Manegepaard Wiske wordt waarschijnlijk geslacht

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hevonen

Berichten: 5609
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Manegepaard Wiske wordt waarschijnlijk geslacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 14:18

In het dagblad van het Noorden staat een artikel over een oud manegepaard, de 24-jarige merrie Wiske die in handen van de Rabobank is gekomen als onderdeel van het failissement van manege 'de Veenhoeve' in Appingedam. Voor dit paard is door manegeklanten en kinderen geld ingezameld om haar een goede oude dag te bezorgen in 't olde manegepeerd in Hardenberg. De bank lijkt haar aan de meest biedende opkoper te willen verkopen en een aantal mensen is daartegen in aktie gekomen.

Kom op Rabobank, doe een goede daad en schenk dit paard een leuk pensioen!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:30

Grappig.. want de Rabobank claimt juist zo van paarden(sport) te houden..

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:36

Ik heb het gisteren op tv gezien ja...Echt naar .. Inderdaad toont de rabo hiermee wel toch niet zo betrokken te zijn bij de paarden(sport)..Jammer hoor..

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:39

tja aan de andere kant als ze zo met al hun afgekeurde paarden om gaan waar moeten ze dan van leven? Je weet dat dat gebeurd als je je paard zo verzekerd, en af laat keuren. Er staat in de polis wat er dan gebeurd, en daar ga ja mee accoord of niet.
Zelf wil ik niet dat mijn paard naar de slacht gaat, ik zou hem dus zelf weer terug kopen, voor slachtgeld.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:48

Wat moet dat paard nu kosten dan ?
Dat geld moet toch op de 1 of andere manier wel op te halen zijn voor die mensen ?

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:49

een paard wat voor de slachtprijs weg gaat, en al zo oud is kost echt niet meer dan E400,- geen slacher zit te wachten op dat vlees, en daarbij zal er ook niet veel aan zitten. Dus E400,- moet op te halen zijn.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:50

banken zijn geldwolven. alles moet geld opleveren. Net als bij verzekeringsmaatschappijen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:50

De manege heeft een website waar het verhaal ook op staat. Ze hebben dus al een rusthuis-plek gevonden voor Wiske, maar nu moet er nog geld op tafel komen om te zorgen dat Wiske ook daadwerkelijk van haar oude dag mag genieten in plaats van dat ze het circuit in gaat.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 14:57

aha het gat er dus niet om dat ze het geld voor de slachtprijs niet kunnen krijgen, maar dat ze het geld voor het rusthuis niet bij elkaar kunnen krijgen. Ja dat is duur...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 15:09

Dat paard moet voor de bank gewoon geld opbrengen, dat is vrij simpel. Dus wordt dat paard of verkocht (het circuit in) of direct naar het slachthuis gebracht, maar het laatste is onwaarschijnlijk omdat het dier nog verder gezond is.
Maar goed, er is een stichting in het leven geroepen voor dit paard, zie google voor de website van De Veenhoeve te Appingedam.

Hevonen

Berichten: 5609
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 16:36

Volgens onze krant hebben lesklanten en kinderen geld gegeven en is er een bod gedaan van € 250,- wat volgens de slachterij een reëel bod is.
Volgens de krant wil de bank echter proberen meer te krijgen...

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 16:59

Dit stond er in het Dagblad van het Noorden:


Lot oude manegemerrie in handen van bank

Eddy Schaank

appingedam/godlinze - Het lot en het leven van de 24 jaar oude merrie Wiske in manege De Veenhoeve in Appingedam ligt in handen van de Rabobank en dat is voor Jeanet Knoll uit Godlinze absoluut geen geruststellende gedachte.

"Als het aan de bank ligt wordt Wiske verkocht aan de hoogstbiedende paardenslachter, terwijl de manegeklanten, waaronder veel kinderen, allemaal geld hebben gelapt om haar een onbezorgde oude dag te bezorgen. Ik vind de bank onbegrijpelijk kil en zakelijk."

Het paardensportcentrum De Veenhoeve aan de Woldweg wordt op 26 februari executoriaal verkocht in opdracht van de Rabobank, omdat de manage-eigenaar zijn financiële verplichtingen niet kan nakomen. Ook de twee paarden en negen pony's moeten worden verkocht. Maar de oude Wiske is economisch alleen nog interessant voor de paardenslager, de vaste manegebezoekers gunnen haar echter een rustige oude dag bij de stichting 't Olde Manegepeerd bij Hardenberg.

Reëel

Paardenliefhebber Jeanet Knoll heeft bij de notaris inmiddels een bod van 250 euro gedaan op Wiske. Een bod dat zeer reëel is, zo heeft ze zich laten informeren door een paardenslager.

"Maar de Rabobank wil het bod nog niet aannemen", zegt Knoll. "Die denkt nog een paar euro's meer te kunnen vangen als Wiske als slachtvlees wordt verkocht. Hoe moet ik dat uitleggen aan al die kindertjes die een deel van hun spaarcentjes in de pet hebben gegooid. Wiske was het enige paard waar zelfs de bangste kinderen op durfden te rijden. Ze heeft nog nooit iemand laten zitten."

Knoll kan de starre en emotieloze houding van de Rabobank, die Wiske fataal dreigt te worden, niet rijmen met de nauwe banden die deze bank onderhoudt met de hippische sport. Zoals bijvoorbeeld zoals het hoofdsponsorschap van Indoor Brabant. "Wellicht is deze hippische sport van een andere orde, maar ook manegeruitertjes houden van hun paard."

Bij de Rabobank Aar en Plassengebied in Nieuwveen, de hypotheekverstrekker van De Veenhoeve, is men weinig mededeelzaam. Een medewerkster geeft geen toestemming haar te citeren, de afdeling communicatie is afwezig en directeur Bruggeman laat bij monde van zijn secretaresse weten geen commentaar te geven.

Mistic

Berichten: 4380
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:08

Het is gelukt !!!! De rabobank is onder de grote druk van de Nederlandse media overstag gegaan !!!!!!!

Vanmiddag rond 16:00 uur is het verlossende telefoontje binnen gekomen van de Rabobank. Wiske is door ons gekocht voor de geboden slachtprijs. Wiske mag dus naar zijn laatste rusthuis voor gepensioneerde paarden, om te genieten van haar oude dag. Ook is er zeer goed nieuws te melden over ALLE ANDERE MANEGE PAARDEN EN PONY'S !!!!! De eerder gedane boden van manege "De Bongerd" uit Glimmen, zijn door de grote actie van ons ook geaccepteerd !!!! Alle paarden en pony's gaan dus verhuizen naar deze prachtige manege, waar zij met veel liefde verzorgd en bereden zullen gaan worden. Om te zien waar alle paarden en pony's terecht komen, bekijk dan de site van manege "De Bongerd" uit Glimmen.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:12

Super zeg!!!
Ik moest wel even lachenom die regel "ze heeft nog nooit iemand laten zitten" Haha! En dat moet dan een lief paard zijn? Haha!

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:50

Het werd de Rabobank waarschijnlijk iets te heet onder de voeten Haha!.

Super dat het gelukt is iig, zo'n paardje verdient ook een fijn pensioen!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:53

Fijn dat ze toch nog mag genieten van een goede oude dag. Ze heeft het verdiend!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 17:59

Dat is mooi opgelost!

Sassieja

Berichten: 4837
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 18:17

Haha heerlijk dat ze dan toch overstag gaan!
Hier kan ik van genieten! ~~}>

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 18:18

sherwood schreef:
Super zeg!!!
Ik moest wel even lachenom die regel "ze heeft nog nooit iemand laten zitten" Haha! En dat moet dan een lief paard zijn? Haha!


*LOL*

ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 18:22

Ok dan!! Lang leven WISKE!!!!!!!!!!!

radijs

Berichten: 2004
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 18:58

stond wiske al op de bongerd?!
ik snap het ff niet meer Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 19:28

sherwood schreef:
Super zeg!!!
Ik moest wel even lachenom die regel "ze heeft nog nooit iemand laten zitten" Haha! En dat moet dan een lief paard zijn? Haha!


ja he Haha!

maar heel gaaf dat het uiteindelijk toch gelukt is!

Imaginary

Berichten: 762
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: In de wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 20:59

heel gaaf dat het is geluk:D echt cool

Hevonen

Berichten: 5609
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-04 21:01

WAUW!!! Wat fijn! Dat gun je toch elk paard!!!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-04 21:14

Oei, ik ga toch partij trekken voor de Rabo...

Het is vrij logisch dat de Rabo het paard aan de hoogste bieder had willen verkopen, zij hebben immers aan een kredietnemer geld geleend. De persoon, of waarschijnlijk het bedrijf, is failliet gegaan. Dus beslag op de goederen, in dit geval paarden. Misschien heel bot, maar de bank zal toch aan haar geld moeten komen. Nu gaat het om 1 paard, hier zal de Rabo echt niet onder lijden, maar dit kunnen ze ook niet iedere keer doen...

Degene die erop aan gekeken moet worden is het bedrijf dat failliet is, niet de bank...

Wilt overigens niet zeggen dat ik niet blij ben voor Wiske, vind het super dat de Rabo toegegeven heeft... Maar ik moest het even kwijt. Bloos