boos :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-01 20:19

mijn moeder heeft met een kennis die op de hoek van het bedrijf (en waar expensive staat) gepraat over een nieuwe winterdeken Boos!
hij zei dat er geen 100 % waterdichte dekens waren, dat hij het altijd door nat koud of nat krijgt dus
nu wilt mijn moeder en vader dat expensivezonder deken blijft staan
grr Boos!
mijn moeder zegt: winterharde ponys worden neit geboren maar gemaakt.
ik helemaal boos: expensive is niet winterhard en die fries die je telkens meevergelijkt kan er wel tegen en een haflinger of fjord ofzo ook
grrrr.... en jan is niet truttig en verstandig omdat hij niet zo emotioneel is en hij meerdere paarden heeft, en kennis en dus niet zo truttig als mensen met 1 paard! (jan is die kennis) dus ik zeg; maar ik ben een mens met 1 paard dus ik mag ook trutten Haha!
nou... netalsof jan alles het allerbeste doet, vind ik dus niet want hij geeft hooi (ligt aan de bakrand) en dat is gewoon helemaal beschimmeld
Misselijk
ik vind dat je je eigen keuzes mag maken, en niet alles maar met jan. ik ben al zo afhankelijk daarvan Boos!
en daar houdt ik helemaal niet van!
nu jullie mening over dat expensive winterhard is (niet dus) maar hij moet zijn wintervacht krijgen en dat is stom met rijden, dan zweet ie super snel. aleen in de winter gaat ie wel op stal.
en waterdichte dekens zegt mijn moeder, die zijn sterfesduur
nu jullie mening hierover en of ik terecht boos ben

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 20:22

ehm bijbaantje??
Om een te dikke vacht te verkomen ben je nu al te laat, als het straks echt vriest kan je wel je gewone winterdeken opgooien, dan regent het tenslotte niet.

Kan je nu mooi vast sparen voor volgend jaar...

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 20:24

Een niet-winterharde pony heeft zo zijn voordelen,
en qua bouw van Expensive die ik op je foto's had gezien (Rank enzo) is je pony dus niet echt winterhard.Een winterharde pony met een pak haar op z'n donder zal snel gaan zweten onder het rijden,maar als je je pony niet winterhard maakt (d.m.v dikke deken op in het land etc etc) zweet je pony aanzienlijk minder.Als je sunny (winterhard) met mijn toekomstige pony (welsh k met een overdosis arabisch bloed *LOL* ) zou vergelijken...
Je snapt al dat sunny veel dikker in z'n wintervacht zit en naamloos (weet nog steeds geen naam Schijnheilig ) met een winterdeken op in stal moet.Door haar bloed (denk ik) krijgt zij niet zo'n dikke wintervacht als dat sunny krijgt.

Ik vind dat je terrecht boos bent Lachen

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 20:25

Als jij flink wil gaan rijden in de winter, dan lijkt me zon deken wel noodzakelijk Verward .
Kan je anders met je ouders afspreken dat jij de helft betaald?
Je kan ook met hem rijden en hem daarna een zweetdekentje opdoen, met eventueel wat stro eronder...
Maar als expensive niet winterhard is wordt ie zo verkouden denk ik, en dan ben je nog duurder uit....

[**] heeft nog nooit van zn leven een dekentje op gehad, en in de winter staat ie bijna helemaal stil.
(hij staat in een groot weiland met schuilstalletje).
Alleen soms wat stappen langs de weg.

succes

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-01 20:26

mijn ouders zouden een normale deken wel willen betalen maar niet zo dure Boos! en ik moet expensive nog afbetalen (mee bezig)
en hij heeft al een deken opgehad hoor sjuimpje maar die is nu kapot
(lekt door en niet zo beetje ook)

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 20:26

ja tis nu al te laat om een wintervacht te voorkomen...

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 20:28

oh, zielig, ik zal wel echt duidelijk zeggen dat die dekens wel bestaan hoor. als doe je gewoon een dunne waterdichte met die eronder
Pling

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-01 20:28

hij heeft al een deken opgehad en daaronder is zijn vacht dus dun en op zijn hals wat dikker maar ik wil het niet nog dikker

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 20:30

mhh zweetdekentje met onderdeken op stal en maar een dun waterdicht deken buiten Verward

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 20:37

is het geen oplossing om een waterdichte zomerdeken te kopen, en die dan over je winterdeken heen te doen? (met een dekensingel ofzo zodat je zeker weet dat hij blijft zitten) die zijn niet zo duur maar echt wel goed waterdicht! Ik zou hem wel een deken op doen hoor, als je er nog een beetje mee wil kunnen rijden zonder dat ie al snel begint te zweten, want dan duurt het ook heel lang voordat ie weer droog is en eerder kun je hem niet buiten zetten want dan vat ie hardstikke kou, dat kost je ouders echt meer geld hoor als je een ziek paard hebt! ja met een shet of fjord ofzo kun je dat makkelijk doen maar met Expensive zou ik toch even wat voorzichtiger zijn want dat is wel even een ander soort pony!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-01 20:39

ja daarom
maar ze luisteren niet
ik print dit uit en laat het zien want ik mocht ook bewijs zoeken

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 20:47

even over winterharde pony's (in het algemeen, dus buiten ex om)
ELKe pony, of ELK paard kan IMO in de winter buiten blijven, mits je hem maar de kans geeft een wintervacht te kweken, en Mits ie ergens beschut kan staan

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-01 20:48

wat expensive dus niet kan Lachen (beschut staan)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 21:02

ik vind beschutting wel hoog nodig voor elke buitenpony, of ze nu een deken op hebben of niet.
Een plekje waar ze lekker droog kunnen staan, en uit de wind (wij hebben dat ook niet, vandaar dat zelfs honey nu binnen staat)

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-01 21:07

daar is de optie helaas niet voor of hoe je dat ook zegt

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 21:14

tja, hoe ga ik dit zeggen zonder banketstaaflig over te komen? *denk* *denk*
Jij staat toch ook niet dag en nacht buiten zonder dat je ergens kan schuilen als jij dat wilt?
Hier in de omgeving stelt de DB een schuilgelegenheid (stal, of een stel flinke bomen) zelfs verplicht! Vandaar dat al onze paarden dus naar binnen moeten.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-01 22:42

je mag denken wat je er van vind hoor stef, ik zou het ook wel fijner vinden als we het hadden maar dat is niet zo
maar even weer ontopic graag Pling

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 00:15

Waterdichte dekens bestaan! Het bewijs ligt op mijn paard. En een paard wat geen wintervacht heeft en/of in de regen buiten moet staan, daar zou ik toch een deken op leggen, niet eens zozeer voor de warmte alswel omdat ze anders doornat worden. Doornatte paarden worden ziek en als het verkeerd uitvalt gaat ie de pijp uit!
Als je hulp nodig hebt bij het uitzoeken dan stuur maar een PB-tje, ik cros wel even jou kant uit.

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 00:35

zeker weten dat ze bestaan!!! ik heb er ook een!! een Imperial tornado geloof ik. En voor de herfst enzo een Imperial hurricane, (maar kan ook andersom zijn, die namen) 100 procent waterdicht hoor!! maar er zijn er nog veel meer

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 15:14

kijk, ik ben nu 17, en ben ookal een tijdje met bijbaantjes bezig om de dingen die ik voor me paarden wil te kunnen betalen.
ik heb 1 maal een goede winterdeken gekregen de rest die ik wil en wat ik wil moet ik zelf betalen.

als jij echt flink door wilt rijden in de winter, dan heb je er idd wel een nodig.
voor 350 heb je er een van de harry horse, dus ff flink sparen.

een waterdichte deken is wel zo fijn wanneer ie veel buiten staat, alleen maar op stal dan heb je genoeg aan een dikke staldeken.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-01 20:50

toeties hoe duur?
en wjerdo.. beetje te duur 350 ik moet namelijk nog meer afbetalen Verward

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 21:30

ik vind niet dat elke pony het hele jaar door buiten zou kunnen staan.
in de winter kan het wel -30 graden worden hoor.
en een pony die 10 jaar in een tsal heeft gestaan kan niet ineens buiten als het hard vriest!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 21:34

Tuurlijk kan het in de winter -30 worden! Tuurlijk... WE HEBBEN AL 3 JAAR HIER GEEN IJS GEHAD!!!!!!!!!!

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 21:34

Citaat:
Op 2001-11-28 19:50, schreef Yentl:
toeties hoe duur?
en wjerdo.. beetje te duur 350 ik moet namelijk nog meer afbetalen Verward



Kan je niet op zoek gaan naar een 2e hands dekentje? Lachen

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 21:49

uhm bedoelde je met die fries gewoon friezen in het algemeen?? Want dat is niet zo hoor dat die er wel tegen kunnen en andere paarden niet... Ikke rij zelf een fries en die heb gewoon lekker een dekentje op hoor op het land....