Zo trots als een pauw

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-01 22:19

Ik heb zoals jullie weten in september een merrie gekocht. Ze WAS teugelkreupel, maar haar zeer goede papieren en uiterlijk hebben we besloten een gok te wagen. Kregen we de teugelkreupelheid er niet uit, dan maken we er een fokmerrie van.

Als je haar nu ziet, dan zie je een totaal ander paard. De spieren in haar hals waren verkeerd getraint. Haar hals begint nu goed te ontwikkelen, Spieren die verkeerd waren ontwikkeld, worden nu minder. Ze was ook bijna bevangen geweest. De smid liet rode randjes zien in al haar hoeven. Daarom liep ze ook ze stijf als een plank. Nu loopt ze bijna als een ge-oliede machine. Af en toe in stap loopt ze nog een beetje onregelmatig. De draf wordt per dag beter en sterker. Ze komt steeds beter uit de schouder en gaat steeds meer "zitten".
Ze is zo lief en braaf en zo makkelijk. Als ze haar hooi op heeft gaat ze lekker liggen en kijkt dan zo tevreden. Heerlijk om dat te zien.

Afbeelding


Elke keer als ik voor bij kom, hoor je haar zachtjes hinneken.
Het doet me heel goed om van zo'n paard weer een tevreden paard te maken. Ze doet zo haar best, zowel onder de man als aan de longe. Haar karakter is heel cool, nergens bang voor en altijd de oortjes naar voren.

Ik heb heel wat paarden gehad, maar Bep is het leukste paard die ik ooit heb gehad. Lovers

_________________
Hoe minder je op Bokt zet, hoe veiliger je bent!! Dus zet niet te veel neer, alles kan tegen je gebruikt worden. Maar eerlijkheid duurt het langst!!!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: PhiaBink op 2001-11-30 16:12 ]</font>


PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-01 15:15

Ik koop vaker dit soort paarden. Ik knap ze op en zoek dan een goede baas voor het paard. Bep wordt in ieder geval niet verkocht, tenzij er iemand komt die een goed bod geeft. We moeten er dan nog wel over na denken of we het doen. Ze is zo lief, braaf en mooi. Lovers

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-01 22:13

Helaas Wjerdo, een haf is te weinig Haha!

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-01 23:36

Eerst nog wat meer oefenen Haha! , dan volgend jaar misschien een startkaart. Ik zou het alleen voor het nageslacht doen. Want ik vind er nog steeds nix aan om een dag te stressen voor 10 minuten Misselijk . Ik heb al 4 jaar niet meer gestart, hoe gaat het ook alweer Verward

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-01 15:30

Dorine, je slaat de spijker op z'n kop. Ze houdt van rust en van regelmaat. Haar buurman kan druk zijn. Als hij te druk wordt, zegt ze op haar manier, DOE FF NORMAAL IDIOOT! IK BEN HIER VOOR MIJN RUST!!!! Extreme duivel Dan is ze echt pislink en geeft ze een mep tegen het schot.
Het rijden gaat ook er keer beter *LOL* . Ik rij haar 2 tot 3 keer per week 20 min., verder heel veel stappen aan de longe. Ze loopt netjes vierkant !!!Haar stap is nu (gisteravond, ik helemaal happy) goed. Af en toe stapt ze al iets over. Toen ze kwam stapte ze 2 hoeven achter!!!!. Ik vraag nog niet zoveel van haar. Alles op z'n tijd. Ze geeft zelf aan tot hoever ik kan gaan.
Ik ben super blij met haar en Henk trouwens ook. Hij staat best vaak bij haar te knuffelen. Lovers Er is er dan wel 1 heel jaloers Extreme duivel Koos dus. Dat wordt ook al minder. *LOL*

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Evilou, KikiCelinevs, lanouska, Leandra, Mark0919, SusanH en 44 bezoekers