Kan hem niet vergeten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-01 16:42

Ik heb vorige maand mn welsch cob verkocht,ik kon hem niet meer aan.
Dat was mn eerste paardje en ik was gek op hem,maar kon niets met hem.
Erger nog hij was voor mij gevaarlijk.
Maar ik ben zo gek op hem dat ik kan hem niet vergeten. Elke keer als ik zn foto zie moet ik huilen.
Ik heb nu twee nieuwe paardjes en ben net zo gek op ze,maar blijf toch mn cob missen.
Laatst kreeg ik een mailtje van zn nieuwe eigenaar dat hij zo lief en braaf was,een meisje van 14 reed erop. Ben hier door een hele dag van streek geweest.Ben gewoon geneigt hem terug te kopen.
Ik ben me radeloos ik dacht dat het na een tijdje wel zou slijten maar volgens mij slijt dit nooit.
Ik heb mn les gehad ik verkoop nooit meer mn paard als is hij nog zo vervelend.

Imposante

Berichten: 1308
Geregistreerd: 29-06-01
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 17:02

Aaaah wat jammer, wat deed ie dan dat ie zo vervelend was dat je 'm verkocht?

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 17:15

Je hebt hem niet voor niks verkocht. Betre verkopen omdat je hem niet aankan, dan hem op stal laten staan omdat je hem toch wel zo lief vind.
Achteraf ga je alles idealiseren. Zelfs mijn vakantie-from-heel was achteraf heel leuk omdat ik alleen de goeie dingen onthoud. Zo zit dat bij jouw pony ook. Terugkopen lijkt me wel het domste wat je in dit geval kan doen. Even doorbijten en je realiseren dat die pony ook niet alles was!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-01 17:56

Wat hij deed?
Heb je een uurtje!!!
Als ik hem uit zn stal wilde halen trok hij mij het hele erf over.
Als ik links wou ging hij rechts.
Ik kon er niet mee naar buiten want dan liep hij zonder pardon weer terug naar stal.
Als we dan eindelijk buiten waren van alles schikken terwijl je weet dat hij niet bang is.
Als de schaapjes in het land rende ging hij erachter aan.
Wat wil je nig meer weten?
Maar toch ondanks dat,ben ik een beetje blind en wil hem toch terug.
Hij kon ook erg lief zijn.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 18:12

Wees blij dat je die pony verkocht hebt en weet dat hij hij nu veel gereden wordt, en dat ze blij met hem zijn (zullen ze hem ook goed verzorgen!)
En dat je nu 2 paardjes hebt die je kunt rijden, want dat wil je toch?

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 19:55

Citaat:
Op 2001-11-26 16:15, schreef Laura:
Je hebt hem niet voor niks verkocht. Betre verkopen omdat je hem niet aankan, dan hem op stal laten staan omdat je hem toch wel zo lief vind.
Achteraf ga je alles idealiseren. Zelfs mijn vakantie-from-heel was achteraf heel leuk omdat ik alleen de goeie dingen onthoud. Zo zit dat bij jouw pony ook. Terugkopen lijkt me wel het domste wat je in dit geval kan doen. Even doorbijten en je realiseren dat die pony ook niet alles was!


ben ik het volledig mee eens
nu doet het nog pijn dadelijk weet je ook weer waarom je hem weg heb gedaan omdat het zo'n klojo was

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-01 20:21

Lieve meiden het is een Paard,ik wil niet vervelend zijn.
Ja jullie hebben gelijk maar het is je eerste paardje. Dat was mn droom een eigen paard daar heb ik 13 jaar op moeten wachten.Dan is hij nog heel mooie en apaprt ook,Lange sokjes een maan oog,zo grove gebouwt.
Voor mij was dit liefde op het eerste gezicht.Daarvan hoop je dat het eeuwig is,niet anderhalf jaar.

naatje
Berichten: 306
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

niet zielig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 16:34

ik vind je niet zielig want deze keuze heb je zelf gemaakt en was niet nodig!!

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 16:44

Ik heb ook al 2 paardjes moeten afstaan waar k alle twee een goeie band mee had heel moeilijk maar k heb me erover heen gezet en zie nu in dat ze het daar net zo goed hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 16:58

Probeer maar voor ogen te houden dat het paardje nu veel beter af is. Hij heeft nu een baasje dat hem wel aankan; dat is voor een paard ook veel leuker als een baasje dat steeds gefrustreerd is omdat het niet wil met opvoeden en rijden enzo.
Misschien dat het dan wat minder erg lijkt, als je vanuit de kant van het paard redeneert.

Probeer je wel lekker te genieten van je andere paardjes!

blaffie

Berichten: 624
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 17:29

ik vind het goed van je dat je hem verkocht hebt, je weet nu ook dat hij het goed heeft bij zijn nieuwe eigenaar. tuurlijk, het was je eerste paardje, hij zal altijd in je gedachten blijven! daarvoor is het toch een paard!

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-02 21:52

Goof was te moeilijk voor mij.

Naat jij woont al een x aantal jaar op een stalhouderij en je hebt manege gereden,dus goof was voor jou geen probleem nee.
Buitendat weegt naat 80 kilo en ik 55 dat scheelt ook een hoop.

ragebol
Berichten: 122
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 21:59

Gewicht speelt niet echt een rol,maar inderdaad was goof echt iets voor een gevoorderde!!!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 22:01

Afscheid is nooit leuk, maarhet slijt wel! FF off topic, hoe is het nou met April afgelopen?

kilancatje
Berichten: 360
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 00:27

nou ik heb mijn vorige pony nou al 6 maanden niet meer maar als ik het over hem heb dan weet ik ook ef niet meer wat ik moet doen en ik mis hem echt heel erg
ik kan nog zo naar hem toe als ik wil maar dan wil ik niet meer weg dus ik ben er pas 2x geweest
zn nieuwe baasje die laat hem vaak staan dus daar ben ik ook niet echt blij mee

Als ik volgend jaar een landje kan vinden dan gaat ie mooi het land op want ik heb hem weg gedaan omdat ie brongitus had en je kan er echt nix meer mee want hij kan ampers ademen als hij gewoon stil staat maar zei ragt er maar mee door de bak

Ik mis hem nu dus nog supper en ik heb wel een ander paard die ik ook super lief vind maar hem vind ik voorlopig nog net zo leuk als toen
en ik weet niet of dat zal slijten
ik wil ook niet dat het slijt want ik wil hem heel graag terug!!

Ik heb er dus wel heel veel spijt van

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-02 16:06

Frusty sannetje waar slaat die reactie nou weer zo nodig op. zegt ze dat ze trots is? Ze verteld alleen dat ze het moeilijk er mee heeft van de verkoop, en ze geeft haar (ex)paard toch niet de schuld, zegt toch eerlijk dat ze hem niet aan kon?

Sterkte fsoudan, en ik snap wel dat je hem mist, je eerste paardje Lovers Maar als hij het nu ook goed heeft, hoef je je daar iig niet schuldig van te voelen.

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-02 21:22

Sorry maar ik ben gevorderd.

Goof heeft iemand nodig die dag en nacht met hem klen en wil trainen.

Daar heb ik geen tijd voor.

Buitendat was hij te sterk,jij of naat kunnen je gewicht erin zetten ik niet.

Dat kan best een rol spelen,en bij goof speelde kracht een hele grote rol.

Sannetje bemoei je er niet mee!!!!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 11:09

Tsss jij bent een lekkere paarden vriend dan mikado, als je haar haflinger uit maakt voor misbaksel Verward
Ik vind dit echt zo flauw Frusty

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-02 14:17

wat zijn jullie toch aan het bekken,man wat kinderachtig.
Ik vind het gemeen dat je haar haflinger een misbaksel noemt omdat jij haar niet mag!!!
heeft toch niks met elkaar te maken!!