Tinkersokken eindelijk droog

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DianaH

Berichten: 256
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Munnekeburen (frl)

Tinkersokken eindelijk droog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-04 12:19

Dit weer moet je inderdaad vaker hebben. Na weken en weken blub en drassigheid is het nu heerlijk droog buiten. De sokken van mijn Tinkers bleven ook contstant nat en vies. Hopeloos is dat. Zelfs na een nacht op stal waren ze nog nat. Sinds gisteren zijn de sokken van Vagebont weer prachtig schoon en droog. Gijs geeft wat minder sok dus deze waren al aardig netjes.
IK heb dan ook vol trots gekeken hoe hij vanmorgen in de wei liep te klossen. Vagebont zelf is al zo'n kolos, maar nu met brede sokken helemaal. Mooi hoor!
Ook gelijk vanmorgen maar even wat leuke foto's gemaakt.

gillian

Berichten: 4421
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 13:47

als ik de sokken van mijn fries heb gewassen, droog ik ze goed met een handdoek.
daarna föhn ik ze verder droog, werkt super en geen last van mok!!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 17:38

föhnen... Haha! ja is ook een optie en daarna talkpoeder in de kootholtes? Haha! Haha!

bij gam blijft de binnenkant van zijn sokken altijd fijn droog op de één of andere manier. Lang leve lichaamsvet!

SassieSjaak

Berichten: 2250
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 18:24

Pellie schreef:
föhnen... Haha! ja is ook een optie en daarna talkpoeder in de kootholtes? Haha! Haha!

bij gam blijft de binnenkant van zijn sokken altijd fijn droog op de één of andere manier. Lang leve lichaamsvet!


indd daar ben ik het mee eens, is je paard er bang van gewoon negeren dan vind ze het vanzelf niet meer eng.

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 20:17

gillian schreef:
als ik de sokken van mijn fries heb gewassen, droog ik ze goed met een handdoek.
daarna föhn ik ze verder droog, werkt super en geen last van mok!!


Mijn Tink staat 24/7 buiten.....dus na het föhnen zou hij weer terug de blub in moeten Zij zijn groot en ik is klein! ........

Helaas is de winter moktijd (druk bezig de sokken te redden).......nog even en de zomer,weer heel druk met manen/staart redden(echt er komt een dag dat ik de hele manenzooi eraf haal Extreme duivel )

DianaH

Berichten: 256
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Munnekeburen (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-04 20:31

Ja, werk zit er zeker aan. Maar je kunt ze moeilijk op stal laten. Mijn Tinkers staan iedere nacht binnen en staan dat netjes droog. Maar de sokken drogen voor geen meter. En om ze nu steeds te wassen, nee. Op zich zijn Tinkers tegen nattigheid bestand zolang ze maar niet continue in plassen staan. En ach, ook al is de wei droog op 1 plas na, gaan ze daar juist in staan poedelen. Pff.
Maar ik vind het wel erg prachtig hoor, dat behang. Ook al zijn de mijne niet echt uitgerust met een flinke bos.
Vandaag maakte ik een foto van Gijs voor mijn Dagboek met weer van die verfromfraaide manen...hopeloos! Ik probeer ze juist zorgvuldig te kammen en netjes te houden terwijl hij heerlijk staat te schuren.
Je hebt er wel strijd mee hoor, met onze bonte bulldozers.