Nog een keer update Jur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-01 23:21

Sinds de clinic loopt Jur zoveel beter. Het is net alsof mijn ogen zijn geopend. Jur had de laatste tijd helemaal nergens meer zin in, qua rijden dan. Ik moest haar echt vooruit schoppen. En als ik eerlijk ben, was ze nooit super aan mijn been. Je kan wel je Z oefeningen rijden, maar als je paard niet die voorwaartse drang heeft, en aan het been is, kun je beter een paar stappen terug doen.

Ik rij nu alleen maar basis. Lekker naar voren rijden, voltes, overgangen. En Jur loopt als een trein. Soms gaat ze zo hard dat ik moeite heb om te blijven zitten! *LOL*
Ze heeft er echt zin in, en zo hoort het ook! Ik ben nu nog trotser als ze een super overgang maakt, of aan 2 teugels een lange zijde super loopt en je voelt haar achter zakken en voor klimmen. Ik ben hier nog blijer mee dan toen ik in de Z een fijn appuyement reed ofzo! Haha!
Ik ben helemaal terug bij af, maar het geeft niet. Ik heb het gevoel dat ik weet waar ik mee bezig ben. Niet dat ik in de Z maar wat aanrommelde, en ik had ook echt wel supermomenten erbij, maar het was het allemaal net niet. Een paard moet 'wegspuiten' als je je been aanlegt, hij moet die voorwaartse drang hebben. Anders heeft het helemaal geen zin om oefeningen te gaan rijden. Razinda rij ik ook zo, lekker naar voren.

Jur krijgt daardoor ook meer sprong in de galop. De galop is haar makkelijkste gang, daar scoorde ik ook het meeste op in mijn proeven. Ik kan het nog niet laten om haar af en toe vanuit een middengalop even helemaal terug te nemen (en dan gaat ze zitten....wow... Kwijl ) en een kwart pirouette te draaien (ZZ-licht oefening). Dat doet ze zo makkelijk. Alleen als ik teveel been gebruik, kan ze een bok geven, want dan denkt ze dat ze een wissel moet maken *LOL* ).

Het gaat zo fijn op deze manier, ik hoop dat het zo blijft gaan. Ik bel alleen wel de dierenarts even, want haar linkerbeen is opgezet, ze heeft korsten aan de buitenkant. Ik rij er wel gewoon mee, want ze loopt er niet kreupel op. Maar ter voorkoming dat het erger wordt, laat ik toch even de DA komen. Weet je wat wel heel apart is, ik heb het gevoel dat de gallen die ze rechtsvoor heeft, minder worden. Die gallen heeft ze al jaren, maar het lijkt net alsof het been droger wordt. Verward

Nou, dit was mijn update weer! Lachen

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 23:25

Wat ontzettend fijn voor juliie allebei Party!! Party!!

ps heb je nog wat met Bach of Reiki gedaan?

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-01 23:48

Heej wat goed nou Haha!
Ga zo door en ik hoop dat je paardje weer wat wakkerder word Gaaaap *LOL*
Greetzz Tamaar

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 10:42

Wat gaaaaaaf zeg Jur wordt weer helemaal de oude maar dan op een nieuwe manier. Dan zie je maar wat een clinic allemaal te wege kan brengen *LOL* .

Heb je het stuk in de Bit nog gelezen Verward .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 11:43

Het is toch bijna niet te geloven wat je daar allemaal hebt opgestoken op die clinic! Ik hoop van harte dat alles weer goed komt met Jurita en dat jullie samen weer wedstrijdjes kunnen gaan rijden. *LOL*

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-01 11:50

Ik heb inderdaad veel aan de clinic gehad. Niet alleen ben ik daardoor anders gaan rijden, maar ik heb er ook veel over nagedacht en heb mijn eigen conclusies getrokken. Of ze ooit weer terug komt in de wedstrijden weet ik niet, maar in ieder geval probeer ik haar zo goed mogelijk te rijden. Lachen

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 12:08

Tjee wat fijn zeg. Gaaf dat het zo goed gaat.

Misschien toch nog ooit een wedstrijdje *LOL* .

Groetjes Merilyn

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 12:41

Fijn om te lezen dat je zoveel aan de clinic hebt gehad. Je was er zo onzeker over!

Die Antoine is bepaald niet gek hoor, hij weet heel goed waar hij het over heeft en als hij zegt dat Jur weer de wedstrijdsport in kan geloof hem dan maar!

Tim VDH

Berichten: 195
Geregistreerd: 08-05-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 00:10

Leuk dat het zo goed gaat nu! Vooral omdat het je eerste kennismaking met de methode van Antoine was. Lijkt me niet eenvoudig om al die informatie die hij mee geeft in één keer te verwerken.

Als je deze weg blijft volgen heb je zeker nog een mooie toekomst met Jur. Jammer dat we je niet meer kunnen begeleiden. Misschien moet je maar eens een lang weekend op stage komen Knipoog

BTW Er zijn alweer 2 nieuwe clinics gepland. 29 december in Bemmel en in januari in Uden. Meer info : http://www.hoefkatrol.be

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-01 10:13

Ik zou inderdaad nog eens een les moeten hebben want sommige dingen zakken natuurlijk wel wat weg en het is belangrijk dat Antoine een keer kan zien of ik het goed doe, denk ik! Lachen

Helaas kan ik 29 dec niet, want dan ben ik op vakantie. Maar ik hoop volgend jaar toch weer een keer naar een clinic/les te kunnen!!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 16:58

zit je niet toevallig daar in de buurt maartje???? misschien te combineren.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-01 17:03

Ja maar op die dag gaan we precies weer weg, dus ik denk dat het heel moeilijk wordt, en een clinic en inpakken en terug naar huis etc... Haha!

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 18:12

Kan claudia ook meteen cliniccen (?), scheelt jullie in ieder geval 1 heenreis *LOL* *LOL*