 uur per dag op stal, helemaal ingepakt zodat hij zich niet kan bewegen. Misschien een optie voor sommige!!

Als je zo'n paard heb, kan je naar het museum gaan om een harnas voor paarden uit de middeleeuwen lenen. Misschien blijft hij dan wel heel Haha!

Ze zijn niet van suiker!!!! Verward of wel Verward

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 14:00

En dat bedoel ik dus *LOL* Als je je paard paard laat dan kan hij op hoge leeftijd mee doen. Kijk eens hoeveel oude paarden er in de sport rond lopen Party!! Dat is toch geweldig om ze op zo'n leeftijd rond zien springen en dat ze zo goed en fitaal er uit zien. Dat zijn paarden die gewoon paard worden gelaten, dus.......
Kijk nu eens naar manegepaarden, lopen 2 tot 4 uur per dag. De meeste manegepaarden lopen jaren en jaren zonder wat te mankeren. Zij lopen veel en een paard is nog altijd een bewegingsdier.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 15:30

Citaat:
Op 2001-12-04 14:46, schreef Laura:
hoef je ook niet... maar ik denk dat Jura het heeft over een topic zoals 'hoe vaak mogen jullie paarden naar buiten?' of 'wie rijdt er in een Buitenba(d)k?' .... van Phia.
Niet iedereen heeft die mogelijkheid. En Phia is in dit topic wel degene die zich het drukst maakt. Ik lees erg vaak over hoe goed zij alles voor elkaar heeft. Heel goed, mag je trots op zijn. Maar niet iedereen heeft het zo


Oke, ik heb deze 2 vragen gesteld. Als iemand anders hem had gesteld, wat dan Laura Verward

Ik vroeg me dit gewoon af. Mag toch wel, of niet soms???

Ik heb vroeger ook zitten tobben met slechte buitenbakken en geen land. Ik heb ook maandelijks krom gelegen om mijn stalhuur te betalen. Ik had ook de pest erin als de bak weer een bad bleek te zijn. Ik vroeg me ook af waarom ik zoveel stalhuur moest betalen om weer eens niet te kunnen rijden in de buitenBAD. Ik had ook te pest erin als het mooi weer was en mijn paardje stond op stal omdat er geen land was.

Later ben ik op een stal gaan staan waar ze wel naar buiten konden en waar de 3 bakken wel goed waren. *LOL* Stal was nog goedkoper ook *LOL* .

Van alle pensionstallen/maneges waar ik met mijn paard heb gestaan (4 verschillende in 15 jaar) heb ik iets meegenomen. Ook van de maneges waar ik heb gewerkt heb ik veel meegenomen. Het meeste is HOE MOET IK HET NIET DOEN!!!

De laaste pensionstal waar ik heb gestaan voor ik ging verhuizen, was precies een stal waarvan ik dacht, Ja de eigenaar van deze stal heeft verstand van paarden. Hij runde, is gestopt om dat hij de stal zeer goed heeft kunnen verkopen, zijn stal precies hoe ik mijn stalletje run.
Niet zeuren, alle paarden gaan naar buiten in de zomer en als het kan in de winter ook, moet het paard in de zomer binnen blijven, oke, dan komt er 100 piek per maand bij voor extra werkzaamheden. Op 2 na stonden er 48 paarden buiten. Het enige verschil is dat hij om de dag uitmest en ik elke dag, hij geeft 5 voerbeurten per dag en ik 8 voerbeurten.

Ik heb het zo voor elkaar dacht ik zo en wij zijn er apetrots op en iedereen mag dat weten. Haha! Iedereen is ook welkom om te kijken, ik heb nix te verbergen.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 18:50

Ik val niemand aan. Als er mensen zijn die zich toch aangesproken voelen, dan is dat jammer. Het is niet de bedoeling geweest.
Ik maak misschien sommige mensen wakker. Ze gaan dan nadenken hoe ze met hun paard omgaan. Verward Vaak kunnen ze niet anders, maar willen wel anders. Er zijn zat stallen waar een paard zich paard kan voelen. Die stallen zijn ook betaalbaar.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 19:13

Ruzie Verward Waar Verward

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-01 21:06

FF Of-topic

Citaat:
Op 2001-12-04 15:03, schreef Jura:
Het is dan gewoon niet anders, je moet toch werken om je paard te kunnen betalen en we hebben niet allemaal het geluk dat Phia heeft om iedere dag bij de paarden te kunnen zitten!



Alsof wij niet hoeven te werken voor de paarden en wat denk je van het onderhoud.!!!!!
Wij hebben helaas geen geldboompje in de tuin. Wij gaan niet op vakantie, wij kunnen niet ff een weekend weg. Uiteten is ook wanneer het kan.

We hebben er voor gekozen en wij leven nu eenmaal voor de dieren die hier rond lopen. Vakantiegeld en 13de maand gaan op in het huis en de stallen. Zomervakantie is verbouwen en hooien en 3 weken op het strand liggen is er niet bij. Henk werkt bij de KLM en ik heb 2 pensionpaardjes waaraan ik wat verdien. Dus ........

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 09:40

off-topic, sorry moet ff was rechtzetten!!!!!!!!!!!

Citaat:
Op 2001-12-05 09:19, schreef Jura:
Jij hebt het geluk dat je een man hebt die voor een 2de inkomen zorgt zodat jij thuis bij de paarden kan zijn, en geloof me, dat is ook mijn wens.




Ik heb 2 pensionpaarden. Daarvan kan je echt niet leven. Wij leven van Henk zijn salaris.
Je moet niet denken dat als je zo woont, dat je automatisch rijk bent. Dacht het niet.
Jij heb oppas als je weg wilt en dat hebben wij niet. Wij moeten iemand in huis nemen en iemand die je blindelings moet vertrouwen. Waar vind je nog zo iemand?????

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 16:15

Ik wil met alle dingen zeggen die ik geschreven heb, dat wij voor onze paarden, honden en katten leven. We later er heel veel voor en dat wordt door de meeste niet begrepen. Wij gaan liever achter zitten en kijken hoe de paardjes heerlijk aan het grazen zijn of aan het spelen zijn, dan 3 weken op ons kont op het strand zitten. Wij genieten van wat wij zien en dat elke dag weer.

Wij houden rekening met de dieren, zorgen voor een schone stal, op tijd eten en veel beweging. Beweging is voor ons een must. Om 8 keer per dag te voeren in de winter, dan hou je de paarden bezig. Ze krijgen hier veel hooi. Een paard is tenslotte een grazer en moet veel ruwvoer hebben. Wij geven dan kleine porties per dag.

Ik zie de paarden zeg maar 24 uur per dag en je leert je paarden en andere paarden kennen. Hun maniertjes en gewoontes, hoe ze met de anderen omgaan. Je merkt meteen als er iets niet goed is. De ene wil meer aandacht dan de ander en dan geef je ook de ene meer aandacht dan de ander.
Wij laten de paarden in hun waarden, we behandelen onze eigen paarden net zo als de pensionpaarden.

Paarden zijn dieren die heel goed tegen een stootje kunnen, kijk eens hoe ze in de natuur met elkaar omgaan. Die tik die wij geven voelen ze heus niet. Ze kunnen beter tegen de kou dan tegen de warmte.
Hoeveel dekens worden er niet gesloopt. Heeft het paard het te warm?????? Vaak hoor je de baas zeggen Brrrrrr ik heb het koud, ik doe vannacht een extra deken op mijn paard. Wie heeft het koud, de baas of het paard. Paard krijgt een extra jas die hij eigenlijk niet wil hebben.
Aan een dier kan je vaak zien hoe de baas is. Een dier gaat op zijn baas lijken!!!!! *LOL*

1 van onze honden loopt de hele dag buiten en de ander is liever binnen, nou en!!! Beiden liggen wel lekker op een deken op de bank 's avonds. Mij zie je er ergens onder.
De 2 katten zijn aangenomen om muizen te vangen en blijven op stal.

Ik hoop dat ik nu niemand kwets of dat iemand zich aangevallen voelt of wat dan ook. Wij leven zo eenmaal en die tik krijg je met geen mogelijkheid uit ons. Haha!

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 20:44

Citaat:
Op 2001-12-05 17:47, schreef Marianne:
Ik vind dit dus echt een onbegrijpelijke reactie. Mensen die dit vinden zouden geen paard moeten hebben en ik gun ze van harte een volgend leven als paard met een baas die er ook zo over denkt Extreme duivel

Citaat:
Op 2001-12-03 00:15, schreef Fitzroy:
Mijn paard gaat ook absoluut het land niet meer op, ik heb er enorm slechte ervaringen mee.
Jammer voor hem, maar hij is er voor mij en niet andersom.




Fitz heeft duidelijk haar paard in dienst van HAAR. Wat ego is dat zeg. Misselijk
Ik weet hoe jij met je paard omgaat, maar deze uitspraak gaat echt boven mijn pet.
Behandel Fitz als paard en niet als jouw speeltje, misschien gaat hij zich dan ook lekkerder voelen en is hij minder bevattelijk voor zijn "blessures" en zijn "hoesten". Laat hem paard!!!!! want dat is hij *LOL*

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-01 21:33

Ik ook niet Cowgirl Verward Snap 't ook niet. Waarom een rekreatie paard/pony/manegepaard/pony wel en een "dressuur" paard niet in het land mag??
Ik denk dat de rekreatiepaarden e.d. een baas hebben die hun paard wel begrijpt Haha! En Merel begrijpt haar knollies ook. *LOL*

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: EsmeeKKK, FCSA, GrapeshotBot, ikkedus, Jet, Kimmej, Lanoca en 42 bezoekers