Op eieren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Op eieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 12:54

Boos! Ik ben harstikke boos, en harstikke verdrietig Verdrietig Eergisteren is de smid geweest, voor nieuw beslag. Daarna ben ik gaan rijden, drie kwartier, niet al te zware training, maar toen ik van de bak terugliep naar de box, over de stenen, had ik al het idee dat ze op eieren liep Verward . Dus ik nog een paar keer heen en weer gestapt over de stenen, maar het was heel moeilijk te zien en het was ook glad van de sneeuw, dus het kon zijn dat ze een beetje voorzichtig liep. Dat dacht ik uiteindelijk, want in de bak liep ze gewoon zoals altijd .
Gisteren ging ik rijden en toen liep ze in de bak al meteen op eieren. Na een rondje stappen, liep ze zelfs kreupel op één van haar voorbenen Verdrietig . Blijkt ze dus véél te kort te staan. Ze is niet vernageld, want later kwam de smid om het ijzer eraf te halen, maar toen liep ze nog kreupel. Zonder ijzer zet ze haar voet niet op de grond, dus het is gewoon veel te kort. Nu heeft ze een ijzer die de druk op de teen moet weghalen, maar ze is nog steeds hartstikke kreupel! Ik ben echt zo onwijs kwaad Boos! Boos! Boos! . Maar ik ben ook bang dat dit in een hoefzweer eindigt, dus daarom wil ik weten wie dit eerder heeft meegemaakt. Ik heb het overigens zélf eerder meegemaakt (zelfde paard, zelfde smid), maar toen wérd het idd een hoefzweer, en dat werd een langdurig drama omdat de DA een verkeerde diagnose had gemaakt bij het kreupelheidsonderzoek. Dus daarom ben ik benieuwd of er ook mensen zijn, die hebben meegemaakt dat zo'n probleem bijvoorbeeld binnen een week over is. En ik wil graag weten wie de beste smid van ZuidHolland is, als kost ie driehonderd euro voor rondom beslag, want deze ellende wil ik nooooooit meer meemaken!

Hevonen

Berichten: 5609
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 13:02

Mijn paard is van de zomer te kort bekapt en was daardoor onregelmatig. De eerste dagen wilde hij niet eens lopen, alleen maar liggen. Ik hoopte dat het na een paar dagen over zou zijn, maar na een week liep hij wel weer maar erg slecht, en dat terwijl hij nog nooit kreupel is geweest. Na een maand was het nog niet goed en kon ik dus ook nog steeds niet rijden. Een bevriende smid heeft speciaal aangepast ontlastend beslag aangelegd en hoera, hij liep weer zuiver! Na 6 weken op aangepast beslag, de ijzers eronderuit en gelukkig liep hij helemaal goed. Zo zie je maar hoe lang dat kan doorwerken. Een goede smid is idd goud waard!

Onze pony is jaren geleden door dezelfde smid ook te kort bekapt. Bij haar was het na een dag of vijf over.
Ik let voortaan extra op als hij bekapt.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-04 13:11

Tijd voor een andere hoefsmid?

Rosanna

Berichten: 323
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Oegstgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-04 13:25

irish_lady schreef:
Tijd voor een andere hoefsmid?


Nou inderdaad! Ik ben ook vaak tevreden geweest, maar twee keer in het jaar te kort zetten, vind ik echt veel!

Rosieposie, wat erg dat jouw paard er zo lang last van heeft gehad. Eerlijk gezegd, vrees ik zelf ook het ergste, maar ik hoop dat het mijn paard dit keer net als jouw pony vergaat. Ook niet leuk , maar iig niet zo langdurig. Ik heb al die ellende al een keer meegemaakt. Het ergste vind ik het natuurlijk voor mijn paard want die heeft pijn Verdrietig ook al staat ze nu op de but. Maar aan de andere kant: zo heb je je paard op topconditie, na maanden lang trainen een aantal essentiële problemen opgelost in de africhting, lekker gepresteerd op de regiokampioenschappen dressuur, helemaal klaar voor het wedstrijdseizoen springen, en van het ene moment op het andere ben je het kwijt. Daarvan baal ik ook! Wat heb jij trouwens met de rekening van de smid gedaan in die twee gevallen? Betaald of niet Verward