Bakregels moeilijk?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-01 12:58

AAARRRGGH daar kan ik me zo aan ergeren hè. Mensen die de regels niet kennen of erger, ze wél kennen en zich er niet aan houden.
Ik had vanmorgen les en er reed dus nog iemand bij mij in de bak die na mij les had. Ik galoppeerde rechtsom en zij draafte linksom. Blijkbaar had zij in gedachten dat linksom ALTIJD voorrang heeft Verward
IMO dus niet!!! Ik wilde graag ff stukje middengalop rijden op de lange zijde, ging dus niet Boos! Toen ik 3!!!!! x aan de kant was gegaan was ik het de 4e x zo zat, dat ik NIET aan de kan ben gegaan. Botsing dus, gelukkig net in de hoek, maar ik raakte dat andere paard dus wel vrij hard in z'n flank met mijn been. Blijkbaar was het toen nog niet duidelijk, want de 5e keer ging ze nog niet aan de kant en begon gewoon te lachen Boos! Frusty

Pfff sorry mensen, moest ff mijn frustratie kwijt....
Knipoog Gelukkig ging de les verder super!!!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje



Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-01 13:17

Hmmm... volgens mij gaat galop toch echt voor draf. Tenminste, zo heb ik het echt altijd begrepen. En dus ook daarbij het feit dat ik les had.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-01 13:24

Ach, ik had het eigenlijk ook gewoon ff aan d'r moeten vragen of ik EVEN de hoefslag mocht. Maar goed, dan ben ik zó geconcentreerd aan het rijden dat ik geen afleiding kan gebruiken en vrij snel aangebrand ben Haha!
Maar dus serieus altijd links voorrang ongeacht draf of galop?? Ik had er echt serieus nog nooit van gehoord, maar zal het bij deze onthouden.

Ben weer wat afgekoeld Haha!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-01 13:47

Citaat:
Op 2001-11-28 12:42, schreef Dorée:
Maar Kim, galop gaat toch voor draf??


Dát dacht ik dus ook!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-01 15:10

Ik heb wel wat losgemaakt met mijn ergenis van vanmorgen Haha!
Ik merk dat de meningen nogal verdeeld zijn...
Zijn er eigenlijk ECHT officiële regels? Die dus ergens vastgelegd zijn (van de NHS ofzo, ik noem maar wat Verward )

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-01 15:53

Dat gedicht is orgineel Jippie!!!
Ik vind het dus sowieso niet fijn als het druk is in de bak. Wij hebben een 30 x 80 binnenmanege die in 2en is gedeeld. Aan de ene kant meestal manegeles (vanaf 16.00 uur), aan de andere kant kun je dus altijd wel rijden. Nadeel is wel dat de manegepaarden wel uitgestapt worden aan de andere kant (dus niet de leskant) en het alsnog druk is. Dat is dus de reden dat ik het liefst 's ochtends ga rijden Lachen

En dat voorval van Nimber is idd een moeilijke... Ik zal eens zoeken of ik iets kan vnden over regels.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-01 16:06

Deze vond ik op de site van manege Middenhof

Citaat:
Rijbaan-regels
Loop niet zondermeer met uw paard aan de hand de binnenmanege in. Kijk eerst even of dat kan en geef zo mogelijk een signaal. Ww mede ruiters/amazones kunnen hier dan rekening mee houden.

Let op! Er kunnen ook beginners lessen bezig zijn die nog niet geheel op de hoogte zijn van onze gebruiken.

Het is verboden om een paard onder de man de rijbaan in en uit te rijden.

Galop gaat voor draf, draf gaat voor op stap en stap gaat voor op stilstaan. Als u stapt, ga dan op de tweede (binnen) hoefslag rijden.

Bijzondere gangen worden altijd voorrang verleend.

Rijden op de linkerhand (tegen de wijzers van de klok in) gaat altijd voor op de rechterhand.


Precies dezelfde vond ik op de site van
manege De Nieuwe Ark
:

Citaat:
Rijbaan regels

Loop niet zomaar met je paard aan de hand de manege in. Kijk eerst of dat kan en geef dan een signaal. "Deur vrij!!"

Let op! Er kunnen mensen aan het rijden zijn die nog niet helemaal op de hoogte zijn van onze gebruiken

Het is verboden om een paard onder de man de rijbaan in en uit te rijden

De snelste gang gaat voor dus galop gaat voor draf, draf gaat voor stap en stap gaat voor op stilstaan. Als je stapt, ga dan op de tweede hoefslag.

Bijzondere gangen worden altijd voorrang verleed

Elkaar altijd de linkerhand kunnen geven bij het passeren. De ruiters op de linkerhand mogen dus op de hoefslag geven terwijl ruiters op de rechterhand plaats moeten maken.


Zullen dit dan toch officiële regels zijn? Galop dus toch voor draf!

_________________
<font color="#295D20" size=2 face="verdana"><b><i>"Nothing to win and nothing left to lose"</b></i></font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Naz op 2001-11-28 15:08 ]</font>

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-01 16:14

Maar ik las het nog een x door en zie ook dit":

Citaat:
Rijden op de linkerhand (tegen de wijzers van de klok in) gaat altijd voor op de rechterhand.


Niet duidelijk is dus wanneer dit geldt, tijdens zijgangen, en WELKE gang??

We zijn er nog steeds niet uit Haha!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-01 17:30

Citaat:
Op 2001-11-28 16:22, schreef Marja:

Waar ik weleens van uit m'n slof schiet is dat eeuwige prutsmuts met mensen die aan de kant staan. Soms wel een half uur lang. Ik wijs ze er dan ook altijd op dat
1 hun paard afkoelt
2 het slecht voor de paarderug is om deze als stoel te gebruiken (maar dat is weer een andere discussie...)
en 3 ze gruwelijk in de weg staan!



Inderdaad, daar hebben ze bij ons ook een handje van. Zeker na de manege lessen, na ruim een half uur zijn ze nog in de bak en poetsen ze de paarden daar dus ook Verward Als we het helemaal treffen liggen de poetstassen op de hoefslag Boos!

En Marja, inderdaad, je kunt moeilijk voor iemand zijn/haar SB bekijken en aan de hand daarvan beoordelen of je wel of niet voorrang hebt.
Ik denk dat het toch een beetje kwestie van geven en nemen is, af en toe wat van een ander accepteren, dan accepteert een ander ook wat van jou!! Lachen

Nienke heeft gesproken Schijnheilig

_________________
<font color="#295D20" size=2 face="verdana"><b><i>"Nothing to win and nothing left to lose"</b></i></font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Naz op 2001-11-28 16:31 ]</font>

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-01 17:07

Ik heb de afgelopen dagen om mij heen es wat mensen gevraagd en iedereen zei dat links idd altijd voorrang heeft, draf of galop maakt niet uit. Stap op binnenhoefslag en zij gangen is nog een verhaal apart geloof ik....

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, GrapeshotBot, Varekaj en 96 bezoekers