Ruiterbewijs gehaald!!!!!!!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manzano

Berichten: 23928
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-01 19:22

Gisteren heb ik het examen gedaan voor het ruiterbewijs. Ik had de theorie een beetje doorgekeken en wat vragen uit het oefenboek beantwoord en dat lukte wel. Ik kwam er wel achter dat ik een oude versie had van het leerboek en dat belangrijke dingen over kreupelheid ed. er niet in stond, dus dat was een beetje stressen. Het begon om 10 uur. Eerst het theorie-examen. Dat was echt simpel. Ik wist 1 vraag niet, dus die heb ik een beetje gegokt. Daarna de praktijk. Het was voor het eerst dat ik op deze manege kwam, dus dat was best wel spannend, want ik kende het paard niet. Ik moest op een hele grote, Iwan. Toen naar het veld gereden waar we praktijk hadden. Dat was heel nat van de regen, maar ja. Toen werden we in drie groepen verdeeld. Ik zat in de 2e. Als je nog niet hoefde moest je rondjes stappen rond wat boompjes. Sommige paarden werden hier heel druk van. Deze staken Iwan lekker aan. Als er iets gebeurde begon hij helemaal te springen enzo. Hij heeft zelfs 1 keer heel hoog gesteigerd. Daar werd ik dus lekker zenuwachtig van, want ik kende hem helemaal niet. Toen was ik aan de beurt. Sommige dingen gingen echt niet goed, andere dingen weer wel. Maar ik was nog niet echt zeker of ik geslaagd was. Toen nog langer wachten op groep 3. Eindelijk na uren waren we klaar (elke groep duurde ong. 45 minuten). En weer terug naar de manege. Daar hoorde je of je geslaagd was voor de rijproef en of je dus de wegproef mocht doen. En...... gelukkig was ik geslaagd. De wegproef was heel erg leuk en makkelijk. Iwan was echt super braaf. Daar was ik ook voor geslaagd. Toen nog de theorie. Ook geslaagd. Met........ 0 fouten. Goed he. Daar hadden er maar 2 van de 27. Ik ben echt super blij. Dat wou ik dus maar even melden.

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 19:28

gefeliciteerd met je ruiterbewijs

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 09:22

gefeliciteerd Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!
goed hoor!!!

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 14:03

Gefeliciteerd Party!!
Heel veel plezier ermee, nu ik nog!

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 17:07

gefeliciteerd
is dat verplicht of volgend jaar pas?