Seabiscuit docu op NGC

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Seabiscuit docu op NGC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-04 20:08

Er was net een hele mooie docu over het renpaard Seabiscuit (van Man O' War geloof ik) op National Geographic Channel OK dan!
Ik hoorde laatst dat het hele verhaal ook verfilmd is ?
Ik bedoel een gewone film geen documentaire... Weet iemand waar je deze film kunt kopen of huren? Groetjes Wendy

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 20:10

vanaf 4 maart in de bios Knipoog

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 20:11

hier al in de bios geweest, er al enkele maanden uit, in amerika al op film (en dvd Haha! )

Haflingergek
Berichten: 247
Geregistreerd: 19-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 20:13

ik heb de film al in de bios gezien Tong uitsteken een vriendin had een prijsvraag gewonnen en toen mocht je naar die film alleen zij kon niet dus mocht ik samen met een vriendin Haha! de film duurt wel erg lang 2 uur en 20 min. volgens mij

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 20:14

De grootste concurrent van Seabiscit, Admiral, was de zoon van Man O' War. Seabiscit was de 'onbetekende schillenknol'. Daarom was dat paard ook zo geliefd; de kleine won het van de grote, en dat in oorlogstijd! Zie erg uit naar de film!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 20:16

Heb de film op DVD, vanuit Amerika....schitterende film, erg de moeite waard.

En de documentaire verteld nog meer over de achtergronden van de periode waarin Seabiscuit leefde...en waarom het voor die tijd zo belangrijk was dat hij won...

Ik heb het boek van Laura Hillenbrandt ook, is echt een aanrader.

Typisch voorbeeld van jockey, een trainer en een eigenaar, die allemaal op het juiste moment samenkwamen, en een paard dat net de goede mensen tegenkwam.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 21-02-04 20:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 20:16

Ik heb hem ook gezien
Voor de liefhebbers: hij komt geloof ik zondag nog eens om 12 uur 's nachts Haha! (op de belgische tv althans)

eigenlijk is het een prachtig verhaal van dat paard, het lijkt wel echt alsof het bestemd was om een film te worden.

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 20:19

Seabiscuit was de kleinzoon van Man O' War en War Admiral de zoon weer van Man O' War Lachen

De docu heb ik al vaker gezien is erg mooi Haha!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 21:42

Hij is hier idd al geweest, en ik heb hem gemist Verdrietig
M'n nonkel zou hem meebrengen uit Amerika, hij woont daar, maar de DVD's kun je ookal niet afspelen op onze apparatuur Verdrietig

PeppySan

Berichten: 3088
Geregistreerd: 19-11-02
Woonplaats: Gieterveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 23:04

Ik heb een film van sea biscuit, maar ik vond het een ouderwetse, truttige film. Het lijkt wel een film uit de jaren 70
Heb ik soms de verkeerde versie?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 01:28

Ja dan heb je de verkeerde versie. De nieuwste moet nog in de bioscopen komen in Nederland.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 01:29

Mientjeuh schreef:
Hij is hier idd al geweest, en ik heb hem gemist Verdrietig
M'n nonkel zou hem meebrengen uit Amerika, hij woont daar, maar de DVD's kun je ookal niet afspelen op onze apparatuur Verdrietig


Jawel hoor, dat kan wel, maar dan moet je een regiovrije DVD speler kopen, en geen regio 2 (of die van jullie laten aanpassen Lips are sealed)

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 02:32

PeppySan schreef:
Ik heb een film van sea biscuit, maar ik vond het een ouderwetse, truttige film. Het lijkt wel een film uit de jaren 70
Heb ik soms de verkeerde versie?

De oude versie is met Shirley Temple en heet The Story of Seabiscuit. De nieuwe heet gewoon Seabiscuit. Hou er wel rekening mee dat de nieuwe film zich in het verleden afspeelt, maar ik zou het zelf niet truttig noemen.

Ik heb er in ieder geval van genoten en heb al twee maanden de 2-disc collector's set in de kast liggen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 02:36

Collectors set? Tell me more!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 12:41

Juut schreef:
De grootste concurrent van Seabiscit, Admiral, was de zoon van Man O' War. Seabiscit was de 'onbetekende schillenknol'. Daarom was dat paard ook zo geliefd; de kleine won het van de grote, en dat in oorlogstijd! Zie erg uit naar de film!


Ja, dat wilde ik ook net zeggen. War Admiral de zoon van Man O'War. Wat een mooie documentaire was dat, zeg! Zelfs mijn vriend, die niets met paarden heeft, bleef zitten kijken.

Die film ga ik ook zeker zien. Volgens mij houd ik het daar niet droog bij!

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 15:25

Het is ook een geweldig waargebeurd verhaal, als je de docu hebt gezien, dat paard betekende a lot more dan een goed racepaard. Ook het verhaal van de mensen om het paard heen...dat gebeurt niet vaak!

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 16:01

ik heb van mijn vriendin het boek geleend van laura hillebrand - buitenbeen

en idd, hoewel de film niet heel goed is, als je weet wat erachter steekt hou je het idd niet droog.

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 16:57

weet er iemand waneer die docu nog ens op ngc komt???
en de film is trouwens genomineerd voor een oscar he

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 17:34

ik dacht voor 6 oscars Verward fzo ... ik zou ook wel is de herhaling willens zien Lachen

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 17:38

Ik heb de docu ook gezien... Maar al een hele tijd geleden. Ik geloof 11 november toen was ie ook op tv bij National Geographic.
Ik zou de film ook wel willen zien....

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 17:44

Ik heb hem ook een tijd geleden gezien, zo rond de kerst en rond november. Ik blijft het een mooi verhaal vinden.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 18:41

Cassidy schreef:
Collectors set? Tell me more!

Nou ik heb hem er even want bijgepakt, want ik heb hem letterlijk al die tijd in de kast laten liggen (had hem net 2 keer in de bios gezien). Of het de moeite waard is kan ik dus niet met zekerheid zeggen, maar er zit in:

-senitype met op de voorkant een foto van de echte race: een copy van een frame van de film van de legendarische match race met war admiral. (is het een beetje te volgen?)
-boekje met allerlei foto's van de film en aan het eind een paar echte brieven die mensen naar de eigenaar van Seabiscuit hebben gestuurd.
-boekenlegger (is eerlijk gezegt niet veel aan).
-een paar verzamelkaarten met op de voorkant echte foto's en op de achterkant de race statistieken voor Seabiscuit, War Admiral, de match race en George Woolf.
-mooi hardcover omhulsen voor al de dingen hierboven

Verder is het een 2-disc collectie met als extra's (ik typ het even in het Engels dat gaat iets sneller) :
-Seabiscuit -Racing Through History: Explore more of Seabiscuit's stunning rise to celebrity status through historic newsreel footage of actual races and interviews.
Anatomy of a Movie Moment: Director Gary Ross shares his step-by-step filmmaking process of one sequence from script to screen in this DVD exclusive.
-Photo Finish - Jeff Bridges' on the Set Photographs: Actor and longtime photographer Jeff Bridges presents his own personal selection of photographs made during the filming of Seabiscuit.
-Brining the Legend to Live - The Making of Seabiscuit: Take an in-depth guided tour of the filmmaking process from sets, to casting, costumes and more!
-Feature Commentary With Director Gary Ross and Filmmaker Steven Soderbergh
-Seabiscuit vs. War Admiral - The 1938 Match Race: Actual footage of the exhilarating race in which Seabiscuit triumphed over Tripple Crown winner War Admiral.
-Winner's Circle - The Heroes Behind the Legend: Discover the human side of the story as you meet the remarkable people in Seabiscuit's life - and the unforgettable actors including real-life jockey Gary Stevens who portray them.
-HBO First Look: Go on location to explore the creative process with the director, producers and stars as they offer their personal perspectives on how their characters fit into this epic story.
-The True Story of Seabiscuit: From accounts of the eye witnesses to insights from the filmmakers, this fascinating documentary reveals the true story of a genuine American hero. Highlighted by historic archival film footage, it's an in-depth glimpse into the life and times of Seabiscuit.

Ik krijg spontaan zin om hem te gaan kijken! Haha! Wanneer ik hem gezien heb, zal ik verslag uitbrengen.

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 19:50

Wow, dat klinkt wel heel gaaf ! Waar heb je die gekocht?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:03

Klinkt zeker heel goed. WenS, deze is alleen in de U.S. of A te verkrijgen...In Europa is de film nog niet op DVD uitgebracht...

WenS

Berichten: 747
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 20:09

Waar precies ? Dan kan ik 'm bestellen of vragen aan een kennis of ze 'm voor me opsturen