Paardenbelasting

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 23:09

Arabendu"]
[quote="SuzanneHk schreef:
Hallo,

Ik hoorde laatst van iemand dat je binnenkort paardenbelasting moet gaan betalen al heb je een paard. Op dit moment moeten alle paarden gechipt worden, zodat dadelijk goed is na te gaan wie allemaal belasting moeten gaan betalen. Een soort hondenbelasting, maar dan voor paarden. Hebben jullie hier ook iets van gehoord???

Groetjes,
Suzanne


Klopt,

Wordt ingevoerd op 01/04/2004
[/quote]
Heb je mis, wordt niet eerder dan 01/04/2006, want dan zijn pas alle paardeachtigen voorzien van paspoort en eventueel een chip....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 15:33

hondenbelasting is een gemeentelijke belasting....
en de houder dient die belasting te betalen.....
aangezien (tenminste in de paspoorten die ik momenteel heb bij mijn paardjes) niet de naam van de eigenaar staat vermeld...geen idee hoe ze mij dan zouden moeten traceren....

als de houder (=verzorger, bijv. pensionstal, opfokbedrijf, grondeigenaar) die belasting zou moeten gaan betalen...welke gemeente zou dan moeten incasseren?
de gemeente waar de eigenaar woont?
de gemeente waar de grondeigenaar woont?
de gemeente waar het opfokbedrijf staat?
de gemeente waar de weide ligt? (en dan in evenredigheid naar de hoeveelheid grond die er in die gemeente ligt?)

Nee, zie het zo'n vaart nog niet lopen...

Er zijn nu nog zoveel illegale honden in NL, controleurs inzetten kost meer dan de opbrengst....

Zit me dan af tevragen hoe dat dan gaat bij handelsstallen....vrijwaringsbewijs....paard stempel op z'n kont...paard kopen en dan samen naar het postkantoor (koper en verkoper) om paard op naam te laten zetten.....

ik hoef alleen een paspoort te tonen van het paard dat ik via de openbare weg vervoer...dan hoef ik niet de eigenaar te zijn....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 17:22

he ja....en die wilde pony's dan? de zebra's in de dierentuinen, de ezels op de kinderboerderijen....
Verder staat er nergens dat je je paard op naam moet hebben staan...kan een paard eigendom zijn niet natuurlijk rechtspersoon, en meerdere eigenaren hebben....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 17:23

en een paardenpaspoort is geen juridisch bewijs van eigendom.....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DenieesB, Diortje_vds, Groetje, nafkedemi, Tango1979, Vagabondo en 99 bezoekers