Jammer, dan maar afscheid nemen :(

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

My_Beauty
Berichten: 27
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Zundert

Jammer, dan maar afscheid nemen :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 13:26

Ik had sinds 3 maanden een verzorgpony, een keilief dier waar helaas niets mee gedaan werdt...
De eigenaar voerde de dieren (ze stond bij een mini shetje en een veulen dat niet aan mensen gewend was, en nog steeds niet is) en liet af en toe de hoefsmid komen, een lieve aai; kende ze niet, een borstel; was ze bang van, een halster; ook iets om voor op hol te slaan...
Na veel geduld kreeg ik haar eindelijk zover dat ik haar met een halster aan bij een bergje hooi mocht poetsen, alleen met een zachte borstel over haar zij.
ik mocht van de eigenaar het dier gaan longeren, als het zou lukken...
Ze deed het zo goed Verdrietig

3 weken geleden belde hij; ik mocht haar niet meer longeren, want ik zou haar te hard laten zweten Verward 1 keer heeft ze gezweten, ze liep de hele tijd te steigeren en te bokken, toen had ik haar een zweetdeken opgelegd en was alles goed. Maar de eigenaar vondt dat ik iets heel dramatisch had gedaan Verward nou vraag ik je; is dat zo slecht dan?Dat als het dier zweet je het even een dekentje oplegt en nog wat rondjes dooer de wei loopt aan de hand Verward

Sinds vorige week zondag was het zo dat ik 1 keer per week mocht komen, ik mocht haar dan ook gaan longeren Pling Zoooo blij was ik....

Eergisteren ben ik weer geweest, en ik heb haar even gelongeerd, ik wilde haar over een hindernisje van 10 cm laten springen, maar er kwamen allemaal van die ''carnavals spasten'' (sorry hoor als je zelf van carnaval houdt Bloos ) voorbij, dus sloeg ze op hol, toen ze eindelijk stilstond heb ik het balkje weggehaald en geprobeerd of ze toch nog fatsoenlijk wilde lopen, het lukte *LOL* Ze deed het gewoon weer perfect, zelfs in galop wilde ze nog op commando Lovers

Wat blijkt nou, gisteren heeft de eigenaar dus naar mn moeder gebeld dat ik het dier gelongeerd had *JOH DAT WIST ME MA AL* en ik was dan ook nog zo lomp dat ik dat bij de weg deed *weide grenst aan de weg, dus niet dat ik buiten de weide was hoor Schijnheilig *

Nu hebben mijn ma en ik dus besloten dat het echt afgelopen is...
Ik ga noooit meer naar mijn schatje toe, k zal haar los moeten laten Verdrietig

hier nog wat foto's van haar 4 wkn geleden ofzo...
Afbeelding
Wat kijkt ze lief Lovers

Afbeelding
Het shetje waar ze bij staat Clown

Afbeelding
eventjes lekker stappen

Afbeelding
Net een wild paard, die manen Lovers

Afbeelding
Stoom afblazen Haha!

Afbeelding
Ach gut

Afbeelding
Lekker met dekentje op brokjes eten


Sorry, ik moest het allemaal even kwijt, ik kan die eigenaar wel iet doen! Boos! Stoom uit je oren maar ja, daar schiet ik ook niets mee op, voorlopig voel ik me alleen nog maar kl*te Verdrietig Scheve mond Verdrietig Scheve mond Verdrietig Scheve mond

Hoe kom je als 13 jarig meisje uit een afgelegen gat ''Zundert'' genaamd aan een verzorgpaard? Iemand suggesties??
HELP ME Rock-on, dudes!
Ach gut Please Ach gut


My_Beauty
Berichten: 27
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 15:22

Citaat:
Jeetje, dat is niet zo leuk allemaal. Maar heb je nu zelf besloten ermee te stoppen of mag je niet meer komen van de eigenaar? Kan je niet nog eens heel goed praten met de eigenaar?


Eerst zou ik op het beestje mogen gaan rijden, toen is ie zover teruggekrabbeld dat ik alleen nog mocht longeren, en nu zecht ie dat ik alleen nog mag komen knuffelen met het beest....Sorry, maar rijden en knuffelen is toch een heel verschil niet??

een andere zoeken, daar was ik eigenlijk al een maand mee bezig, omdat die man zo vervelend ging doen, maarja hoe kom je aan een verzorgpaard...Die man waar Beauty staat is een bekende, maar verder ken ik geen mensen met paarden, zeker niet in zundert...
Ik rijdt ook nog maar een half jaar, dus dat is ook een probleem aangezien ik ook nog maar sinds een half jaar met paarden in aanraking kom.
Miss moet ik het wel opgeven...

Hoe kom je als 13 jarig meisje uit een afgelegen gat ''Zundert'' genaamd aan een verzorgpaard? Iemand suggesties??
HELP ME Rock-on, dudes!
Ach gut Please Ach gut

My_Beauty
Berichten: 27
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 17:05

Citaat:
Ik denk dat het niet aan jou ligt hoor, de eigenaar heeft er gewoon de ballen verstand van. Misschien moet je haar stiekem maar te koop aanbieden hier op het forum als wraak Want dat hij haar niet snapt is duidelijk. Over een paar maanden staat dat paard moddervet in de wei! En dan?? Ik zou het wel in de gaten houden en als het erg wordt, de dierenbescherming bellen. Of draaf ik nou door?


Hij heeft er ook geen verstand van, en het dier is *vind ik* ook al moddervet, naja vet dan Lachen
En de db kan er niets aan doen, ze hebben een schuilstal, krijgen eten, en worden optijd door de da bezocht....
Had ik al voor geinformeerd *LOL*

Citaat:
Maar als het echt een hele lieve pony is, dan is het toch niet erg als je niet mag rijden?


Het probleem is juist, ze is heel erg schuw, poetsen vindt ze eng, een rondje wandelen door de wei, oké maar pas op als ze achter je loopt want ineens wil ze weg, is altijd zo, maar werken *longeren iig* vind ze leuk, dat is het enige moment dat ze 'blij'kijkt, en haar oortjes de hele tijd naar voor doet *als er geen enge auto's ofzo langs komen Haha! *

Het is geen knuffelpony, dat weet de eigenaar ook, als hij in haar buurt komt begint het dier al te bokken Verward

Miss stel ik me idd aan, maar ja als je iedere keer gebeld wordt dat je dat fout hebt gedaan en zus niet mag doen, en dat moet anders....
Zeg nou eerlijk, dat zou je toch zelf ook zat worden?? Verward

Hoe kom je als 13 jarig meisje uit een afgelegen gat ''Zundert'' genaamd aan een verzorgpaard? Iemand suggesties??
HELP ME Rock-on, dudes!
Ach gut Please Ach gut

My_Beauty
Berichten: 27
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-04 10:01

*schop*

Hoe kom je als 13 jarig meisje uit een afgelegen gat ''Zundert'' genaamd aan een verzorgpaard? Iemand suggesties??
HELP ME Rock-on, dudes!
Ach gut Please Ach gut

My_Beauty
Berichten: 27
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-04 10:17

Het dier zit nu op heel haar hals onder de kale plekken met sneeen erin!
Dat was toen die foto;s gemaakt werden nog niet nee, ik kan niet elke keer mn broer meevragen om fotos te maken toch!!! Verward

En dat shetje staat al die tijd dat ik daar kom al aan de diaree, ga me nou niet vertellen dat dat normaal is!!!

WELK gezeur trouwens?
Citaat:
Kan me goed voorstellen dat de eigenaar dat gezeur al gauw zat was
?
nou??

Het is trouwens ook niet verplicht om antwoord te geven hoor!!dus van die tekst :
Citaat:
Waarom moet je nou in vredesnaam een topic schoppen waar je gewoon antwoord op krijgt? Doe gewoon zeg.

Heeft ook totaal geen nut!

Toevallig voel ik me klote omdat ik van het beest hield, en die eigenaar zorgt er gewoon niet goed voor!ZOVEEL weet ik nog wel van paarden!Een pony met diaree gewoon laten staan!??Is dat normaal dan?

Hoe kom je als 13 jarig meisje uit een afgelegen gat ''Zundert'' genaamd aan een verzorgpaard? Iemand suggesties??
HELP ME Rock-on, dudes!
Ach gut Please Ach gut

My_Beauty
Berichten: 27
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-04 10:33

Het dier heeft eers op een manege gestaan, hij heeft haar gekocht voor zn dochters, maar die willen niets met het beesje te maken hebben Verward
Dus laat hij haar in de wei staan verpieteren...
Hij kwam btw zelf met het voorstel dat ik het dier mocht verzorgen en mocht gaan rijden Verward
Hij wist heel goed dat ik nog maar pas op paardrijden zat, en als hij er niet tegen kon had ie niet moeten beloven dat ik op het beesje mocht gaan rijden tog?

Hoe kom je als 13 jarig meisje uit een afgelegen gat ''Zundert'' genaamd aan een verzorgpaard? Iemand suggesties??
HELP ME Rock-on, dudes!
Ach gut Please Ach gut

My_Beauty
Berichten: 27
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-04 10:45

Hoezo wijs ik hem daarop?
Hij heeft geen aandacht voor de dieren, DAT weet ik!
Hij besteed er geen aandacht aan dat Fletsjer daar met zn diaree in die wei staat!Dat beauty's nek helemaal kaal is en er allemaal sneeen in zitten.
DAT kan toch noooit goed zijn??

En het ging op zich helemaal niet daarom, maar om het feit dat hij eerst vanalles belooft en dan terugkrabbelt, dat is zelfs tegenover een leek op paardengebied niet eerlijk!

Hoe kom je als 13 jarig meisje uit een afgelegen gat ''Zundert'' genaamd aan een verzorgpaard? Iemand suggesties??
HELP ME Rock-on, dudes!
Ach gut Please Ach gut

My_Beauty
Berichten: 27
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-04 10:51

Beauty heeft op een manege gestaan, maar was schuw, hij heeft haar gekocht voor zijn dochters, die doen er niets mee dus heeft hij ze ruim 1 1/2 jaar geleden in een wei gezet, hij geeft ze elke dag eten en dat is het.
En het ging eerst over Beauty, de pony van de foto's, en dat minishetje staat aan de diaree, was even om te laten merken hoeveel hij zich om die beesten bekommert.
Als de dieren anderhalf jaar in een wei staan zonder dat er iets mee gedaan wordt worden ze 'wild' snap je dat of niet?

Mijn duim is van een gewoon formaat hoor, volgens mij is jouw sociaal vermogen net zo groot als mijn duim Boos! Billy

Hoe kom je als 13 jarig meisje uit een afgelegen gat ''Zundert'' genaamd aan een verzorgpaard? Iemand suggesties??
HELP ME Rock-on, dudes!
Ach gut Please Ach gut

My_Beauty
Berichten: 27
Geregistreerd: 15-01-04
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-04 10:53

Citaat:
Jij zit hier met al je kennis de eigenaar van dat paard zwart te maken omdat JIJ je zin niet krijgt......... op zn minst heel erg onvolwassen en onaangenaam. Zou er ook mee ophouden want je haalt jezelf enorm naar beneden.


Ik zit hem niet zwart te maken, ik probeer jullie uit te leggen hoe wat en waarom, mar ik stop wel, ik hou mn mond wel...

Hoe kom je als 13 jarig meisje uit een afgelegen gat ''Zundert'' genaamd aan een verzorgpaard? Iemand suggesties??
HELP ME Rock-on, dudes!
Ach gut Please Ach gut


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 bezoekers