wie heeft foto's van Reelaer

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

wie heeft foto's van Reelaer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 17:36

wie van jullie is bij Reelaer geweest om zijn ruiterbewijs te halen, en heeft er foto's gemaakt die op internet staan? Ik ga 26-28 maart proberen mijn ruiterbewijs te halen en wil graag een indruk krijgen van hoe het daar is.
Groetjes suzanne

PS zijn er al meer die zich aangemeld hebben voor 26-28 maart??

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 17:40

Ik heb geen foto's, maar wil toch even zeggen dat ik het erg leuk vond.
Je wordt er goed voorbereid, ook voor het theoriegedeelte. Lachen

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 17:41

Dank je, ik heb inmiddels al een tijdje het theorieboek maar ik heb wel het idee dat het boek moeilijker is dan de vragen die je op het examen krijgt of niet? Heb jij je ruiterbewijs er gehaald??

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 17:58

Ja, ik heb het bij het Raelaar gedaan, en de vragen zijn idd in verhouding tot het boek heel simpel. Ik heb het boek 1 keer doogelezen, en ik had maar 1 vraag fout. Dat was 1 over de verkeersregels, en daar had ik wat minder aandacht aan besteed, want dat vond ik niet zo interesant. Tong uitsteken Maar goed, dat is natuurlijk wel heel belangrijk, daar vragen ze ook best veel over, maar ik was toen niet zo serieus bezig met het ruiterbewijs. Was er samen met m'n nicht, en zag het meer als een klein ponykamp. Knipoog Maar verder vroegen ze vooral over ziektes, en heel weinig over het tuig en bijvoorbeeld de rassen enzo. Maar er zijn meerdere examens, dus dat kan bij jou wel heel anders zijn. Maar als je het boek een beetje kent, haal je het wel. Lachen

ariekkie

Berichten: 896
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Klaaswaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 18:20

ik heb niet m`n ruiterbewijs daar gehaalt maar ben der wel op trektocht geweest... was echt super kick.!!! ( ruiterbewijs is niet zo moeilijk om te doen.. met prakties moet je gewoon laten zien dat je je paard kan houden als tie schrikt...

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 18:44

wat moet je eigenlijk allemaal doen voor je examen daar?
kun je ook je eigen paard mee nemen?

ik weet wel dat je een dressuur en spring lesje moest aflegen ofzoiets?

Fredt

Berichten: 7984
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:20

groups.msn.com/staltreelaer ALLEMAAL foto's van het Reelaer Haha!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:31

Ja, je kunt je eigen paard meenemen.

Je gaat eerst op een rij staan, dan moet je om de beurt een hoefje optillen. Ze kijken ook of je tuig past, en dan moet je op de goede manier opstijgen. Daarna moet je wat voltes rijden, zonder beugels, tegels in 1 hand en dan wat figuren rijden, en alle gangen even laten zien. Dit mag niet in een bak, het moet in een groot weiland of iets anders dergelijks zonder omheining. Ook moet je met alle paarden op een rij gaan staan, en dan om de beurt van de groep weg galoperen, en weer terug, voor de groep langs, en er weer bij weg. Dit klinkt heel simpel, maar hierbij vallen veel mensen af, omdat hun paarden niet alleen bij de groep weg willen. Daarna moet je nog een sprongetje maken, en je paard door een smalle doorgaan krijgen, meestal 2 hindernissen met wat dekens er over. Als je hiervoor slaagt, ga je door voor de buitenrit, dan krijg je een route die met de groep moet rijden, en daarmee zijn ze wel streng. Voor de rfest hangt hel héél erg van je examinator af, ik heb echt heel wat meegemaakt met die lui. Dat is gewoon mazzel hebben.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:31

beautyfull_mickey schreef:
wat moet je eigenlijk allemaal doen voor je examen daar?
kun je ook je eigen paard mee nemen?

ik weet wel dat je een dressuur en spring lesje moest aflegen ofzoiets?


ik had net even op de site gekeken,en snap het al een beetje.
klinkt eigenlijk best leuk Lachen

maar wat heb je erna eraan?

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:33

Lindy schreef:
Ja, je kunt je eigen paard meenemen.

Je gaat eerst op een rij staan, dan moet je om de beurt een hoefje optillen. Ze kijken ook of je tuig past, en dan moet je op de goede manier opstijgen. Daarna moet je wat voltes rijden, zonder beugels, tegels in 1 hand en dan wat figuren rijden, en alle gangen even laten zien. Dit mag niet in een bak, het moet in een groot weiland of iets anders dergelijks zonder omheining. Ook moet je met alle paarden op een rij gaan staan, en dan om de beurt van de groep weg galoperen, en weer terug, voor de groep langs, en er weer bij weg. Dit klinkt heel simpel, maar hierbij vallen veel mensen af, omdat hun paarden niet alleen bij de groep weg willen. Daarna moet je nog een sprongetje maken, en je paard door een smalle doorgaan krijgen, meestal 2 hindernissen met wat dekens er over. Als je hiervoor slaagt, ga je door voor de buitenrit, dan krijg je een route die met de groep moet rijden, en daarmee zijn ze wel streng. Voor de rfest hangt hel héél erg van je examinator af, ik heb echt heel wat meegemaakt met die lui. Dat is gewoon mazzel hebben.


bedankt voor de goede uitleg Lachen
ik kan denk ik niet mickey meenemen,want daar ga ik niet mee in een vreemde omgeving buitenrijden Haha!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 19:48

Wat je er aan hebt:
Je bent verzekerd als je buitenrijdt, en sommige maneges huren alleen paarden uit op vertoon van ruiterbewijs. (bv voor strandritten ofzo)

Ik geloof wel dat je het elke 2 jaar moet verlengen voor een bepaald bedrag. (ik herinner me iets van 40 euro of 40 gulden)