Bontje, shabrak, gelpad, zadel?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:48

NA, valt nog wel mee hoor...
lamswollen - dan schaapswollen, dan sjabrak tussen beide en er nog boven op, gelpad, springkussen (is net zoiets als zo'n wig) zadel en dan nog een wollenovertrek en geldek op je zadel....als je dat op een shet legt kun je oog in oog met iemand praten op een paard van 1.75 m Clown

Mischien dat die ruiter geen beslissing kan nemen welke er wel op en welke niet...of is de lamswollen voor dressuur en de gelpad voor het springen, dan hoeft ze niet te wisselen

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten



Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 23:28

DeesDeBest schreef:
Met de trektocht wil ik ook zo gaan rijden Lachen. Maareh mag een bontje wel op de rug liggen. Is het niet altijd óp het dekje ipv eronder?


op de rug en dan eventueel een sjabrak..velen doen het andersom om niet zo vaak te hoeven wassen....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-04 21:40

Antoinette schreef:
Als je er iets oplegt van een gelpad of bontje oid dat hierboven allemaal al genoemt is verdoezel je het probleem dat het paard een gevoelige rug heeft, maar je lost er niets mee op.

Uiteindelijk zal het probleem toch wel naar boven komen, alleen zal het nu wat langer duren en zal het paar er nog meer last van gaan krijgen.

Ik heb uit principe altijd met gelpad gereden. Tot ik dus van zadelpasservice én DA te horen kreeg dat we veel beter zonder hadden kunnen rijden. Dan waren de problemen die we nu hebben al veel eerder naar voren komen en niet zo hevig geweest.

Dus een goed passend zadel, een zadeldekje en dat moet genoeg zijn.

Dan snap ik 1 ding niet: dat je het niet eerder gemerkt hebt dat je paard niet liep zoals die hoort te lopen...
Alleen een goed passend zadel is voldoende...echter zijn de ruiters en amazones tegenwoordig te lui om het zadel dagelijks voldoende te reinigen en zijn er nog geen zadelwasmachines uitgevonden (tip?) dus is er het sjabrak....in de wasmachine en klaar....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 99 bezoekers