hoe ben je begonnen met paardrijden??je verhaal!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paardej555

Berichten: 46
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: overijse

hoe ben je begonnen met paardrijden??je verhaal!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 13:41

OKE MIJN VERHAAL!

ik was naar de winkel(colruyt).
daar hing op het prikbord"tekenen,paardrijden,zingen"
ik natuurlijk mijn oog meteen op paardrijden.
er stond een telefoonnummer bij.
wij belden die zelfde dag.
je moest een weekje daar elke dag komen.
ik vond het zo leuk!,dat ik bleef rijden.
ze vonden mij heel goed.
maar nu hebben de lesgevers ruzie met de eigenaars.
er is zelfs geslagen geweest en van die dingen.
ze zijn uit elkaar gegaan. Ach gut Verdrietig
ik hoop dat het gauw weer goed komt.

NU JIJ!!!

paardej555

Berichten: 46
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: overijse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 13:43

cool!!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 13:52

Is er weer een nieuwe rage dat iedereen op zichzelf reageert ?

Maar goed, mijn verhaal dan even kort.
Ik woonde in een stad waar je haast geen paarden zag, maar als ik een paard zag wou ik meteen aaien en gras geven. Een manege was daar toen ook nog niet in de buurt, ik wist geloof ik niet eens wat een manege was.
Toen ik ging verhuizen naar een klein boerendorpje zag ik overal paarden, in elk weiland stond er wel eentje.
Ik kreeg daar een vriendinnetje die een eigen pony had, ik was strontjaloers maar vond het geweldig, ik mocht er wel eens op zitten en toen is de vonk op me overgeslagen.
In de supermarkt hing destijds een briefje: Ponylessen
Daar ben ik op af gegaan en zo ben ik aan het paardrijden geslagen, de eerste lessen waren bij een meisje die zelf wat pony's had, maar daar heb ik mijn eerste echt stappen gezet.
Vervolgens maneges,ponyclubs,verzorgpaarden,bijrijdpaarden etc gehad en zo op een eigen pony uitgekomen,daarna paard en nu weer kleine pony ( waar ik overigens niet op rij )
Inmiddels ben ik zo'n 10/11 jaar verder Knipoog

Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 14:31

Mijn verhaal

Als klein dropje mocht ik op een paardje stappen op de kermis Haha!
Ik over-happy : MAMA,IK WIL NOG OP HET PAARDJE STAPPEN
Dat er nog zeker 20 kinderen even graag wouden rijden viel me niet op Bloos
Omdat ik het zo leuk vond,maar nog te jong was voor te lessen,mocht ik telkens op een pony'tje stappen van een vriendin,als zij gereden had.
Als ik 4 jaar was kreeg ik dan de allereerste 'lesjes' (lees gewoon als STAPlesjes Tong uitsteken )
Op mijn 5 jaar vonden we een manege waar ik kon rijden, ...
En nu , op mijn 13 jaar,rijd ik nog steeds,en heb ik twee schatten van paarden Haha! (oh ja, en die manege waar ik heb leren rijden,daar kom ik nog steeds,hoezo vaste klant Schijnheilig )

kiekiek

Berichten: 491
Geregistreerd: 09-10-03
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 14:42

Nu ik!

Ik ben begonnen met rijden, omdat ik voor mijn 10e verjaardag longelessen kado kreeg van mijn oma...
Waren mn ouders niet zo blij mee, want na de 4 longelessen wilde ik natuurlijk niet meer stoppen!
Ik heb toen ruim 3 jaar gereden en toen kreeg ik mijn eigen pony Kimmy, daar heb ik denk ik 5 keer in de les mee gereden.
Maar omdat Kim niet zo'n bakfreak is, ging ik met mn 14 jaartjes gewoon lekker de straat op..

De manege waar ik reed is inmiddels gesloten en Kimmy is verkocht...

Het enige wat ik nu nog aan paardrijden doe, is mijn buurmeisje laten rondhobbelen op dr 2 shetjes... *LOL*

Het kan toch raar lopen he?

paardej555

Berichten: 46
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: overijse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 14:48

ja ja!

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 15:05

Okay dan nu mijn verhaal.

Toen ik een jaar of 9 was had mijn broer een vriendin. Zij reed zelf paard en nam mij een keer mee naar haar tante in Enschede die zelf een fjord had (Appie). Daar mocht ik een beetje mee rond stappen en dat vond ik eigenlijk toch wel heel erg leuk . Toen kreeg ik op mijn 10de verjaardag van haar een proefles op de manege kado. Daar ben ik heen gegaan en rijden vond ik eigenlijk toch wel heel erg leuk! Maar op de manege waar ik eigenlijk wilde gaan rijden was een hele lange wachtlijst. In de tussentijd dus maar even op een andere manege gaan rijden en na een jaar kon ik bij de ´echte´ manege gaan rijden. Dat heb ik 6 jaar volgehouden en toen werd ik te groot voor de pony´s daar. Ernaast was ook nog een manege waar een meisje uit mijn klas reed. Ik ben met haar meegegaan en eigenlijk nooit meer weggegaan bij Esbi Haha!.
Mijn pony´s kwamen 4 jaar geleden al in beeld.

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 15:18

Vond paarden altijd wel leuk maar kwam pas op het iedee dat je er ook mee kunt RIJDEN toen ik een vriendinnetje had wat naast een boederij woonde ~ met paarden! Was toen een jaar of 7. Veel zeuren maar helaas; paardrijden was te duur.
Blijven dagdromen tot ik 14 was, kreeg toen voor mijn verjaardag een paar lessen op de ponyclub kado. Sindsdien ben ik blijven rijden en heb het gewoon zelf betaald.

_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 15:23

toen ik een jaar of 6 ,7 was ging ik altijd met een vreindin mee naar paardrijden.
maar ik mog toen nog niet op pardrijden.\
bij ons in de speeltuin stond er toen een soort van plastic hobbelpaardje,daar ging ik altijd op rijden en deed ik alsof ik anky was.
toen mocht ik eindelijk op paardrijden en een paar jaar later heb ik me eerste eigen paard gekregen maar die is helaas verkocht en nou heb ik dus 2 verzorgponys en 1 keer in de week les op de manege.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 15:48

Ik moest eigenlijk op een sport toen ik een jaar of 10 was... En aangezien ik bijna geen een Bloos! sport leuk vind... Maar paardrijden leek mij wel wat (dieren he...) dus eerst naar een open dag. Toen een proefles op de manege.. Vond ik hartstikke leuk en na een jaartje of drie kreeg ik mijn eerste eigen paard. Amethyst een arabier van nu 11 jaar.... Ik rij trouwens nog steeds op de manege.

paardej555

Berichten: 46
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: overijse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 16:20

bedankt iedereen voor de reactie's
je kunt er nog altijdzetten!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 16:56

Net als Sanex eigenlijk een beetje....Ik heb me laten vertellen dat ik als baby en klein kind al helemaal dol werd als ik een paard zag..Moest ze ook altijd aaien enzo..Een nicht van mij had een pony en op jonge leeftijd reden we vaak al samen door het bos...Ik voorop,mijn nicht in het zadel..Na een tijd mijn nicht ernaast en ik erop...Dit ging enkele jaren zo door, en toen ik 5 bijna 6 was,mocht ik op een manege...Etc.

paardej555

Berichten: 46
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: overijse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 18:47

hee sanex hoe zet je foto's op je profiel??

paardej555

Berichten: 46
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: overijse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 18:48

hee kelly hoe zet je foto's op je profiel??

ollivia
Berichten: 371
Geregistreerd: 07-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 19:54

ik was als de dood voor paarden, ik ging altijd met mijn vriendin mee naar de manege om naar haar les te kijken dat deed ik iedere week en dan zo'n 2 jaar ofzow. maar ik durfde geen paard aanteraken, maar tog op een gegeven moment begonnen t tog interesante dieren te worden en langzamer hand durfde ik steeds meer en toen had ik een les genomen op een fjord ik vond t super eng maar wel leuk , dus er kwam een volgende les maar ik moest op een paars van ik ben heel groot en dat zag ik niet zitten maar goed t moest wel toen ben ik er huilend afgegaan Bloos maar langzamer hand vond im t tog leuker worden en nu rij ik 5 jaar op die manege en t is super leuk ik werk inmiddels ook met paarden en ik ben nergen mkeer bang voor Haha!

ollivia
Berichten: 371
Geregistreerd: 07-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 19:56

sorry voor me typfouten Bloos

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:01

M'n opa had een paardje. Ik was toen ik goed en wel kon lopen en wist dat zo;n beest op 4 benen een paard heette verzot op ze.
Toen ik 5 was (de minimum leeftijd om op een club hier in de buurt te komen lessen) mocht ik als verjaardags kado op paardrijles. Sindsdien ben ik er niet meer mee gestopt.

foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:55

Mijn broer wou me voor mn verjaardag een ponykamp aanbieden.
Ik wist niets van paarden en had nog nooit les gehad etc. en tijdens kamp maakte je oa ook buitenritten en had je dressuur en springwedstrijden. Daarom leek me het geen goed idee om mee op kamp te gaan. Voor het ponykamp geld heb ik rijlessen op de manege genomen, zodat ik hier meer aan had. Daarna heeft mn vader de lessen betaald en toen ik werk vond moest ik mn lessen zelf betalen.

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 21:24

Ik was een jaar of 8 toen ik op ponyles mocht, toen heb ik drie jaar les gehad, toen wel een jaar of 3 helemaal niks met paarden gedaan, daarna ging ik weleens mee met een vriendin naar haar verzorgpony. uiteeindelijk toen ik een jaar of 15 was heb ik nog drie leskaarten op een andere manege rondgereden, en toen drie jaar een draver verzorgd, daarna een jaar een groninger, en toen heb ik mijn eigen paardje gekocht, die ik nu nog steeds heb. En ik ben bezig om een ijslander erbij te kopen.

En die vriendin waarmee ik weleens mee ging naar haar verzorgpony's kwam ik ongeveer een jaar geleden tegen (na 10 jaar) te paard, en sindsdien zijn we weer dikke maatjes, heeft ze een paard gekocht en staat gezellig op dezelfde stal!!!

Paarden zijn echt leuk!! het is een levensstijl, ik kan me absoluut geen leven zonder paarden voorstellen!

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:02

Mijn broer en zus reden vroeger allebei paard op een manege hier in de buurt... en ik zat vanaf mijn 2e al op de bakrand mee te kijken naar de lessen die zijn kregen, iedere week! Lachen Ik ben dus eigenlijk altijd al een paardengek geweest... Ik nam mijn stokpaard overal mee naar toe. Toen ik eindelijk 7 jaar werd, mocht ik op paardrijles... tsjah, en zo is het eigenlijk gekomen.
Ik heb ongeveer 5 jaar op een manege gereden en op mijn 12e ben ik daar mee gestopt, omdat ik die manege wegens omstandigheden helemaal zat was... Boos!

En nou ben ik weer fulltime iedere dag bezig met mijn eigen paarden! Lachen

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:50

Ik kwam vroeger altijd op een camping waar ze shetjes hadden waar je op mocht rijden, er was elke dag rond een bepaalde tijd ponyrijden. Ik ging, als ik op de camping stond, daar helpen met de beestjes uit de wei halen en poetsen. Er waren af en toe ook bosritten, proefjes rijden en ponyversieren, helemaal geweldig vond ik het Knipoog Zo ben ik dus een beetje aangestoken... Mijn zus is toen op paardrijden gegaan en toen ging ik wel eens mee. Uiteindelijk ben ik er dus ook op gegaan (op mijn 9e) en tot nu toe niet gestopt, in mei rijd ik 8 jaar. Ik heb 6,5 jaar op die manege gereden en daarna kreeg ik mn eigen paard Lachen

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:58

Mijn ouders hebben altijd al paarden gehad, ik was er 'automatisch' ook al weg van Lachen Op m'n 3e zat ik voor het eerst op een paard, op m'n 4e kreeg ik m'n eerste pony, die ik 9 jaar heb gehad

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:05

M'n opa en oma hadden altijd al trekpaarden. Maar
omdat ik nog te klein was voor de enorme paarden
kochten ze een shetlander (Cara, zie profiel). Op
haar heb ik leren rijden. Nu rijd ik een aantal jaren
op de trekpaarden.
Cara hebben we nog steeds, ze heeft vorig jaar een
mooi merrieveulen gehad (Tanneke, zie profiel) Lachen

Een leven zonder paarden kan ik me niet voorstellen

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:24

Na jaren van zeuren mocht ik op mijn 12e eindelijk paardrijles nemen op een goedkope manege in de buurt. Helaas betekende goedkoop dat er regelmatig kreupele paarden in de lessen meeliepen en dat er andere zaken slecht geregeld waren. Het rijden vond ik erg leuk, maar niet op die manege.
Via een advertentie in de Vondst kwam ik terecht bij een boer die wat paardjes had (10 ong.). Daar mochten mijn zusjes en ik komen rijden. In ruil voor het rijden deden we wat klussen in en om de stal. Dit heb ik 5 jaar lang gedaan, tot mijn verzorgpony overleed door nalatigheid van de eigenaar.
Toen besloot ik dat ik zelf een paardje wilde. Ik heb een jaar lang hard gewerkt en na dat jaar heb ik Yorghos kunnen kopen.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:33

Ik was 5 jaartjes oud, en ik had mijn zwemdiploma B gehaald .

Toen mocht ik van mijn ouders kiezen: verder gaan met zwemles, of op een andere sport. En ik had een gruwelijke hekel aan zwemmen, dus ik zei: ik wil op paardrijden!

Nou had ik hoog uit op de kermis is met een paard rondgehobbelt en ookal had mijn vader in zn jeugd ooit een eigen paard, dat hebben ze wijselijk niet aan mij verteld, om mij niet met het paardenvirus te besmetten, maar ja, mislukt!

Dus, hoe ik op het idee kwam is me nog steeds een raadsel, maar ik wilde wel gaan paardrijden.

Alleen moest ik daar 6 jaar voor zijn en dat was ik niet. Maar ik was groot voor mijn leeftijd èn ik kende de letters van het alfabet (en pap had ooit op die manege gewerkt) dus wilde ze het wel door de vingers zien... en ik mocht wekelijks een half uurtje hobbelen! Haha!