Daarom baal ik nou zo van een bijrijdpaard...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mssX
Berichten: 254
Geregistreerd: 18-12-01
Woonplaats: Dordrecht

Daarom baal ik nou zo van een bijrijdpaard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 20:21

Ik rijd nu al zo`n 8 jaar bij dezelfde particulier z`n paarden. Eerst was dat 3 jaar een enorm grote KWPN-merrie van 1.80, waar ik als jong ding van 12/13 op rondhobbelde en mee buitenreed. Later toen de eigenaar last van z`n rug kreeg (hernia) wilde hij graag een paard waar hij aangespannen mee kon rijden, dus kocht hij Rosanne (Friese) erbij en verkocht hij later die KWPN-er.
Nu mag ik zoveel rijden als ik wil en hoef ik verder ook niet uit te mesten of klusjes te doen. Ik rij meestal een paar keer per week en omdat ik ivm tentamenweken een paar weken minder gereden had was ik net weer (2 weken) lekker aant opbouwen en liep ze weer helemaal lekker.

Werd ik gisteravond ineens gebeld door de vrouw van de eigenaar: of ik nog van plan was te komen rijden die dag. Verward Ik vertelde dus dat ik `s avonds wilde komen. Ze vertelde toen dat het nichtje van haar schoondochter (die woont in aangrenzende huis) logeerde en die dag al had gereden en dat haar man het beter vond dat ik niet nog een keer kwam rijden.

Ik vroeg toen of ik de volgende dag (=vandaag) wel kon komen en dat zou ze nog overleggen. Moet eerlijk zeggen dat ik behoorlijk baalde. Ik kan zowiezo met Nancy, de schoondochter vd eigenaar niet echt uit de voeten. En dat dan zo`n bijdehand nichtje zo nodig op Rosanne moet rijden, daar kan ik dan helemaal niet bij. Laat haar dan lekker op haar eigen (Z) paard rijden. Ik wilde net volgende week weer gaan lessen (prive-les) en had Rosanne net lekker voor elkaar door hard trainen, moet een ander er zo nodig weer op rondhobbelen (met m`n net nieuw gekochte spullen erop). GRRRRR... Boos!
Voor je gevoel is het toch je eigen paard, vooral omdat ik in alles vrij spel heb.

Maar goed, merkte aan vrouw eigenaar dat het hun ook nogal had overvallen en vrijdag was ze weer `van mij`, dan was dat nichtje weg.
Aan de ene kant was het baggerweer, dus gunde ik ze die paar dagen Rosanne wel, maar aan de andere kant baal ik er flink van. Laat het voortaan dan ff lekker zelf duidelijk vtv aan mij weten, ik zit ook met les!!!

Sorry hoor, moest t ff kwijt! Knipoog
Was gister zowiezo een baggerdag, dus dan komt zoiets simpels helemaal verkeerd aan.

Suzzel

Berichten: 488
Geregistreerd: 21-06-02
Woonplaats: Uithoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:25

ja ik snap het wel!!!
Ik ken dat.
maar je bent het nu lekker kwijt en je niet meer druk over maken!

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:26

Ja ik kan me wel iets bij indenken dat dat niet zo leuk is. Maar toch het is en blijft niet jouw paard en wel die van een ander. Misschien kun je een paar vaste dagen afspreken? Dan kom je ook niet in de knoei met anderen mensen! Veel succes en trek het je niet te veel aan. Er komt nog dagen genoeg dat je kunt rijden. Dat neemt niet weg dat je haar lekker aan het lopen had en graag wilde gaan lessen! Kop op en weer lekker gaan rijden morgen en dan lekker naar les! Lachen

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:28

Snap het wel, maar als de nieuwe spullen (waarover je het had) jij hebt betaald mag je zeggen dat ze dan maar eigen spullen moeten gebruiken. Dadelijk is het kapot ofzo....

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:39

Niet zo leuk dat er zomaar iemand anders op 'je' paardje mag rijden, maar goed vrijdag is ze weer van jou en kan je weer gaan opbouwen voor je lessen. Succes met je lessen!

(en je hebt inderdaad van die dagen dat hele kleine dingetjes als te veel zijn...)

mssX
Berichten: 254
Geregistreerd: 18-12-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 20:40

In principe ben ik de enige die op haar rijd. De eigenaar rijdt alleen in het weekend (Za) aangespannen. Doordeweeks is het dus in principe mijn eigen paardje (figuurlijk). Er rijdt verder ook nooit iemand op, behalve heel soms mijn nichtje (Beetje uitstappen, wat draven). Dat maakt het zo vervelend.

Nou moet ik zeggen dat het een redelijk luie Fries is en dat ik ze de laatste tijd net lichter aan de hulpen had en lekker soepel. En voor je gevoel duikt er dan ineens een wildvreemde op `je paard`.

Ze schijnt zelf ook n eigen paard te hebben en ze heeft ook ooit (jaar terug ofzo) een keertje op rosanne wat gehobbeld. Maar toch blijft het een ***gevoel, vooral omdat ik net lekker zelf wilde gaan rijden.
Maar merkte gelukkig aan eigenaars dat ze zelf ook een beetje overvallen waren door het verzoek of ze mocht rijden en dat ze het een heel vervelende situatie voor me vonden. Dus dat maakt weer wat goed. Gelukkig is ze morgen weer weg Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:41

ik vind het eerlijk gezegd een beetje 'verwent' overkomen. Je mag dus blijkbaar doen wat je wilt met het paard, hebt het onwijs naar je zin en als je dan een keertje twee dagen niet kan rijden reageer je zo!
Dan maar een keertje wat minder voorbereid de les in hoor...

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:51

Snap je helemaal.....zou het ook niet fijn vinden, juist omdat je vanalles mag!! Heb het ook wel hoor...maar de eigenaresse zegt nooit: je mag nu niet! Maar ze brengt het als: 'vind je het goed als...'
Nou ja dan kun je het niet snel weigeren!

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:55

Idd wel een beetje banketstaaf, als het nou van te voren afgesproken was, ok. Snap wel dat je er een beetje pissed over was

mssX
Berichten: 254
Geregistreerd: 18-12-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 20:56

Is weer zo`n typische bokkersreactie van bijdehandte mensen.
Ik vroeg niet om zo`n reactie, het ging er alleen om dat ik er van baalde.
Juist OMDAT er nooit iemand aan Rosanne zit en omdat dat NU DUS WEL gebeurt baal ik. Ik word pas op het allerlaatste moment ingelicht dat er al gereden is, niet van te voren: joh, had jij al plannen.

Je vergeet voor het gemak wel even dat Rosanne aan MIJ gewend is en dat ik haar net eindelijk na veel bloed zweet en tranen bijna heb zoals ze zou moeten lopen.

Moet jij maar eens een van je paardjes door een ander onder handen genomen zien worden, terwijl jij er weet ik het hoe lang tijd en moeite in hebt gestopt. Ik weet heus wel dat ik geen `rechten` heb omdat het mijn paard niet is, maar dat ontneemt mij nog niet het recht om er van te balen. Daarom staat er ook duidelijk: DAAROM BAAL IK NOU ZO VAN EEN BIJRIJDPAARD.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 20:56

Ik snap wel dat het niet fijn is en dat het voelt als je eigen paard, maar het IS en blijft het paard van een ander... Die er dus mee mag doen wat hij/zij wil.
Ik moet zeggen dat het zo wel banketstaaf gegaan is, maar je moet juist superblij zijn met zo'n bijrijdpaard!! Je mag rijden wanneer je wilt, zonder er iets voor te hoeven doen! Dus alleen de lusten, maar niet de lasten.

Voor het paard zelf is het ook niet slecht als er eens een ander op zit..

Sorry, maar ik snap wel dat je het niet leuk vind, maar eerlijk gezegt klink je zo idd wel een beetje verwend. Jij of je paard houd er echt niks aan over om 2 daagjes niet te rijden...

mssX
Berichten: 254
Geregistreerd: 18-12-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 20:57

sorry, berichtje was duidelijk bedoeld voor anique-vaandrig of hoe ze ook heet....

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 21:02

Jij mag in je handjes knijpen met zo'n bijrijdpaard. Toevallig ken ik de eigenaars, en ik weet zeker dat zij zich hier ook niet erg prettig bij voelen. Toch is het hun volle recht.
Ik denk dat je iets dankbaarder moet zijn voor wat je wel hebt, en niet moet mekkeren over die 2 dagen.

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 21:02

Ik snap wat je bedoelt, je rijd al een aantal jaren paarden bij die vrouw en dan ineens mag je oprotten omdat iemand anders wel even het paard gaat verzorgen.

Zoiezo raar dat ze het zo overbrengen en niet in een gesprek daar ofzo.

Nou ja gelukkig mag je haar nog doen!

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 21:03

Ik ben het helemaal eens met xtostarlight!
Helemaal niks aan toe te voegen!

Wees blij dat je een berijdpaard hebt! Als je bijv. van je ouders geen eigen paard mag... Wees blij dat je dan vaker in de week kan rijden enz.

mssX
Berichten: 254
Geregistreerd: 18-12-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 21:32

Hehe... ik ben ook zeker niet ondankbaar hoor! Ben echt dolblij dat ik het zo getroffen heb met haar. Ben alleen niet zo blij dat ik gelijk door een paar mensen als boeman wordt neergezet omdat ik moeilijk doe over 2 dagen. Is het een sport om negatief op anderen te reageren en gelijk te oordelen ofzo? Het gaat mij er ook helemaal niet om dat ik 2 dagen niet zou kunnen rijden ofzo, ik ben net zo lief op andere manieren met haar bezig.

Vind alleen de manier waarop jammer.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 21:36

Het is een forum en ik geef mijn mening

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 21:41

precies, rustig aan maar hoor! Ik bedoelde net als Billy dat je gewoon blij moet zijn en niet moet 'zeuren' over twee dagen
En het is idd een forum en ik geef mijn mening. daar is het een forum voor en je kunt reacties als deze verwachten. Je hoeft niet meteen zo fel te reageren hoor, jeetje

mssX
Berichten: 254
Geregistreerd: 18-12-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-04 21:43

kan ook geen kwaad en wordt gewaardeerd... als ik maar niet gelijk veroordeeld wordt Lachen

geloof me, als er iemand waardeert wattie heeft en dolblij is met zowel bijrijdpaard als haar flexibele eigenaars, ben ik het wel...

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 21:43

Goh alweer eens met xtostarlight en met Anique!

Ladyspot
Berichten: 497
Geregistreerd: 30-01-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 22:21

Ik wil hier ook even op reageren, heb zelf ook zo'n bijrijdpaardpaard waar ik van alles mee mag doen.

Citaat:
xtostarlight Geplaatst: 26-02-04 19:56 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Ik snap wel dat het niet fijn is en dat het voelt als je eigen paard, maar het IS en blijft het paard van een ander... Die er dus mee mag doen wat hij/zij wil.
Ik moet zeggen dat het zo wel banketstaaflig gegaan is, maar je moet juist superblij zijn met zo'n bijrijdpaard!! Je mag rijden wanneer je wilt, zonder er iets voor te hoeven doen! Dus alleen de lusten, maar niet de lasten.

Voor het paard zelf is het ook niet slecht als er eens een ander op zit..

Sorry, maar ik snap wel dat je het niet leuk vind, maar eerlijk gezegt klink je zo idd wel een beetje verwend. Jij of je paard houd er echt niks aan over om 2 daagjes niet te rijden...


Daar wil ik even op reageren dat je paard er niets aan over houdt, want daar heb ik ervaring mee, dat kan zelf in 1 dag verpest worden. Dat meisje heeft haar in 1 dag zo weten te rijden, dat ik daar nu soms nog steeds last van heb (1 jaar geleden wel te verstaan) Ik ging erop die dag erna en kende mijn paard bijna niet meer terug en het heeft veel bloed, zweet en tranen gekost en veel lessen om het eruit te krijgen.

Ik vind je niet verwaand hoor, dat zou ik ook hebben, maar als ze van tevoren zouden zeggen van nichtje komt logeren die en die dagen dan zou ik er geen problemen mee hebben, maar op de dag zel zou ik zeker ook niet leuk vinden, want ik verheug me er altijd weer erg op om te gaan rijden.

Hebben jullie eigen paarden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 22:32

Ladyspot schreef:
Ik wil hier ook even op reageren, heb zelf ook zo'n bijrijdpaardpaard waar ik van alles mee mag doen.

Citaat:
xtostarlight Geplaatst: 26-02-04 19:56 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Ik snap wel dat het niet fijn is en dat het voelt als je eigen paard, maar het IS en blijft het paard van een ander... Die er dus mee mag doen wat hij/zij wil.
Ik moet zeggen dat het zo wel banketstaaflig gegaan is, maar je moet juist superblij zijn met zo'n bijrijdpaard!! Je mag rijden wanneer je wilt, zonder er iets voor te hoeven doen! Dus alleen de lusten, maar niet de lasten.

Voor het paard zelf is het ook niet slecht als er eens een ander op zit..

Sorry, maar ik snap wel dat je het niet leuk vind, maar eerlijk gezegt klink je zo idd wel een beetje verwend. Jij of je paard houd er echt niks aan over om 2 daagjes niet te rijden...


Daar wil ik even op reageren dat je paard er niets aan over houdt, want daar heb ik ervaring mee, dat kan zelf in 1 dag verpest worden. Dat meisje heeft haar in 1 dag zo weten te rijden, dat ik daar nu soms nog steeds last van heb (1 jaar geleden wel te verstaan) Ik ging erop die dag erna en kende mijn paard bijna niet meer terug en het heeft veel bloed, zweet en tranen gekost en veel lessen om het eruit te krijgen.

Ik vind je niet verwaand hoor, dat zou ik ook hebben, maar als ze van tevoren zouden zeggen van nichtje komt logeren die en die dagen dan zou ik er geen problemen mee hebben, maar op de dag zel zou ik zeker ook niet leuk vinden, want ik verheug me er altijd weer erg op om te gaan rijden.

Hebben jullie eigen paarden?


ik geloof bijna niet dat dat kan nadat er 1x iemand anders op heeft gereden. Dan ben ik benieuwd wat voor paard jij hebt! Niet dat het niet kan, maar ik vind het gewoon moeilijk te geloven, dan zit er toch iets niet goed met het paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 22:36

heb trouwens een eigen paard ja, net 1 week na jaren bijgereden te hebben. en geloof me, dat was geen makkie, vandaar dat ik dit "verwent" vond klinken (ja sorry van die term, maar weet het even niet anders te zeggen)
Bij rijden bij mij ging altijd zo ongeveer: Je moet iedere dag eerst uitmesten (dat doe je in die en die volgorde) daarna poets je en zadel je op (hoofdstel eerst de neusriem en daarna de keelriem, bij het zadel eerst de meest linkse singelstoot). Je gaat 10 min instappen, 40 min rijden en 15 min uitstappen. Dan zadel je af en...... zo kan ik nog uren veel gedetaileerder doorgaan, daarom denk ik: wees blij met zulke makkelijke mensen!

Bij mij werd t paard gewoon van me 'afgepakt' als ik net had opgezadeld en gingen ze ermee naar buiten!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 23:04

Ik heb ook een eigen paard ja, pony eigelijk, en ja, die is vreselijk eenkennig dus een ander hoeft niet eens op te stappen (iedereen kan erop, maar ik bedoel als ze haar aan het werk zetten)

En ik denk niet dat die eigenaren het goed vinden als er iemand op het paard zn rug stapt die hem in 1x kan verpesten, want wat er dan wel niet uitgefreten moet worden...

Sorry, mss kan het wel, maar het is heel onwaarschijnlijk in mijn ogen.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 23:16

Ik had het juist andersom.
Hiervoor had ik een bijrijdster, maar in plaats van dat ik bepaalde wanneer ik ging rijden en wanneer zij ging rijden bepaalde zij dat. Dus dan hoorde ik 's ochtends dat ik niet kon rijden. Zij was een jaar of 5 ouder dus veel had ik niet in te brengen.

Ik snap dus jou situatie heel goed, vooral omdat ik het zelf ook heb meegemaakt, alleen was het in dat geval dat ik de eigenaar was en dat meisje de bijrijder.