Whaaa ik word kriegel van die sokken !

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Whaaa ik word kriegel van die sokken !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 19:13

Bas heeft hele stoere ik-ben-bijna-een-tinker sokken, heel mooi, maar ook oh zo lastig.
Bv met hoeven uitkrabben, steeds die piekharen ervoor, haal ze met duim aan de kant, probeer ze vast te houden in de kootholte, maar voor ik de hoevenkrabber in t hoefje heb, hangt sokje alweer in de weg...
Nog een keer haartjes pakken, wegdrukken, en hupsakeen daar zijn ze weer!

Peesbeschermers omdoen, hijs,zucht , steun, haren aan de kant, klittebandje pakken, omdoen, Sh*t ! toch wel weer sok ertussen, nog een keer, haren met veel moeite aan de kant proppen, Bas blijf staan, nee niet doen ( duurt Bas te lang, tilt even 3 keer zn been op Knipoog ) en ja hoor, daar hangt de sok weer... *zucht*

Ik vind ze wel heel mooi hoor, die sokken, helemaal als ik er even een kammetje doorhaal, dan is het net alsof er zijdedraad doorheenzit, zo glimmert het je tegemoet, ze lopen vanaf de achterkant van de knie door tot de onderkant, heel leuk, maar kan dr ook helemaal idioot van worden.

Hebben meer mensen-met-sokken-paarden dit ?
Ik heb helemaal geen ervaring met sokken, bij de anderen knipte ik het netjes kort, dus geen last van, dit is weer nieuw voor mij Haha!

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 19:27

mijn oude kleine pony heeft ook heuse sokken, de lange haren beginnen al bij de knie Haha!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 19:28

Ja bij Bas ook, staat wel heel lief etc, maar kan dr (nog) niet mee omgaan.
De friezen waarmee ik werk hebben ook wel sokken, maar niet zoveel als Bas, en ook niet zo hoog.
Heb jij dr geen moeite mee dan ?

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 19:30

Lachen . Heerlijk dat Dennis weer blote beentjes heeft Haha! .

Wat een ellende he!!!! Zomers hou ik het netjes bij, dwz netjes opscheren zodat hij geen sokken heeft. 's Winters laat ik ze lang, als je er dan aan ga zitten word het echt lelijk. Tenzij de hele bups d'r af gaat.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 19:33

Ik ga dr niks mee doen verder, vind het wel mooi en hoop wel dat ze een beetje zo blijven eigenlijk, zal wel wat afgaan, maar ga zelf niet aan de gang Knipoog

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:10

Nog even en dan zijn ze weer weg; de zomer.
Mijn fjord heeft dan iig een stuk minder sokhaar Haha!

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 21:06

Idd, zomers heeft Dennis bijna niets, 1 klein plukje. Die gaat er altijd af omdat ik dat net ff netter vind staan. Maar zodra hij in een wintervacht rond loopt blijft de boel lekker zitten en loop ik er steeds op te mopperen.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 21:17

Als het 1 zielig pielkje wordt haal ik die misschien ook wel weg, moet maar even zien hoe het eruit ziet in de zomer.

Maar wordt verder niemand zo gestoord van die dingen als ikke ? al die haren die in de weg zitten ?

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 22:53

King had dat ook Haha! En snowdon natuurlijk Tong uitsteken Je raakt er wel aan gewend en je wordt er vanzelf handig in Knipoog

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 22:55

Als jij het zegt geloof ik je Leo, ik ben nog maar beginner in bont-met-sokken-land Haha!

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 10:02

Hoi,

Mijn Welsh Cob heeft ook behoorlijke sokken. Die zijn wel dik, maar niet zo lang dat ze bij het hoeven uitkrabben over de hoef vallen, dat scheelt al weer. Verder rijd ik niet zo vaak met peesbeschermers, maar heb ik er dan eigenlijk geen last van.
Het vervelendste vind ik dat als het nat weer is en hij veel in de blubber staat, dat ze zo lang nat blijven. Gelukkig droogt het s nachts op stal wel weer.

Groeten,
Judith

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 10:22

En kennis van mij had een Tinker en daar deden we flink wat equistar op de sokken om het een beetje netjes te houden gelukkig reed hij niet met pijpekousen want das er gewoon niet in te krijgen. Maar hij had veel last van jeuk en bijna moesten z'n sokken er af... Lijkt me trouwens erg raar staan een Tinker zonder behang aan de benen...