Chess nog niet aan hulpen: gevlogen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jaïra
Berichten: 18
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-01 14:43

Vanmorgen met de 3-jarige Chess aan de slag geweest. Eerst lekker een beetje losgewerkt aan de longe. Het is een heethoofd, stap zit er aan de longe niet in... Je ziet 'r denken: stap Verward

Daarna erop. Maarja, ik ben natuurlijk gewend mijn benen aan te leggen en hup: als een kanon schoot madam er vandoor, waarbij ze haar acherhand enthousiast de lucht in gooide.

Ik zat nog niet in balans en jawel: ik lag eraf. In een buitenbak. Met dit weer... Haha!

Enniewee, gelijk weer terug erop en maar even aan de longe gewerkt, alleen in stap. Iedere keer als ze stopte effe aan de hand voorwaarts, samen met stemhulpen en een piepklein beetje beendruk. Hopelijk gaat ze de link tussen die dingen leggen...

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 18:20

Gelukkig heb je niets ernstigs! Maar ja het is ook niet niks om na een aantal jaren niet rijden eigenlijk meteen te beginnen met het inrijden van een jong paard. Arme Chess snapt er natuurlijk nog niets van Party!!

Succes aan de longe en doe rustig aan.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 18:21

haha wat zou jij eruit gezien hebben zeg... lekker onder de modder...
maarja succes nog verder met het inrijden.. enne gelukkig heb je niks gebroken ofzo

Jaïra
Berichten: 18
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-01 18:36

Tja... Het is inderdaad even een grote stap, maar gelukkig is dit niet de eerste keer dat ik met een jong dier aan het werk ga. Wat dat betreft heb ik er al wat jaartjes opzitten.

Het punt was even dat ik niet precies wist hóever ze al met haar gekomen waren.

We moeten gewoon even aan elkaar wennen, want laten we eerlijk wezen: ik kan knap angstaanjagend zijn Haha!

Gelukkig ben ik op de enige 5 droge graspollen in de bak geland. Dus dat was mazzel.

En tja, bang uitgevallen ben ik niet snel, wat soms wat overmoedigheid tot gevolg heeft. Ook niet helemaal goed.

Ik heb het boek van Reiner Klimke over de Basisafrichting van het Jonge Rijpaard er nog eens naastgelegd, en bij hem op stal werken ze ook heel veel los met jonge dieren. Gezadeld en wel, zonder longe in de bak. Twee mensen om hem aan het lopen te houden, en als het goed is gaat ie dan door aanleuning en stelling zelf de buitenkant van de bak zoeken.

Mooie methode. ze nemen ook heel uitgebreid de tijd, dat staat me wel aan. Mijns inziens is het vaak TE snel erop...

Stappie terug dan maar met Chess? En hoe?