Dit kan gewoon niet !!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Dit kan gewoon niet !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 22:52

Tot voor kort was ik heel erg tevreden over mijn verzorgstertje !
Ze kwam elke woensdag, poetste de paardjes,voerde en reed hen,en deed alles wat ik haar vroeg, kuiste zelfs de stallen als het nodig was ...
Ze was dus alles wat je zoekt in een verzorgster *LOL*

Maar nu kwam ik gisteren op stal, en geraakte helemaal in paniek want , DELLA STOND ER NIET MEER Verward
Ik werd helemaal hysterisch *wat wil je dan,je paard is weg*
Hippy stond nog heel lief te kijken en was verbaasd waarom hij geen knuffel kreeg Scheve mond

Ik ging in de zadelkamer kijken, en zag dat della's zadel & hoofdstel weg waren, maar eveneens zag ik het zakje van Evi's (verzorgster) cap liggen.
Ik was gerust gesteld, m'n paardje was niet weg Haha!

Ik ging dus wel heel snel naar de weide,om te kijken of Evi daar met haar bezig was ??!
Wat ik aantrof was niet normaal ...

Evi, met 7 andere vriendinnen, waren lollig bezig met crossen.
Della was helemaal nat, en was nijdig, (oortjes in de nek) en ze ademde heel erg zwaar, kortom : was doodmoe en ging bijna neervallen van moe-heid.

Ik werd helemaal pisnijdig Boos! Ik heb haar zowat van mijn paardje afgesmeten, en heb al haar vriendinnen kwaad weggestuurd.
Evi was ook van plan om 'm te smeren, maar , dat liet ik niet gebeuren Haha! ~~}>

Ze MOEST eerst della naar de stal brengen, haar helemaal droogwrijven,een dekentje opdoen, en zorgen dat ze deftig op stal geraakte.

Als ze klaar was heb ik haar een serieuze uitbrander gegeven !! en dan heb ik haar naar huis gestuurd,en ik heb gezegd dat ze de komende maand niet meer mag komen!

Ik heb jullie raad nodig
Want
1.Ze mag normaal enkel op woensdag komen,en nu was ze er op zondag
2.Della mag MAXIMUM 2 x per week een halfuurtje bereden of gelongeerd worden,en nu was ze al TWEE uur bezig terwijl ze woensdag nog gereden had ... (ze heeft bekend dat ze al 2 uur bezig was!)
3.Ze had mn merrie ONGEVRAAGD uit de stal gehaald
4.Ze heeft ervoor gezorgd dat de veearts moet komen,omdat della haar waarschijnlijk heel hard heeft verstuikt,en nu iets aan haar beentje heeft.

De keuze is voor jullie misschien makkelijk gemaakt : buitenzwieren die verzorgster!
Maar voor mij is het niet zo makkelijk ... ze doet al jaren erg haar best,koopt zelfs geschenkjes met kerstmis voor mij en de paardjes,en voor onze verjaardagen (ze heeft zichzelf met kerstmis echt overtroffen dit jaar, een longeertouw + 2 halstertjes + 2 onderleggertjes + bandages Bloos! )
EN ze heeft nog nooit iets verkeerd gedaan met de paardjes,en ze bracht voordien nooit geen vriendinnen mee ...
Ik wil haar best nog een kans geven, maar ... wat als dit nog een keer gebeurt????misschien loopt het dan niet zo goed af voor Della(of zelfs voor Hippy:n )

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 22:54

Wie zegt dat ze dit nog niet eerder gedaan heeft?

Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 22:57

Billy schreef:
Wie zegt dat ze dit nog niet eerder gedaan heeft?



Mijn buren houden haar altijd in het oog, omdat ik nogal verwaand ben als het over paarden gaat Bloos en ze heeft voordien nog niets verkeerd gedaan!!! maar mijn buren weten ook wel dat ze normaal op woensdag komt,dus dan kijken ze op andere dagen niet of alles oke is, omdat ik er dan toch ben ... alleen was ik deze keer later dan andere keren ...

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 22:57

Die kwam er bij mij niet meer in
Ik zou haar nooit meer met een gerust hart bij mijn paard laten.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 22:59

Heel hard gezegd betekent ze dat, zodra jij er niet bent, madam de regels aan haar laars lapt en gaat raggen met de ponies.
Ik had haar vierkant buiten geschopt, en absoluut niet meer terug laten komen.
Een paard kan beter een dag stilstaan of alleen in de wei staan dan zo behandeld te worden.

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:01

ik zou het heel moeilijk vinden, ik zou haar in iedergeval niet op bellen, als ze jouw dan over een maand belt, (wat mij best moeilijk lijkt omdat je iets heeeel erg fout hebt gedaan) dan weet je wel dat ze om de paarden geeft, dan zou ik haar het eens goed uit laten leggen waarom ze dat nu gedaan heeft, en als ze dan zelf met een exuus komt zou ik zeggen dat ze wel weer mag komen, wel zou ik de eerste paar keren er bij blijven (heeft zij ook het idee dat ze ge controlleerd word) of vinden jullie dit dan te overdreven?! Tong uitsteken

_Marjon_
Berichten: 10664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:02

Ik zou toch zeggen dat ze niet meer mocht komen. Een verzorgster hoort zich ook aan regels te houden! Dan mag ze nog wel zo aardig zijn en geschenkjes en spullen kopen, dat zou je zelf ook kunnen doen bij wijze van!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:02

Ga met de andere mee. Al is dit de eerste keer(wat ik ook betwijfel, je buren zullen namelijk ook niet de hele week een oogje in het zeil kunnen houden), dit kan absoluut niet . Ze heeft een hoop van je regels verbroken en je vertrouwen geschonden.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:03

wat een vervelende situatie zeg...

maar ik zou haar zelf denk ik geen tweede kans durven geven :/

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:03

Ik zou haar nog 1 kans geven, flikt ze dit nog 1 keer dan hoeft ze van mij niet terug te komen.
Ik vind het niet nodig om haar nu gelijk weg te sturen, je zegt zelf dat ze het de rest van de tijd prima doet en nooit ongevraagd dingen doet. Dus misschien snapt ze zelf ook wel dat ze nu een enorme fout heeft gemaakt.

Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 23:04

draaakje schreef:
ik zou het heel moeilijk vinden, ik zou haar in iedergeval niet op bellen, als ze jouw dan over een maand belt, (wat mij best moeilijk lijkt omdat je iets heeeel erg fout hebt gedaan) dan weet je wel dat ze om de paarden geeft, dan zou ik haar het eens goed uit laten leggen waarom ze dat nu gedaan heeft, en als ze dan zelf met een exuus komt zou ik zeggen dat ze wel weer mag komen, wel zou ik de eerste paar keren er bij blijven (heeft zij ook het idee dat ze ge controlleerd word) of vinden jullie dit dan te overdreven?! Tong uitsteken


toen ze er net was controleerde ik haar altijd (zelfs zonder dat ze het wist Schijnheilig ) en er ging nooit iets fout, en mijn buren houden haar echt ALTIJD in het oog, maar ik was deze keer gewoon later als anders, en op zondag houden mijn buren het dan ook niet in het oog omdat ik er dan gewoon ben Lachen maar ik ga toch doen zoals jij het zei denk ik, maar ik twijfel echt heel hard of ik haar wel nog een kans moet geven ...

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:07

ik zou het moeilijk vinden, maar het wel doen, mensen maken wel eens fouten, meestal niet zo heel erg, maar het kan best dat omdat ze met haar vriendinnen was hun hebben gezecht dat ze dat moest doen of zo (beetje ver gezocht maar toch) ik zou haar een 2de kans geven, maar daarna niet meer...

Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 23:13

draaakje schreef:
ik zou het moeilijk vinden, maar het wel doen, mensen maken wel eens fouten, meestal niet zo heel erg, maar het kan best dat omdat ze met haar vriendinnen was hun hebben gezecht dat ze dat moest doen of zo (beetje ver gezocht maar toch) ik zou haar een 2de kans geven, maar daarna niet meer...


mensen maken fouten ... da's waar ...
maar een meisje, dat helemaal gek van paarden is, en al 3 jaar rijd?
Kan zij dan niet zo verstandig zijn om te weten dat je geen 2 uur mag gaan crossen met een pony van 27 jaar,die enkel gewoon is van een uurtje in de week te lopen Verward pff, het is zo moeilijk ...
ik kan echt niet beslissen of ik haar die tweede kans gun of niet Verdrietig

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:15

Hoe oud is dat meisje eigenlijk?

Je moet haar iig laten merken dat je dit helemaal niet op prijs stelt en dat ze niet moet proberen het nog eens te doen. Misschien kan je een soort van sanctie geven, zoals een week niet rijden ofzo...

Tassie78

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:15

een hele goede vriendin van me had ook op zaterdag een verzorgstertje. reed er altijd in de lessen op . is een paar jaar goed gegaan tot vorig jaar zomer Verward waren geen lessen (vakantie ) het meisje ging dus buiten rijden met het paard ff lekker springen met m Verward beesie mag niet hoger dan 120m gaan dat stome grietje hoger zonder been bescherming paardje dwars door de balken heen constand zo een uur lang komt m,n vriendin zondags op beesie dus zo kreupel als het maar kan he pezen naar de klote en nog meer problemen Boos! alle 2 de voorbenen ze mag tot nu toe alleen maar stappen met het paard en het is nog steeds niet zeker of het ooit weer goed komt Boos! denk je dat je zo,n meid kan vertrouwen na zo,n poos niet dus

Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 23:19

xKatleentjex schreef:
Hoe oud is dat meisje eigenlijk?

Je moet haar iig laten merken dat je dit helemaal niet op prijs stelt en dat ze niet moet proberen het nog eens te doen. Misschien kan je een soort van sanctie geven, zoals een week niet rijden ofzo...


12 jaar ... dus 1 jaartje jonger dan mij, het is dus erg moeilijk voor me om baas over haar te spelen, ik ben tenslotte bijna even oud Scheve mond
Ze heeft me nog nooit zo kwaad gezien, dus ze weet dat ik dit echt niet op prijs stel, en een week rijden maakt haar echt niet uit ... als ze maar bij paarden kan zijn ... het is gewoon,...kan ik haar nog wel vertrouwen?

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:19

Als iemand geen respect voor mijn paard heeft,heb ik geen respect voor diegene..
Ik denk niet dat ik het nog zou aandurven haar zonder toezicht haar gang te laten gaan..Jammer hoor, zeker als ze al een aantal jaar goed heeft meegeholpen.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:21

Ik zou haar echt gewoon wegsturen. Je vraagt dr om je paard te rijden en te verzorgen, niet om je paard af te crossen.

Als het te moeilijk is voor haar om verantwoordelijk met een dier om te gaan, dan maar niet!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:21

Ik had zo iemand niet meer laten komen.
Ze weet dat het dier niet vaker mag lopen, beestje is 27 jaar en zij gaat er met een heel leger vriendinnen ongevraagd mee crossen ?
Opgesodemieterd met die trien, ookal is ze nu geschrokken van je reactie, dat wil niet zeggen dat ze het na verloop van tijd niet weer doet.
Ze is vast sneaky genoeg als ze nu al precies wist dat jij er niet was, dat ze dan haar vriendinnen meeneemt...
De eerste tijd zal ze misschien haar best doen, maar ik zou er niet meer met een gerust hart op zijn dat ze het niet weer flikt.
Denk je dat je nog rustig bent als ze er weer is ? Ik denk dat je de hele tijd zult denken wat ze aan het doen is, of ze het niet weer zal doen, etc etc. Wordt je zelf ook niet rustiger van dacht ik zo

SpetterMacho
Berichten: 592
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:24

Ik zou dit voor mijn leven nooit toelaten, geschenkjes kopen kan ook beteken dat ze je omkoopt, jij denk owww wat lief leuk en aardig maar achter je rug om probeert ze alle kosten voor een veearts aan jouw broek te hangen. Ik zal een andere zoeken jouw regels moet je nooit overschrijven. Zo moet je het ook niet bij mij doen, want dan heb je een slecht aan mij. Dat kan mijn vorige verzorgster wel vertellen.

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:25

Ik zou haar niet meer durven vertrouwen, ze heeft zoveel van je regels geschonden en op zon onbeschofte manier, dat ze er bij mij niet meer in zou komen. Heel jammer van al die cadeautjes en dingen, maar iemand die je niet kan vertrouwen bij je paard laten, vraagt om moeilijkheden. Ookal heeft ze altijd haar best gedaan, wie zegt dat ze dit niet al eerder heeft gedaan? De buren zullen haar heus niet de hele tijd dat ze op stal is in de gaten houden, die mensen hebben ook wel eens wat anders te doen en denk dat ze net als jij gewoon vertrouwen dat het goed gaat. Nee, zou haar geen 2e kans geven, ze heeft jouw vertrouwen zo erg geschonden...

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:27

Heeft ze zich niet heel erg op laten jutten door haar vrienden? Is natuurlijk absoluut geen excuus maar op die leeftijd zijn ze nogal beïnvloedbaar. Ik zou wel (als je haar terug laat komen) de d.a. kosten door haar laten betalen. (of haar ouders)

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:29

~ik zou toch kijken of ze na een maand zelf nog terug belt, doet ze dat ... dan houd ze van je pony, doet ze dat niet en gaat ze naar een ander paard, dan kan ze lekker weg blijven.... maar als ik het verhaal zo lees is ze verder wel betrouwbaar, ik zou gewoon als ze op beld, of langs komt, gewoon heel duidelijk zeggen dat het echt niet kan at ze gedaan heeft, en zeggen dat ze anders maar de helft van de dieren arts kosten moet betalen of zo.... aan haar de keuze... :J

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 00:13

Ik weet het niet. misschien eens met haar praten hoe het komt dat ze dit plots heeft gedaan? Misschien stond ze onder druk van de vrindinnen ofzo? Niet dat dat goed te praten valt helemaal niet maar misschien een heel klein beetje te begrijpen voor een 2de en laatste kansje? Je bent zelf ongeveer van haar leeftijd en het is geen makkelijke leeftijd. Ik herhaal ik praat het helemaal niet goed verre van maar ikzou er eens grondig met haar over praten en die straf van een maand zeker volhouden.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 00:16

draaakje schreef:
~ik zou toch kijken of ze na een maand zelf nog terug belt, doet ze dat ... dan houd ze van je pony



Dat vind ik nogal kort door de bocht, houd ze van je pony... het kan ook zijn dat ze gewoon het paardengedoe mist, het paardrijden houdt ze van, maar of ze een 27 jaar oude pony 2 uur lang het zweet in werkt maakt haar niet uit ? Dat noem ik geen houden van.
ookal toont ze spijt en berouw, dan nog zou ik zo'n dame niet terug laten komen.