Leen gezelschaps shetlander Raar?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Leen gezelschaps shetlander Raar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 20:50

Hoi,
Ik heb een haflingermerrie Hieke. Ze staat meestal alleen.
Ik heb haar nu 4 maand. En in de zomer gaat ze 's nachts ook naar buiten. Het lijkt me dus leuk om een shetlander erbij te nemen. Lachen
Maar mijn moeder wil er liever geen Kopen.. Toen dacht ik als ik er nou eens een kon lenen van iemand die er eigenlijk toch niets mee doet. En dat die shet dan in de winter weer naar zijn eigen baasje gaat.
De shetlander kan dan gewoon bij ons staan, betalen wij het eten enz.
Er wordt dan uiteraard goed voor gezorgd en krijgt voldoende aandacht enzo.
Zouden jullie je shet zo uitlenen of niet..
Mening Graag *LOL*

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 21:13

mm, misschien wel tijdelijk, maar of mensen dan gelijk hun shet voor langere tijd uitlenen,op zich kun je het proberen, er staat zo vaak dat mensen hun pony tijdelijk kwijt moeten:)

Matthanja

Berichten: 1708
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Steenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 21:51

ik zou het ook gewoon proberen als ik jou was. Misschien kun je bij grote stallen/bedrijven/maneges eens vragen die hebben soms te veel paarden en te weinig stallen. Ik zou het gewoon proberen als ik jou was!

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 22:03

dat is fijn voor mensen die niet zoveel wei in de buurd hebben *LOL*
en als ke iemand met een shet of andere pony hebt die erop rijd kun je ook gezellig samen rijden Haha!

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-04 23:26

Een A of B Pony mag natuurlijk ook.. Bloos
Kga het denk ik maar eens proberen.. *LOL*

SPCB
Berichten: 162
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 23:29

Tuurlijk is het niet raar, een vriendin van mij heeft haar shet ook uitgeleend.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 23:50

Nee hoor, zo raar vind ik het niet...Vind het wel een heel goed idee,zo kunnen mensen elkaar nog eens helpen.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 00:04

Nee is niet gek hoor, wij hebben altijd een leenshet gehad.
Die mensen gebruikten dat diertje om dode schapen uit de wei te halen ( ja beetje raar luguber figuur maar t beestje had er wel lol in )
Als die periode voorbij was deed de shet niets, zich vervelen op een stukkie land.
Dan kwam ze de hele zomer/herfstperiode bij ons, lekker bij de andere paarden, beetje mee aantuttelen etc.
Voor beide partijen leuk, onze paarden hadden er een vriendje bij,shetje had onze paarden erbij, wij hadden wat extra's om mee te hannesen, en de eigenaar hoefde er niet op te letten

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 00:05

Deze zomer leen ik zelfs mn eigen pony Bas uit, omdat ik 6 weken weg ga en ik niet wil dat hij zich staat te vervelen.

Kato
Berichten: 39
Geregistreerd: 15-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 00:29

als ik er eentje had zou ik hem niet uitlenen. Maar denk je niet dat je haflinger zich eenzaam gaat voelen in de winter als zijn vriendje weer weg is???

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 11:16

Ik heb mij shet ook uitgeleend; iemand heeft een pony aan huis en hadden dus gezeldschap nodig.
Omdat ze eind van het jaar verhuizen naar een huis zonder land had kopen geen zin voor hun.
Mijn shet is bijna twee dus voor mij een goedkope opfok!

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 11:47

ja ik zou het ook doen.
dus als je er nog eentje zoekt
pb me dan maar.

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 13:27

Het is een heelgoed idee maardan moet je wel van te voren goede afspraken maken als hij bij jouw staat en hij in het ongunstige geval ziek wordt wie dat betaalt en de hoefsmid entingen e.d.

Mijn verzorgpony stond vorig jaar ook alleen en toen konden wij een shetje "lenen" voor dr bij helaas klikte het niet zo tussen deze pony en Maico maar ik denk dat het in de meeste gevallen wel werkt.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 22:42

Ik heb vorige winter een shet geleend.. Beviel goed. Maja ik had haar van vrienden dat scheelt denk ik.
Het probleem bij onbekende is dat je afhankelijk bent van iemand anders.. Als jij hem nog een weekje langer wilt houden moet je maar afwachten of de eigenaar dat wil.. Of als de eigenaar hem ineens terug wil...
Dat was overigens bij ons niet het geval maar de eigenaar wilde hem deze winter liever zelf houden en dus heb ik een shet gekocht. Heb ik ook heel lang over getwijfeld maar ik heb nog geen moment spijt gehad van Herlando.