Stom, stom, stom!!!!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-01 09:49

Gisteren heb ik Barbiano gereden en het ging dus echt niet. Hij wilde niet nageven en constant onder me vandaan lopen. Op een gegeven moment ging het wel wat beter maar ik hield het er maar op dat hij spierpijn had. Dus op het einde toch wel lekker gereden en stapte ik na het uitstappen af. Singel wat losser maken.................. oeps niet aangesingeld Frusty . Dat was dus het hele probleem niet aangesingeld. Ik schaam me diep. En niks van gemerkt, stom hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 10:00

oeps, gelukkig ben je er niet afgegeleden Haha!

Ik snap alleen het verband niet tussen nageeflijk zijn en goed aansingelen Verward

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-01 10:18

Even goed nadenken Jippie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 10:29

Ik heb heel erg diep na zitten denken maar nee, ik kan niets bedenken. Aansingelen en nageeflijkheid Verward
Mischien dat iemand anders het verband wel ziet of misschien kun je het uitleggen?

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 10:37

Als je niet aangesingeld hebt dan ligt je zadel losser dus als je gaat draven, galoperen dan ligt je zadel te klapperen en om zijn rug te ontzien drukt hij die weg door niet nageeflijk te lopen en niet in de rug te ontspannen.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 10:39

schouderklopje voor mytens Haha!

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-01 12:25

Bedankt Mytens!!! Precies wat ik bedoelde.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 12:27

ook vrij logisch lijkt me ? Aangezien een paard goed aan je zit moet zijn Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 15:26

Maar als je je zadel zo los hebt liggen dat het klappert dan merk je dat toch meteen bij het opstijgen? Ik kan me ook niet voorstellen dat je dat tijdens het rijden niet opmerkt. Als je zadel ligt te klapperen is dat niet alleen hinderlijk voor je paard maar zeker ook voor jezelf.
Meestal voel je dat meteen in stap al zodra je met je kont in het zadel zit. Vaak singel ik dan nog eventjes aan als ik er al op zit.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 15:28

*LOL* ik herken het wel hoor. Mijn Mevrouw blaast haar buik nogal op, ook als ik opstap. Ik merk wel dat het zadel wat verschuift, maar singel dan weer aan. Na een aantal rondes stappen weer. Maarja, je kan het vergeten Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 15:32

Ik kan ook na het eerste rondje stappen meestal nog een gaatje aansingelen en na nog een rondje stappen weer eentje, en dan blijft het zadel toch echt gewoon liggen met opstijgen.
Maar ik merk het wel gelijk als ik het vergeet!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 15:40

Ja ik zou het ook merken als ik het zou vergeten, dan schuif je alle kanten op! Maar ik denk niet dat mijn paard er minder nageeflijk van zou worden! Lachen

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 15:45

Gelukkig dat de merrie van mijn vriendin haar buik niet zo erg opblaast.
Ik vergat ook een keertje aan te singelen, en we ontdekten het gelukkig meteen, en paard kreeg geen klapperend zadel op rug.
En Dorine kon, 5 seconde na het proberen op te stijgen en nog drie bokjes, proeven hoe het zand in de bak smaakte.
Mwoh.
Ik geloof dat ik toch liever suiker heb *LOL* .
Daarna het zadel weer omhoog geschoven, paard ook gekalmeerd natuurlijk want ze snapte er niets van haha, en toen opnieuw op rustige manier opgestegen.
Fiew wat een hypermiep die merrie zeg, lijkt mij wel *LOL* ...